Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

    In Frankrijk beconcurreren de operatoren elkaar feller dan ooit. Bouygues Telecom verkoopt sinds 30 juni een glasvezelbundel van tv, supersnel internet en bijna onbeperkte telefonie voor 25,99 euro per maand.


    Wordt het dan eens geen tijd voor meer concurrentie en lagere prijzen in België?

  • #2
    Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

    Ach, zo lang er buiten Telenet en Belgacom geen echte spelers op de markt zijn met een goed aanbod zal er niet veel gebeuren met onze prijzen.

    Je ziet toch duidelijk de strategie van Telenet.
    Klanten zo veel mogelijk naar Triple and Quadruple play krijgen (TV, Internet, vaste en mobiele telefoon), en dan steeds meer aanbieden voor hetzelfde geld.
    Prijsdalingen heb ik nog nooit gehand, maar ik krijg wel een pak meer als vroeger.

    Door het aanbod met de homespots en Yelo op tablets zouden mijn studenten me bijna vermoorden als ik zou veranderen van provider.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

      Probleem is enkel dat je dat "meer" nergens voor nodig hebt. En daarmee blijft het zo duur. Er zijn trouwens goedkopere providers, maar belgen zijn zo honkvast dat zelfs als ze bedrogen worden, gewoon blijven waar ze zitten.
      Belgacom kan op bepaalde plaatsen geen snel internet leveren (ik haal mijn 70 Mb/s, maar op sommige plaatsen is het nog altijd ADSL en dus 10 keer trager). Die mensen betalen de volle pot, maar ze blijven gewoon bij Belgacom. In zo'n situatie zat ik al lang bij Telenet, maar sommigen vinden het niet belangrijk...

      Nu : het nut van die hele hoge snelheden zie ik nog altijd niet. Voor streaming audio heb je met 300 kb/s al genoeg, HD video lukt ook met een 7 Mb/s. Ik heb gisteren 2.4 GB binnengehaald op een half uurtje. Mij interesseert het echt niet of dat nu lukt in 5 minuten of op een uur... Meer betalen om toch maar die hoogste snelheid te halen is aan mij zeker niet besteed. Maar 5 dagen voor die 2.4 GB is ook niet nodig .
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

        België is inderdaad geen voorbeeld als het op communicatie aankomt.

        Prijsdalingen heb ik nog nooit gehand, maar ik krijg wel een pak meer als vroeger.
        100 zenders waar geen bal op te zien is? Ik heb enkel internet nodig, de rest mogen ze houden.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

          Ze maken een pakket waar je 10-20% leuk van vindt, maar het is alles of niks.

          Ik heb bij Telenet al eens nagekeken om te downgraden. Dat zou me 10€ per maand opleveren.
          Maar, dan zit ik met een downloadvolume dat begrensd is op 150 GB, en daar kom ik nu net niet mee toe.

          Als er een paar kinderen uit het huis zijn, dan zal ik wel eens downgraden.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

            Ik vind het weerzinwekkend dat ik voor mijn basic shake hetzelfde bedrag betaal als een Whop. Uit onvrede heb ik mijn vaste lijn opgezegd die ik toch amper gebruik. Als die telefoon al rinkelt, is het toch meer dan eens voor een enquête of andere rotzooi. Dan spaar ik alweer €12.80 uit

            De kids moeten maar leren omgaan met de datalimiet van 100GB. Gewoon eens een online spelletje minder spelen

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              maar belgen zijn zo honkvast dat zelfs als ze bedrogen worden, gewoon blijven waar ze zitten.
              Waarheid als een koe, geldt evenzeer voor spaarboekjes, GSM providers, zichtrekeningen, Visa of Mastercard enz... enz...

              Voilà, en nu krijg ik Verseg en Co op mijn dak natuurlijk.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                mijn stiefvader (fransman) zit dat altijd opnieuw te herhalen: hoe kan het dat het hier zo duur is? internet, mobiele telefonie, digitale televisie... Allemaal PAKKEN goedkoper bij hem.
                Om dan nog maar te zwijgen over die paar keer dat hij hier inkopen komt doen (voeding) zooo veel duurder dan bij hun...
                Tuurlijk zijn andere dingen dan weer goedkoper hier. Maar over het algemeen, vive la france ;-)

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                  Zeker voor tv?
                  Je hebt gelijk.
                  En dan nog zot gedraaid worden door die reclame.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Waarheid als een koe, geldt evenzeer voor spaarboekjes, GSM providers, zichtrekeningen, Visa of Mastercard enz... enz...

                    Voilà, en nu krijg ik Verseg en Co op mijn dak natuurlijk.
                    Haha ...
                    Waarom blijf ik bij een betalende bankrekening? Omdat het gras niet groener is op een ander ... er is dan wel iets anders dat daar minder interessant is, al kan het zijn dat sommigen daar geen last van hebben.
                    Waarom zou ik van provider veranderen als deze perfect werkt voor wat ik gebruik? Klopt dat sommigen iets goedkoper zijn maar geen enkele biedt hier een aansluiting via de kabel aan buiten de meest gekende.
                    Waarom verander ik niet alle vijf voet van GSM provider? Inderdaad omdat vandaag het ene pakket interessanter is en morgen het andere.

                    Ge hebt twee soorten klanten ... die dat altijd veranderen naar het goedkoopste en er de eventuele nadelen bij nemen en die dat kiezen voor een product waar ze tevreden over zijn en er de prijs voor betalen dat gevraagd wordt.

                    Continu veranderen heeft ook zijn nadelen ... ge moet steeds lopen om uw contracten in orde te krijgen, ge bent nergens gekend als goede klant waar ze eens iets extra gaan doen en bij het minste gezaag smijten ze u buiten.
                    Net als verzekeringen, er zijn er die goedkoper zijn ja ... maar stel dat je vandaag verandert en morgen heb je een schadegeval in fout, dan smijten ze u buiten en zit ge pas met de miserie.
                    Ben je 20 jaar klant en ge hebt eens iets voor of zelfs twee keer na elkaar ... ge zult veel minder miserie hebben.

                    Het is overwegen wat het beste is ... "tijdelijk goedkoper" is niet altijd een garantie op goedkoper bij de eindrekening.

                    Je zal bijvoorbeeld maar klant worden bij D*mm*l en eens support nodig hebben.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                      Verseg, je vergeet een derde soort: blijft vrij trouw, tot het de spuigaten uitloopt. Daar behoor ik toe, (al denk jij ongetwijfeld anders)
                      Ik zal nog niet te gauw weggaan bij Telenet, wegens uitmuntende kwaliteit.
                      Maar al in 1991 heb ik bv. de betalende zichtrekeningen verlaten (op het moment dat de ASLK ermee begon). Ik heb er nu eenmaal een gloeiende hekel aan om te moeten betalen om iets met mijn eigen geld te doen. 20 jaar (!) later gebruik ik nu een zichtrekening die zelfs een positief saldo geeft. Je kan dat nog moeilijk "tijdelijk goedkoper" noemen.

                      We hebben indertijd nog Belgacom rekeningen gehad van 6000 BEF (tijd van de inbelverbindingen voor internet en voor BBS-en). NOOIT heb ik van hen een hint gekregen om daar eventueel als goeie en trouwe klant iets aan te doen.
                      A propos: je "trouw" aan Mobistar werd vorig jaar ook niet echt gehonoreerd meen ik hier gelezen te hebben.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                        Weet je wanneer ze hun trouwe klanten (h)erkennen ?
                        Juist, wanneer je verandert.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                          Vandaag de TN klantendienst aan de lijn gehad en werd vriendelijk bediend met mijn downgrade van basic shake naar internet + TV Nu nog overwegen of we de digicorder will blijven huren voor opnames. We hebben een CI+ kaart voor onze tweede TV en een gekochte HD digibox die daar eerder al op aangesloten was.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw Frans glasvezelaanbod voor €25,99...

                            Misschien wordt dit de oplossing, althans voor GSM gevruik ?

                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X