Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's importeren/scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's importeren/scherpte

    Zou het kunnen dat de scherpte van foto's die je toestel importeert, ook afhangt van het progje waarmee je ze importeert. Ik ben digitaal geen crack,en importeer altijd mijn foto's via Picasa, iemand zei me onlangs dat via Picasa je foto's minder scherp zijn? zou dat kunnen?
    Ik heb trouwens ook nog Magix waar ik kan importeren, en Mediaimpression, maar doe het nooit , omdat Picasa zo gemakkelijk is om ermee te werken
    Weet iemand daar meer over? Is er er verschil van scherpte bij het importeren,

  • #2
    Re: foto's importeren/scherpte

    Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk bericht
    Zou het kunnen dat de scherpte van foto's die je toestel importeert, ook afhangt van het progje waarmee je ze importeert. Ik ben digitaal geen crack,en importeer altijd mijn foto's via Picasa, iemand zei me onlangs dat via Picasa je foto's minder scherp zijn? zou dat kunnen?
    Ik heb trouwens ook nog Magix waar ik kan importeren, en Mediaimpression, maar doe het nooit , omdat Picasa zo gemakkelijk is om ermee te werken
    Weet iemand daar meer over? Is er er verschil van scherpte bij het importeren,
    Lightroom en DxO Optics Pro zijn de beste.
    P

    Comment


    • #3
      Re: foto's importeren/scherpte

      In de eerste plaats is Picassa iets gratis, dus verwacht niet dat dit op gelijke voet staat met professionele programma's !
      De reden is waarschijnlijk een aanpassing van de afmetingen, en als dat zo is , dan doe je echt zwaar verlies !
      Probeer dat is te achterhalen, en eventueel kan je dan nog steeds overschakelen naar een beter programma .
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: foto's importeren/scherpte

        Maak de vergelijking eens: importeer je foto's met Picasa, en bekijk ze dan nog eens rechtstreeks vanaf je geheugenkaart. Fotografeer je in jpeg, dan verscherpt je camera de foto's ook al automatisch.

        Comment


        • #5
          Re: foto's importeren/scherpte

          Zal eens nog verder zoeken , maar het is wel moeilijk vergelijken, hebben jullie ooit verschil gezien of horen zeggen bij importeren?

          Comment


          • #6
            Re: foto's importeren/scherpte

            Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk bericht
            Zal eens nog verder zoeken , maar het is wel moeilijk vergelijken, hebben jullie ooit verschil gezien of horen zeggen bij importeren?
            De bedoeling is dat je de afmetingen gaat vergelijken, tussen de beelden recht uit de camera en die je van Picasa haalt !

            Met vriendelijke groeten, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: foto's importeren/scherpte

              Is er een verschil tussen Lr en DxO qua scherpte bij foto's die in RAW zijn genomen?
              Ikzelf gebruik nu Lr maar hoor dat DxO ook wel zeer goed is.
              https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

              Comment


              • #8
                Re: foto's importeren/scherpte

                Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
                Is er een verschil tussen Lr en DxO qua scherpte bij foto's die in RAW zijn genomen?
                Ikzelf gebruik nu Lr maar hoor dat DxO ook wel zeer goed is.
                Het (technische) verschil dat ik zie, is dat de database van body-lens combo's bij DxO Optics Pro groter is, dus de kans is groter dat een bepaalde combo bij DxO OP wel gekend is, en bij Lightroom niet. Maar eigenlijk geldt dit verschil enkel voor de z.g. "lenscorrectie". Ik heb geen idee hoe de verscherping van beide programma's zelf in zijn werk gaat (d.i. de onderliggende algoritmes), maar ik zou niet durven zeggen dat het ene programma beter is dan het andere wat verscherping betreft.
                Nu, welke RAW-converter ik ook gebruik (naast de twee reeds genoemde, gebruik ik zeker ook Aperture -alleen voor Mac- en misschien nog wel het meest van al Adobe Camera RAW, tussen Bridge en Photoshop in), ik doe mijn eindverscherping in Photoshop, al dan niet met gebruik te maken van een plugin (Nik, Topaz...) of een Photoshop action (Web sharpener) op het finaal verkleinde beeld. Dan kan ik meteen zien of de verscherping OK is of niet.
                Met een RAW-converter als LR, DxO... moet je exporteren (bv. als JPG) met opgegeven instellingen voor afmetingen en verscherping, en kun je pas nadien checken of je instellingen OK waren.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: foto's importeren/scherpte

                  LesC, bedankt voor je uitleg!
                  https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                  Comment

                  Working...
                  X