Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Willen Fransen de toeristen buiten ?

    De toeristentaks meteen tot x 5......van een verhoging gesproken .
    Een paar jaar terug de invoer van buitenlandse (Belgische) bieren sterk verhogen, en nu dat.
    En wij Belgen maar braafjes verder Franse wijnen importeren zonder die taksen de verhogen........dom, laks, lui, braaf van ons ???

    Groetjes

  • #2
    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    De toeristentaks meteen tot x 5......van een verhoging gesproken .
    Een paar jaar terug de invoer van buitenlandse (Belgische) bieren sterk verhogen, en nu dat.
    En wij Belgen maar braafjes verder Franse wijnen importeren zonder die taksen de verhogen........dom, laks, lui, braaf van ons ???
    Verliefd.

    Comment


    • #3
      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      ik ga al jaren niet meer naar Frankrijk, behalve om familie in Parijs te bezoeken. In plaats daarvan Italië

      Comment


      • #4
        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        Frankrijk.... Doet mij nostalgisch denken aan de tijd dat we (jaren 60-70) daar moesten doorrijden om in Spanje te geraken. De eindeloze RN (later de dure snelwegen), regelmatig "verkeerd weergeven" als je ging tanken (we schreven steeds de serienrs van de briefjes van 50 en 100 FF op zodat het altijd goed kwam) en natuurlijk ook steeds te weinig olie als men die controleerde bij een tankbeurt.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Duitsland is niet veel beter hoor, daar voeren ze kortelings een wegenvignet in om gebruik te mogen maken van hun wegennet.

          Iedereen die naar en doorheen Duitsland wil/moet zal dus voortaan moeten betalen. Ik kan ze enerzijds, net als Fransen en hun péage, geen ongelijk geven.

          En de Belgen ? Die lullen rustig verder over een eventuele overkapping van de Antwerpse ring om op die manier het fileprobleem op te lossen...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Frankrijk telt 80 miljoen bezoekers per jaar en hoeft zich geen zorgen te maken om zo'n taks op te leggen.
            De toeristen blijven toch komen en het aantal stijgt zelfs nog altijd.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Verliefd.
              Ben ik inderdaad wel een beetje op Frankrijk doudeke, maar na, ik schat een 25-tal, vakanties te hebben doorgebracht in Frankrijk ben ik toch ongeveer rond .
              Alhoewel ik nu Corsica, ook Frankrijk aan het verkennen ben. Ik denk nog éénmaal een paar weken naar daar om het hoogste noorden te verkennen en ook daar ben ik dan rond.
              Misschien dan maar terug naar Ierland, want dat is al een tijdje geleden, en O zo mooi .
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Duitsland is niet veel beter hoor, daar voeren ze kortelings een wegenvignet in om gebruik te mogen maken van hun wegennet.

                Iedereen die naar en doorheen Duitsland wil/moet zal dus voortaan moeten betalen. Ik kan ze enerzijds, net als Fransen en hun péage, geen ongelijk geven.

                En de Belgen ? Die lullen rustig verder over een eventuele overkapping van de Antwerpse ring om op die manier het fileprobleem op te lossen...
                Toen wij, domme Belgen, jaaaaaaren geleden gewag maakten van het invoeren van een wegenvignet op onze snelwegen, stond Duitsland als eerste en als luidste op de barricaden te verkondigen dat dit absoluut niet kon/mocht .......... En nu zoveel later gaan zij het zelf doen..........en wat doen de domme Belgen........niks.

                Comment


                • #9
                  Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  Ik snap nog steeds niet waarom er zoveel toeristen jaar na jaar naar (enkel) Frankrijk gaan.

                  Akkoord, je hebt er in 1 land vanalles te combineren: strand, bergen, steden, ... maar in andere Europese landen heb je even concurrentiële stranden, steden of bergen. Vaak zelfs mooier en goedkoper.

                  Voor de Fransen moet je het niet doen natuurlijk, enfin, zeker die uit Parijs en Noord-Frankrijk die overwegend tot de arrogantste regio van Europa behoren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Toen wij, domme Belgen, jaaaaaaren geleden gewag maakten van het invoeren van een wegenvignet op onze snelwegen, stond Duitsland als eerste en als luidste op de barricaden te verkondigen dat dit absoluut niet kon/mocht .......... En nu zoveel later gaan zij het zelf doen..........en wat doen de domme Belgen........niks.
                    7 jaar gelden != jaaaaaaaaren
                    De Europese commisie had kritiek op het vignet
                    europese commissie != Duitsland.
                    Domme belgen bestaan niet.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Ik snap nog steeds niet waarom er zoveel toeristen jaar na jaar naar (enkel) Frankrijk gaan.

                      Akkoord, je hebt er in 1 land vanalles te combineren: strand, bergen, steden, ... maar in andere Europese landen heb je even concurrentiële stranden, steden of bergen. Vaak zelfs mooier en goedkoper.

                      Voor de Fransen moet je het niet doen natuurlijk, enfin, zeker die uit Parijs en Noord-Frankrijk die overwegend tot de arrogantste regio van Europa behoren.
                      ENKEL naar Frankrijk !?!?!? Wij maakten tot op heden zo'n 90-tal reizen waarvan 25 naar Frankrijk.......is dit enkel naar Frankrijk .
                      Op reis gaan naar Parijs.....dat is een citytrip, en naar Noord-Frankrijk......wat moet je daar gaan zoeken ??
                      Noem mij nog een land dat alles heeft wat Frankrijk heeft, en waarnaartoe je slechts dezelfde afstand hoeft af te leggen...... ik ga er onmiddellijk naar toe.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Domme belgen bestaan niet.
                        Als ik het gedrag van sommige voetbalsupporters zie de laatste dagen durf ik dat te betwijfelen (dat beperkt zich niet tot één nationaliteit trouwens)
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          7 jaar gelden != jaaaaaaaaren
                          De Europese commisie had kritiek op het vignet
                          europese commissie != Duitsland.
                          Domme belgen bestaan niet.
                          7 jaar is inderdaad ook reeds jaaaaren geleden, maar er was ooit als eens sprake van, in denk zowat 15 of 20 jaar geleden, misschien was U dan nog niet geboren.
                          Toen was het terug Duitsland dat ons terug floot. En toen hebben de Belgen van miserie maar een wegenvignet ingevoerd voor BELGISCHE vrachtwagens........ zoek het maar eens op.
                          En het was niet niks, het bedrijf waar ik toen werkzaam was betaalde, denk ik zo'n 75 euro/jaar/vrachtwagen.

                          De Europese commissie inderdaad onder invloed/druk van....

                          Domme Belgen......ik wil ze geen eten geven.
                          Last edited by Guest17; 3 juli 2014, 12:46.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            ik ga al jaren niet meer naar Frankrijk, behalve om familie in Parijs te bezoeken. In plaats daarvan Italië
                            Ook heel mooi maar jammer genoeg veel verder.
                            Als je 1.000 km bolt zit je in het zuiden van Frankrijk, doe je dit richting Italië dan geraak je tot aan de Lago's in het noorden....die we trouwens ook allemaal reeds aandeden in de jaren '70 - '80, toen de brandstofprijzen nog betaalbaar waren. Je kon toen ook 'benzinebons' kopen voor Italië waardoor de brandstof er stukken goedkoper werd (daar zal Koeno ook nog nooit van gehoord hebben ).....waar is de tijd.......zucht.

                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 3 juli 2014, 12:47.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              ENKEL naar Frankrijk !?!?!? Wij maakten tot op heden zo'n 90-tal reizen waarvan 25 naar Frankrijk.......is dit enkel naar Frankrijk .
                              WIJ, schrijf je.
                              Ik heb het toch niet over jullie.
                              Ik heb het in het algemeen over die toeristen die naar Frankrijk gaan.

                              En ik heb (enkel) er expliciet tussen haakjes bijgezet, omdat ik gelezen had dat jij ook naar andere landen op reis gaat. Snap niet waarom je je dan nog aangesproken voelt.

                              Comment

                              Working...
                              X