Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe goed is Apple Preview in bewerking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe goed is Apple Preview in bewerking?

    Hallo,

    Vraagje voor de Mac gebruikers onder jullie: hoe goed is Preview in het bewerken van foto's? Je kan er vrij makkelijk maar heel basic bewerkingen in doen (contrast, saturatie, verscherpen, ...) en ook verkleinen van foto's en croppen. Wat vinden jullie hiervan? Qualiteit ok als je maar basic bewerking nodig hebt? Of niet?

    Thanks, Jef

  • #2
    Re: Hoe goed is Apple Preview in bewerking?

    Preview of Voorvertoning is leuk om pdf's uit elkaar te trekken of te combineren, maar fotobewerking zou ik dan eerder in de gratis iPhoto doen, of de binnenkort te verschijnen Photos die naar alle waarschijnlijkheid gratis gaat zijn en een samenraapsel is van iPhoto en Aperture.

    Een screenshot KLIK
    Last edited by Lieven Lema; 2 juli 2014, 14:09.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Hoe goed is Apple Preview in bewerking?

      Volkomen met Lieven eens: ik gebruik Preview enkel om bv een screenshot te annoteren, al kun je er meer mee doen. iPhoto (in principe gratis, al heb ik ooit betaald voor de hele "iLife") gebruik ik voor mijn jpg's, de obligate familiekiekjes, een slideshow om achteraf de (familie)gebeurtenis te tonen op het 27"-scherm van mijn iMac... het album (enkel voor uitzonderlijke gelegenheden) of de kaartjes die we af en toe bij Apple laten drukken. Aperture (te betalen) voor RAW-bewerking (naast RAW-converters van andere softwarehuizen).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe goed is Apple Preview in bewerking?

        Bedankt!!

        Comment

        Working...
        X