Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste fullframe

    Welke is volgens jullie een goeie om te starten?

    5Diii te duur dus 6D of 5DII of...

    Mvg
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

  • #2
    Re: Eerste fullframe

    Dat is te zien wat je noden zijn... wat voor soort fotografie doe je?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Eerste fullframe

      Ik zat in dezelfde situatie: 5DIII te duur, dus de 6D gekocht, en heb het me nog geen moment beklaagd. Ik kwam wel van een 350D en jij van een 70D, wat op zich al een hele goeie camera is. Ik vind de 6D weergaloos in omstandigheden met weinig licht, en tot spijt wie het benijdt: het focussysteem werkt uitstekend, ook al beweren er veel van niet. Misschien kan ik gewoon veel beter fotograferen.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Eerste fullframe

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Ik zat in dezelfde situatie: 5DIII te duur, dus de 6D gekocht, en heb het me nog geen moment beklaagd. Ik kwam wel van een 350D en jij van een 70D, wat op zich al een hele goeie camera is. Ik vind de 6D weergaloos in omstandigheden met weinig licht, en tot spijt wie het benijdt: het focussysteem werkt uitstekend, ook al beweren er veel van niet. Misschien kan ik gewoon veel beter fotograferen.
        Ik begrijp wel dat je je eigen aankoop wil verantwoorden maar het focussysteem van een 70D en 5DIII (uitgezonderd van het middenste) is beter dan dat van een 6D. Gebruik je alleen het middenste focuspunt dan is de 6D een topcamera voor dat geld.
        Vergelijk ze hier en maar even op specs. Je ziet dat het over en weer gaat met plus en minpunten.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste fullframe

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Dat is te zien wat je noden zijn... wat voor soort fotografie doe je?
          Eigenlijk een beetje van alles... Meerendeel van mijn foto's neem ik in groothoek... Daar ik reeds mijn EFs lenzen vervangen heb door EF lenzen had ik graag de overstap geprobeerd naar FF... De 70D behoud ik voorlopig nog naast de FF...

          6d lijkt mij tot nu tie de beste keuze... ( nieuwst, en zelfde batterijen als de 70d)
          Een 5d of 5dII kan ook

          Alvast bedankt voor de reacties
          Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

          Comment


          • #6
            Re: Eerste fullframe

            Kan de 6D van harte aanbevelen. Alleen misscjien in snelle sport stuff niet... Maar in weinig licht is tie ongeevenaard....ook op hoge iso.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste fullframe

              Ik heb ook lang naar Canon gezien maar uiteindelijk voor Nikon gegaan.
              1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

              Comment


              • #8
                Re: Eerste fullframe

                En wat was uw motivatie om voor nikon te kiezen? Soms twijfel ik ook om over te schakelen naar nikon.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lordje Bekijk bericht
                Ik heb ook lang naar Canon gezien maar uiteindelijk voor Nikon gegaan.
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste fullframe

                  En wat was uw motivatie om voor nikon te kiezen? Soms twijfel ik ook om over te schakelen naar nikon.
                  Ik denk dat in dit hogere segment (6D, 5D, 1DX) (vs) (D610, D800, D4s) beide merken even goed aan elkaar gewaagd zijn, en dat canon mss toch ietwat de overhand heeft.
                  In de minder dure klasse vind ik nikon momenteel de betere keuze.

                  Denk goed na eer je overstapt en je al je spullen verkoopt, en vraag je af wat je tekort komt.
                  Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste fullframe

                    Hallo... hij heeft al een 70D en een 5DIII is te duur. Dat heeft te maken met het lezen van de eerste post, niet met het verantwoorden van de aankoop van mijn camera. Wat ik wél zeg, is dat ik bijvoorbeeld tientallen focuspunten echt overkill vind voor het merendeel van de mensen. Het systeem van de 6D voldoet prima als je kunt fotograferen. En dus moet je er geen probleem van maken als de 5DIII werkelijk te duur is. Wat ben ik me hier eigenlijk weer aan het verantwoorden...
                    Marketing dicteert dat je 51 focuspunten moet hebben. Vijf jaar geleden bestond dat niet eens en toen konden we ook prima alles fotograferen. Jezus...

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Ik begrijp wel dat je je eigen aankoop wil verantwoorden maar het focussysteem van een 70D en 5DIII (uitgezonderd van het middenste) is beter dan dat van een 6D. Gebruik je alleen het middenste focuspunt dan is de 6D een topcamera voor dat geld.
                    Vergelijk ze hier en maar even op specs. Je ziet dat het over en weer gaat met plus en minpunten.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste fullframe

                      Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                      Ik denk dat in dit hogere segment (6D, 5D, 1DX) (vs) (D610, D800, D4s) beide merken even goed aan elkaar gewaagd zijn, en dat canon mss toch ietwat de overhand heeft.
                      In de minder dure klasse vind ik nikon momenteel de betere keuze....
                      Mijn inziens is het juist omgekeerd.
                      Canon is een merk die mijn inziens het beste te bieden heeft in het lagere segment tem het middensegment.
                      Daar komt nikon het overnemen tot in het topsegment, daar is nikon zeker de betere.

                      Voor beginners (canon 1xxx reeks buiten beschouwing gelaten) zit canon er boenkop, strakke firmware waar nikon eerder een rommeltje is.

                      Bij testen van de toppers (voornamelijk sportfotografie) is nikon de betere.

                      Maar we moeten ook eens kijken naar wat de TS wil.
                      Het betere middensegment waar zowel canon als nikon goed scoren.
                      MAAR ... kijk eens wat een pak L lenzen hij al heeft, die ga je toch niet ff vervangen voor 1000 euro denk ik.
                      Dus het zal canon zijn zowiezo.

                      Mijn inziens is het echt wel de 5Diii dat je wil, doorsparen zou ik zeggen, prijzen gaan ook nog wel wat zakken onder de concurentiedruk nu de nieuwe 810 uit is (die ook niet echt goedkoop is trouwens)
                      Geen spijt van hebben en doorsparen zou ik doen. Die 70D kan er nog wel ff tegen.

                      aanvulling: net even de specs er nog even bijgehaald en voor mij is het duidelijk, je bent iemand die enkel tevreden is met kwaliteit dus moet je wel vallen voor de 5d3, slik die 800 euro verschil gewoon ff door.
                      Mijn inziens is de 6d gewoon de low cost FF waar we allemaal op gehoopt hadden maar niet de juiste specs heeft.
                      Last edited by xafke; 2 juli 2014, 22:39.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste fullframe

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Hallo... hij heeft al een 70D en een 5DIII is te duur. Dat heeft te maken met het lezen van de eerste post, niet met het verantwoorden van de aankoop van mijn camera. Wat ik wél zeg, is dat ik bijvoorbeeld tientallen focuspunten echt overkill vind voor het merendeel van de mensen. Het systeem van de 6D voldoet prima als je kunt fotograferen. En dus moet je er geen probleem van maken als de 5DIII werkelijk te duur is. Wat ben ik me hier eigenlijk weer aan het verantwoorden...
                        Marketing dicteert dat je 51 focuspunten moet hebben. Vijf jaar geleden bestond dat niet eens en toen konden we ook prima alles fotograferen. Jezus...
                        Begrijp me niet verkeerd, mijn eerste gedacht was ook een 6D. Ik zie dat je je 6D precies nog maar net hebt.
                        Maar als ik u moet geloven dan kan iedereen die een ander focuspunt dan het middelste gebruikt niet fotograferen. Met de tijd meegaan en de beschikbare technologie gebruiken vind ik persoonlijk geen probleem. Ik gebruik in sommige gevallen liever een ander focuspunt dan het risico op focus en recompose fouten te lopen + dat je bv voor reportage fotografie en als het snel moet gaan minder moet croppen.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste fullframe

                          vergeet ook niet dat de 6D een low-cost viewer heeft, je ziet op de goedkope modellen van canon je beeld maar voor 96% en dat vind ik echt hatelijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste fullframe

                            Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                            Begrijp me niet verkeerd, mijn eerste gedacht was ook een 6D. Ik zie dat je je 6D precies nog maar net hebt.
                            Maar als ik u moet geloven dan kan iedereen die een ander focuspunt dan het middelste gebruikt niet fotograferen. Met de tijd meegaan en de beschikbare technologie gebruiken vind ik persoonlijk geen probleem. Ik gebruik in sommige gevallen liever een ander focuspunt dan het risico op focus en recompose fouten te lopen + dat je bv voor reportage fotografie en als het snel moet gaan minder moet croppen.
                            Simplephotography doet enkel zijn nickname alle eer aan, hij is gewoon een beetje Simple van geest
                            Last edited by dleemans; 2 juli 2014, 23:29.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste fullframe

                              1 focuspunt is toch meer dan genoeg? Je kunt toch maar op 1 punt scherpstellen.

                              Ik deel overigens de mening die hierboven gesteld is; ik heb jaren Canon gebruikt maar sinds de introductie van de D700 (2008) en D300 (2007) en in het lagere segment vanaf 2010 - toen de D3000 met pensioen mocht - lopen ze achter op gebied van beeldkwaliteit over het complete aanbod. Als je puur het dynamischbereik gaat kijken bij lage ISO waardes is een D300 zelfs beter dan een 5d III en deze camera is 7 jaren jonger. En op het moment 7 keer duurder ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X