Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondlicht op zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondlicht op zee

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Avondlicht op zee

    heel mooi voor mij
    Grts Dirk
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

    Comment


    • #3
      Re: Avondlicht op zee

      Complimenten om dit moment ZO mooi te pakken. Bootje maakt het af.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Avondlicht op zee

        Mooi, mooi...prachtig hoe het zonnetje op het water reflecteert.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Avondlicht op zee

          heeeeeeeeeeeel erg mooi is dit

          Comment


          • #6
            Re: Avondlicht op zee

            dat is er eentje van hoog niveau.
            www.photo-rudi.be

            Comment


            • #7
              Re: Avondlicht op zee

              Knappe opname Les

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Avondlicht op zee

                Foto die voor mij een sterk verlangen wekt om zelf in of op zo'n bootje te
                zitten en door de avond te varen. Mooi.

                Comment


                • #9
                  Re: Avondlicht op zee

                  Mooi vastgelegd en veel sfeer.
                  Mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondlicht op zee

                    Prachtige foto , mag aan de muur.
                    Grts JM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondlicht op zee

                      Prachtige foto van een schitterend natuurverschijnsel.
                      Geniet van foto's maken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondlicht op zee

                        alles is al gezegd zeker ;-)...het enige wat ik daar aan kan toevoegen is dat ik de boei??op de voorgrond zou weghalen.
                        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                        http://shantiguru.1x.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avondlicht op zee

                          Heel mooi die stralen met dat bootje eronder! Erg fijne kleuren ook.

                          Meer in detail naar de foto kijkend: bij een plaat als deze zou ik zelf wellicht nog wat meer naar de essentie gaan en nog wat krapper snijden. De foto gaat hier (wat mij betreft althans) om het bootje en de stralen die uit de wolken naar beneden komen. De vrij grote hoeveelheid voorgrond vind ik hier weinig aan toevoegen en zou ik daarom weglaten, evenals een deel van de ruimte rechts en links van de stralen. Daarmee kan je zelfs de boei (?) laten wegvallen, waarmee je nog meer naar de essentie van de foto gaat.

                          Bewoog het bootje van links naar rechts (of andersom)? Ik de foto nog wat sterker vinden als het bootje wat meer in het midden onder de stralen zou staan (maar wellicht was dit niet mogelijk). Wederom om nog meer de essentie van de foto te benadrukken.
                          WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avondlicht op zee

                            Dank voor alle bemoedigende woorden. Weet je, ik was eerst niet eens van plan om deze foto te plaatsen! Bij het opladen en snel bekijken van mijn vakantiefoto's (Belgische kust) zag ik dat er een aantal 'bevlekt' waren (sensorstof). Je weet het -of je weet het niet- maar ik test vaak software, gewoon omdat ik dat leuk vind, en ook omdat het ene programma bepaalde jobs beter doet dan het andere. Voor één vieze vlek moest ik echter terugvallen op Lightroom 5.5, dat er geen moeite mee had, en omdat ik toch in LR bezig was, wilde ik meteen testen of het programma geen problemen vertoonde met een 16:9 uitsnijding, zoals in een topic van maltje1962 gerapporteerd. Niet dus, maar toen zag ik pas dat ik best wel een mooie foto in handen had. Klassieke LR-bewerkingen en afgewerkt in Photoshop, met een Topaz Adjust filtertje, verkleind, verscherpt en van een piepklein kadertje voorzien, en meteen maar gepost...
                            Zo zie je maar. Nogmaals dank voor je commentaar. Omdat voor mij het onderwerp het licht op zich was, ben ik niet geneigd om de stipjes (boei, ander boot...) te verwijderen. Voor mij geven die elementen precies dat ietsje meer... De kuststrook waar ons zomerflatje op uitkijkt heeft eigenlijk te weinig echte "eye catchers", dus ik ben maar wat blij dat er iets meer in beeld is dan de natuurelementen zelf. Ik heb helaas geen foto van het bootje "onder de schijnwerpers".
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avondlicht op zee

                              Heel speciaal, hier komt een HoF aan
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X