Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4k?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4k?

    Ik heb een iets technische vraag: ik heb namenlijk een laptop met intel hd graphics 4000 (=ingebouwd met processor) en nvidia geforce gt635 grafische kaarten. Zou het mogelijk zijn om een 4K beeldscherm aan te sluiten? sommige bronnen beweren dat het kan tegen 24Hz, omdat het een hdmi 1.4 aansluiting is. Ik vind ook informatie dat mijn grafische kaarten maar max een scherm van 2560x1600 aankan.
    Als nu blijkt dat ik geen native 4k output, wat gebeurt er dan als ik toch zo'n scherm aansluit? Worden beelden geupscaled of weergeven als effectieve pixels met een ongebruikte zone?
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

    D7000 en D750

  • #2
    Re: 4k?

    Normaal is er upscaling in het toestel.

    Comment


    • #3
      Re: 4k?

      Je pc kan het idd niet aan.
      Je moet al met serieus materiaal afkomen om 4K te kunnen verzadigen.

      Maar je scherm kan ook lagere resoluties als input nemen en zal die dan gewoon extrapoleren wat wel een minder goede beeldkwaliteit geeft.

      Comment


      • #4
        Re: 4k?

        Misschien kaap ik dit topic, maar als ik nu een 4K TV koop, waar en hoe vind ik films in 4K?

        Als mijn TV morgen kapot gaat overweeg ik wel om een 4K te kopen als de prijs niet meer dan 20-30% hoger ligt dan een goeie Full HD. Maar dan zou ik natuurlijk ook graag eens iets kunnen afspelen in 4K.

        Comment

        Working...
        X