Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

    Momenteel schiet ik enkel foto's met mijn d7000 met volgende lenzen 35 mm 1.8, 50mm 1.8 en 16-85mm waar ik heel tevreden van ben.

    Ik ben echter ook opzoek naar een degelijk compact toestelletje dat qua kwaliteit niet te ver van mijn huidige combinatie ligt. Wat zouden jullie aanraden als compact toestel voor alle dagen mee te nemen?

    bedankt voor jullie input!

  • #2
    Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

    Wat is je Budget? Voorkeur Merk? Als je wil blijven nabij de huidige kwaliteit van hetgeen je hebt kan ik je de Sony RX100 MIII aanraden je moet maar eens zien bij camera's naar het toppic van deze camera http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...ii-488044.html En anders de nieuwe Panasonic LX8 die eraan gaat komen of de canon G17 binnenkort en de nu al tekoop zijnde Canon GX1 MII.

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

      Tegenwoordig wil zowat iedereen de één of andere Fuji. Misschien is het
      tijd om ook op de X kar te springen.

      Comment


      • #4
        Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Tegenwoordig wil zowat iedereen de één of andere Fuji. Misschien is het
        tijd om ook op de X kar te springen.
        Wel ik was aan het kijken naar de Fuji X20 en de canon G16. Mijn maximum budget dat ik wou spenderen is tot 500 euro.

        De Fuji's trekken me enorm aan door hun retro uiterlijk maarja dat is niet altijd alles natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

          Ik verkoop mijn Sony RX100 MII moest het je intresseren!!! ;-)
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Ik verkoop mijn Sony RX100 MII moest het je intresseren!!! ;-)
            Vanwaar de plotse verkoop na dit toestel maar slechts 1 maand in gebruik te hebben?

            Comment


            • #7
              Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

              Hallo,

              Fuji X-A1 + XC 16-50mm ... Prijs nieuw is ongeveer € 450,00 ... Aanrader qua prijs/kwaliteitverhouding!
              Wat voorbeeldfoto's:
              https://www.flickr.com/photos/jajabd...7644830505550/

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

                Fuji X-A1 + XC 16-50mm ... Prijs nieuw is ongeveer € 450,00 ... Aanrader qua prijs/kwaliteitverhouding!
                Wat voorbeeldfoto's:
                https://www.flickr.com/photos/jajabd...7644830505550/

                Jaja
                zien er super goede foto's uit. Leuk toestelletje ook!

                Ik stel me enkel 2 vragen, wat ga ik met mijn d7000 doen, gaat deze Fuji deze niet vervangen? En wat met compactheid, deze heeft natuurlijk ook nog steeds een lens voorop gemonteerd, dus niet zo handig weg te steken in bv een handtas.

                Comment


                • #9
                  Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                  Hallo,

                  De X-A1 is niet echt een klein compactje. Daarvoor zit die lens wat in de weg uiteraard. Maar een klein fototasje lost al veel op. Maar je hebt wel super kwaliteit.
                  Als het goed en heel klein moet zijn, dan is de Sony RX100 I, II of III één van de beste keuzes.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                    Volgens Fuji-rumors zou er omstreeks 3 juli een Fuji X-30 aangekondigd worden. Kijk ik wel naar uit!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                      @dierckx.tobias omdat ik me de sony rx100 m3 ga kopen ik heb meer aan de 24mm dan aan de 100mm tele.
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                        hoe presteren de fuji x20, de canon g16 tegenover de rx100 van sony?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                          ik heb me laatst een Fuji XF1 aangeschaft, dezelfde sensor als de X10, alleen een pak kleiner en handzamer, iws voor vrij weinig op dit moment te koop, rond de 169,- heb ik hem al gezien, erg leuk retro uiterlijk, mooi zoombereik en natuurlijk de geweldige Fuji JPEG omzetting, google ook hier eens na. Het ging mij nl om klein en handzaam en om eens een keer de X-beleving te hebben, bevalt me prima moet ik zeggen, kwaliteit is erg goed, zeker als "compact" zijnde, want zo blijf ik dit toestel toch bekijken en moet je het ook doen, ik vergelijk hem dan ook niet met de Canon die ik heb, puur alleen als compact en dan is ie erg goed.
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                            Misschien een Rollei 35 40mm Sonar; kleiner dan een Sony RX100(II/III); schiet fullframe formaat 24x36mm, grofweg 8 x groter dan de Sony beeldsensorensor; zeer goed lensje zonder vertekening, is bij die Sony wel anders; te vinden voor 150-200 euro en niet kapot te krijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opzoek naar een compact toestel naast mijn D7000

                              Beste ik heb op mijn Sony RX100 MII ook geen vertekening.
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X