Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yamaha RX-600 of RX-600D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yamaha RX-600 of RX-600D ?

    Zoals hier eerder gezegd wil ik een kleine AV-receiver kopen voor in mijn werk-kamer; de "D" versie heeft een DAB-tuner, maar is dit met het huidig aanbod van internetradio wel nuttig ? Wele meerwaarde biedt het ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

    Stel gewoon jezelf de vraag of je in dat plaatske radio nodig hebt aan betere kwaliteit.
    En heb je in een werkkamer echt een AV-receiver nodig?
    Als het alleen voor audio is, dan zijn er misschien goedkopere en/of betere oplossingen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

      Het is nu nog voor audio alleen, maar ik staat nog een CRT TV die ik ook wil vervangen.
      Is audio via een DAB beter dan via internet ? (daar heb je ook verschillende kwaliteiten in )
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Is audio via een DAB beter dan via internet ? (daar heb je ook verschillende kwaliteiten in )
        De meeste mensen sluiten de kabel aan op hun installatie ... toch die dat de kabel in huis hebben.
        Heb je dan echt veel nut aan DAB?
        Als je deftige muziek wil beluisteren, dan doe je dat toch op je betere installatie ... of niet?
        Voor AV (surround voor film) zie ik geen enkel nut aan DAB.
        Wat is het prijsverschil tussen beiden?
        Als het maar weinig verschil is en ge het kunt betalen, dan kunt ge eventueel toekomstgericht denken om het te nemen ... maar wat is toekomstgericht?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

          Marc,
          Ik wil nog een ding toevoegen, u zowat kennende, ge gaat spijt hebben dat ge die DAB niet genomen heb en content zijn als je die wel hebt ... ook al heb je die niet echt nodig.
          Of vergis ik mij?

          En ja ... ik herken mezelf een beetje in deze situatie.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Marc,
            Ik wil nog een ding toevoegen, u zowat kennende, ge gaat spijt hebben dat ge die DAB niet genomen heb en content zijn als je die wel hebt ... ook al heb je die niet echt nodig.
            Of vergis ik mij?

            En ja ... ik herken mezelf een beetje in deze situatie.
            Ha ha ha, je kent mij inderdaad. Enne op de site van coolblue zijn ze zelfs identiek van prijs.
            Maar ik denk toch dat het absoluut overbodig gaat zijn.

            In zulke situaties kijk ik inderdaad niet op een euro meer of minder, maar als het écht niet nodig is, dan koop ik het ook niet
            ( 't Is weer een onderdeel meer dat stuk kan gaan, denk ik dan bij mezelf
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

              Heb zelf een Marantz MC-R 603, die dus ook DAB heeft. Veel meer dan de "officiële" radiozenders kan je daar niet mee ontvangen, maar dat zijn ook zowat de enige waar ik soms eens naar luister.
              Op dat ding het je ook internetradio (meestal MP3 128 kbs) : dat is beluisterbaar maar DAB doet het toch beter.
              Het valt me ook op dat de ontvangst stukken beter is dan FM (is in beide gevallen met zo'n stomme draadantenne). Bij DAB heb je klank of geen klank, maar meestal is de signaalsterkte goed genoeg om 100% ontvangst te halen, bij FM zit er hier enorm veel ruis op (en dat gebruik ik dus quasi niet meer)...
              Langs de andere kant moet ik wel zeggen dat ik die radio heel weinig gebruik (FM, DAB of internetradio). Het netwerkspeler gedeelte stukken meer.

              Als de prijs toch hetzelfde is, moet je niet twijfelen. En als je op je werkkamer zo'n receiver wil, is er geen enkele reden om het ding niet te kopen...

              Wat ik bij coolblue wel vreemd vindt : de zwarte zonder DAB kost 80€ minder dan de titaniumkleurige... (499 i.p.v. 579 €). Bij Redcoon is het trouwens 569€ voor de DAB versie.
              Last edited by polleke_cgc; 3 juli 2014, 11:53.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Marc,
                Ik wil nog een ding toevoegen, u zowat kennende, ge gaat spijt hebben dat ge die DAB niet genomen heb en content zijn als je die wel hebt ... ook al heb je die niet echt nodig.
                Of vergis ik mij?

                En ja ... ik herken mezelf een beetje in deze situatie.
                Anders gezegd: hij wil bevestiging van iemand anders om zijn overbodige aankoop te kunnen rechtvaardigen.

                Comment


                • #9
                  Re: Yamaha RX-600 of RX-600D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Anders gezegd: hij wil bevestiging van iemand anders om zijn overbodige aankoop te kunnen rechtvaardigen.
                  Och ja ... in zijn plaats zou ik dat er nu ook gewoon bij nemen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X