Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

    Persoonlijk vind ik dat schandalig.

    Zie "De Standaard"
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

    Vind ik niet leuk maar verbaast mij eigenlijk niet. Van FB kan je alles verwachten.

    Comment


    • #3
      Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

      Oorspronkelijk geplaatst door Ingerit Bekijk bericht
      Vind ik niet leuk maar verbaast mij eigenlijk niet. Van FB kan je alles verwachten.
      De i vergeten achter FB. Nu dat is een foutje dat er wel meer maken.

      Comment


      • #4
        Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

        Toch raar hoor. De mensen gooien hun volledige privacy, of toch veel er van op het www, maar O wee als er dan eens iets gebeurt dat niet 100 % koosjer is.......
        Met mijn gegevens gaan ze alvast niet foefelen of zitten klooien.........wegens niet aanwezig op facebook .
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Toch raar hoor. De mensen gooien hun volledige privacy, of toch veel er van op het www, maar O wee als er dan eens iets gebeurt dat niet 100 % koosjer is.......
          Met mijn gegevens gaan ze alvast niet foefelen of zitten klooien.........wegens niet aanwezig op facebook .
          Groetjes
          Alsof zoiets enkel op internet kan gebeuren...
          Je surft, dus je kan gejost worden... as kleir... as pompwater
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Alsof zoiets enkel op internet kan gebeuren...
            Je surft, dus je kan gejost worden... as kleir... as pompwater
            Begrijp ik niet Koen, surfen doe je toch ook op internet !?
            Of bedoel je echt met een zeil surfen op klaar water .

            Anyway, lopen zagen dat er her en der camera's langs straten en pleinen hangen , dat onze privacy er door geschonden wordt, maar op facebook allerhande foto's en informatie gooien....... begrijp ik toch niet hoor.
            Maar van mij mogen ze hoor, ik heb er geen last van zolang ze maar niet zagen als er eens iets verkeerd loopt, dan hanteer ik die schuld en die bult.

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Begrijp ik niet Koen, surfen doe je toch ook op internet !?
              Of bedoel je echt met een zeil surfen op klaar water .

              Anyway, lopen zagen dat er her en der camera's langs straten en pleinen hangen , dat onze privacy er door geschonden wordt, maar op facebook allerhande foto's en informatie gooien....... begrijp ik toch niet hoor.
              Maar van mij mogen ze hoor, ik heb er geen last van zolang ze maar niet zagen als er eens iets verkeerd loopt, dan hanteer ik die schuld en die bult.

              Groetjes
              Ik bedoel dat ook jij gegevens op internet rondstrooit, dus dat ze jou ook zo'n experiment aan de hand kunnen doen...
              maar sommigen (en ik doel niet op jouw ofzo) zijn gewoon zo naïef om facebook als de duivel te beschouwen
              en terwijl op andere sites wel vanalles en nog wat delen...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Ik bedoel dat ook jij gegevens op internet rondstrooit, dus dat ze jou ook zo'n experiment aan de hand kunnen doen...
                maar sommigen (en ik doel niet op jouw ofzo) zijn gewoon zo naïef om facebook als de duivel te beschouwen
                en terwijl op andere sites wel vanalles en nog wat delen...
                Je hebt gelijk, je moet maar een betaling doen en het is al zo ver.
                Maar daar kunnen langzamerhand niet meer omheen hé.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                  of al gewoon dit forum bekijken ivm de cookies en trackers die ze gebruiken zoals elk forum waar je je moet registreren om iets te kunnen posten
                  dat is ook niet allemaal zo onschuldig als men wilt laten uitschijnen
                  hierdoor krijg je al zogenaamde doelgerichte reclame door je strot geramd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                    Dat ik iets op FB zet wil toch niet zeggen dat het misbruikt moet worden...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ingerit Bekijk bericht
                      Dat ik iets op FB zet wil toch niet zeggen dat het misbruikt moet worden...
                      Juist.
                      En gratis bestaat ook niet
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        of al gewoon dit forum bekijken ivm de cookies en trackers die ze gebruiken zoals elk forum waar je je moet registreren om iets te kunnen posten
                        dat is ook niet allemaal zo onschuldig als men wilt laten uitschijnen
                        hierdoor krijg je al zogenaamde doelgerichte reclame door je strot geramd
                        Nee hoor.
                        Tools genoeg om trackers e.d. te blokkeren.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Nee hoor.
                          Tools genoeg om trackers e.d. te blokkeren.
                          Khoorde zo ooit een sys admin tegen een vrij gekende hacker zeggen:
                          hier geraken ze nooit binnen...
                          10 minuten later was het klusje al geklaard...

                          Hoeveel garantie heb je, dat jouw tooltjes.... zelf niet tracken?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Hoeveel garantie heb je, dat jouw tooltjes.... zelf niet tracken?
                            Redelijk veel. De software is open source en dus zou het vlug geweten zijn mocht er iets aan schelen. Wees maar zeker dat de code van die tooltjes in detail wordt bekeken.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Facebook van 690.000 mensen gemanipuleerd voor experiment

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ingerit Bekijk bericht
                              Dat ik iets op FB zet wil toch niet zeggen dat het misbruikt moet worden...
                              Het wordt ook niet misbruikt.
                              Je hebt er immers zelf mee ingestemd.

                              In de studie wordt erop gewezen dat gebruikers die een account openen, instemmen met de regels over gegevensgebruik. Daarin staat dat de gegevens voor een reeks doeleinden kunnen worden gebruikt, waaronder ook voor onderzoek.

                              Comment

                              Working...
                              X