Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik hier van denken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat moet ik hier van denken?

    Zojuist deze mail ontvangen. "Mijn" e-mail adres op deze mail is mij volledig onbekend en toch komt dat hier binnen. En aan mijn voeten mankeert voorlopig ook niets!

    ---------- Message transféré ----------
    De : Chantal ICHX <chantalichx@gmail.com>
    Date : 29 juin 2014 10:16
    Objet : NAISSANCE
    À : robert.croes@swing.be


    Bonjour Robert,
    Ne réussissant pas à te joindre par téléphone, je prends la plume (ou plutôt le clavier).
    Depuis vendredi soir, Sylvain et moi sommes les heureux grands- parents
    d'une petite Léa. Elle est toute mignonne et très paisible. Selon la formule consacrée, la mère et l'enfant se portent bien. Le père aussi d'ailleurs ;o)
    Et toi, quelles sont les nouvelles pour ton pied?
    A bientôt,
    Chantal
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Wat moet ik hier van denken?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Zojuist deze mail ontvangen. "Mijn" e-mail adres op deze mail is mij volledig onbekend en toch komt dat hier binnen. En aan mijn voeten mankeert voorlopig ook niets!

    ---------- Message transféré ----------
    De : Chantal ICHX <chantalichx@gmail.com>
    Date : 29 juin 2014 10:16
    Objet : NAISSANCE
    À : robert.croes@swing.be


    Bonjour Robert,
    Ne réussissant pas à te joindre par téléphone, je prends la plume (ou plutôt le clavier).
    Depuis vendredi soir, Sylvain et moi sommes les heureux grands- parents
    d'une petite Léa. Elle est toute mignonne et très paisible. Selon la formule consacrée, la mère et l'enfant se portent bien. Le père aussi d'ailleurs ;o)
    Et toi, quelles sont les nouvelles pour ton pied?
    A bientôt,
    Chantal
    En is jouw naam Robert of Robert Croes ????

    Comment


    • #3
      Re: Wat moet ik hier van denken?

      Robert Croes is mijn naam sinds mijn geboorte.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Wat moet ik hier van denken?

        vermoedelijk is er een "catch all" op die site, dus als ik naar info@ of naar jefke@ of... zolang ik maar met de extentie ( site naam ) swing.be mail , gaat dat allemaal bij jou aankomen...

        Comment


        • #5
          Re: Wat moet ik hier van denken?

          Lijkt me toch een onschuldige mail. Zou het niet gewoon kunnen dat de verzender een fout adres van de bestemmeling (waarschijnlijk ook ene Robert Croes) heeft of zich heeft mistypt?
          En zo komt haar mail toevallig bij jou terecht.
          Je kan haar wijzen op haar fout.

          Of misschien ook niet. Stel dat zij hoopt op een antwoord om dan verder te corresponderen en iets (geld) proberen af te troggelen. Niet op reageren dan.

          Comment


          • #6
            Re: Wat moet ik hier van denken?

            fout mail adres : neen?? de naam is juist, de site ook... ?? en kennen doet ze jou niet, want ze schrijft in het frans : ik denk dat ze hoopt op een antwoord ... om ???
            ik rapporteer dan altijd dat email adres als phissing en blokkeer haar email adres.

            Comment


            • #7
              Re: Wat moet ik hier van denken?

              Hoeft echt geen slecht opzet in het spel te zijn. Typefouten in email komen wel eens vaker voor. Heb dat een tijdje gehad, uitnodigingen voor te gaan tenissen, familiefeestje, vragen om iets mee te brengen de volgende keer dat ik langskwam. Gewoon de verzender erop wijzen dat jij niet diegen bent die ze wil bereiken en dat ze waarschijnlijk een fout email adres gebruikt. Waarschijnlijk moet die geen punt tussen de naam hebben, is het Croese of zoiets.

              Een postbode die kan een verminkt adres lezen en begrijpen maar een server doet gewoon wat je vraagt.

              Comment


              • #8
                Re: Wat moet ik hier van denken?

                Het probleem is dat dit geen adres van mij is en toch bij mij terecht komt.
                Reageren ben ik helemaal niet van plan. Ik dacht eerst van eens een test mailtje te doen naar dat niet van mij zijnde adres. Ga het maar niet doen en het negeren.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Wat moet ik hier van denken?

                  da's een ander paar mouwen. het is niet jou mail adres en komt toch bij jou terecht?
                  Dan heb je zeker reden om wantrouwig te zijn!!

                  Tom
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat moet ik hier van denken?

                    Wat bedoel je met "geen adres van mij"? Heb je geen adres bij swing.be, ben je wel bij swing.be maar heb je robert.croes niet zelf geregistreerd of nog iets anders? Bvb ik zit bij skynet en daar heb je zowiezo een email van het type sbxxxxxx of fsxxxxxx met xxxxxx zes getallen. Je kan zelf iets anders daaraan linken maar die kan je niet veranderen. Kan bij swing ook zo zijn dat je een email hebt die je vergeten bent maar die nog wel bestaat.

                    Langs de andere kant is het ook geen kunst om die headers aan te passen. Zo krijg ik wel eens mail die ik zogezegd zelf verzonden heb en vraag mezelf om bankinfo. Ben nu wel vergeetachtig maar nog niet zo erg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat moet ik hier van denken?

                      Ik ken dat swing gedoe zelfs niet.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat moet ik hier van denken?

                        En Chantal ook niet

                        In dat geval negeren denk ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat moet ik hier van denken?

                          Voila, hier de uitleg.

                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat moet ik hier van denken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Zojuist deze mail ontvangen. "Mijn" e-mail adres op deze mail is mij volledig onbekend en toch komt dat hier binnen.
                            Omdat uw echt e-mailadres gewoon in het BCC veld ingevuld werd zeker?
                            Of er is echt iets fout op de mailserver van de provider bij die aangehaalde migratie, maar dan zou het me verwonderen dat je sinds februari nu pas de eerste foutieve e-mail krijgt.
                            Last edited by VerSeg; 30 juni 2014, 00:46.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X