Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Robot Grasmaaier - ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Robot Grasmaaier - ervaring?

    Mijn ouwe trouwe Honda 475 is aan zijn 20tigste jaar begonnen. Hij werkt nog prima.
    Elke week rij ik er mijn gras mee af en doe ik er ongeveer 1u30 over.

    Ik denk echter aan een alternatief om deze tijd te verkorten.
    Mijn Honda475 wil zeker behouden om de kantjes te doen.

    Opties waar ik naar gekeken heb:
    Honda zitmaaierHF-2417 HM
    Stiga ST13-6379-11

    Nu vindt mijn vrouw dat ik voor een robot grasmaaier moet gaan:
    Honda HRM500
    "Geen werk meer met maaien!"

    Ik ben nog al sceptisch van aard (ik zie dat ding al in de vijver tuimelen) en ik ben er niet van overtuigd dat het +-15a kan maaien.
    Bijkomend, als ik de robot 's nachts laat rijden: geluidsoverlast? (Ik heb 'm overdag horen rijden en dat viel wel mee - maar 's nachts draagt geluid altijd verder)

    Indien er iemand alternatieven heeft, die zijn ook welkom!
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

  • #2
    Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

    meestal hebben deze robotjes een ingebouwde kalender, ze rijden dus niet 's nachts en op zondagen, ook "voelen" ze de regen en rijden ook dan niet.

    Mijn broer heeft een robotmaaier (vraag me niet welk merk) en heeft een kabel liggen om de buitenste grenzen van de tuin aan te duiden. Rond de zandbak voor de kinderen rijdt dat ding goed. (het botst, en draait dan) Enige probleem zijn de poten van de trampoline, de poten zelf "ziet" het ding wel maar de metalen verbinding tussen de poten (die op grondhoogte loopt) "ziet" hij niet, hij rijdt er dus op en zit dan vast. Dit heeft mijn broer wel opgelost door een plankje tussen de poten te hangen.

    maar een beetje info, ik weet het, hopelijk ben je er toch iets mee!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

      Onze jongste zoon heeft al een drietal jaar een Husqvarna en is daar blijkbaar heel tevreden over. Doet goed zijn werk en moet uiteraard jaarlijks een onderhoudsbeurt ondergaan. En, die jonge gasten zijn niet zoals wij op oudere leeftijd. Die zien daar niet naar om en dat ding blijft dus maar werken. En aangezien hij een nogal gestructureerde en grote tuin heeft (twee zijkanten en een voorkant) moet de robot nogal één en ander omzeilen. Hij moet zelfs over zijn oprit om naar de andere kant te gaan. Gevolg.., hij is er al eens tegenaan gereden al uit zijn garage te rijden. Uiteraard met schade aan de maaier, maar die werd door de firma perfect hersteld. Wij zelf zitten ook nog met een 18 jaar oude Honda die trouwens ook nog perfect werkt (zeer goed onderhouden wegens een jaarlijkse onderhoudsbeurt in de firma), maar wij denken er ook stilletjes aan over te stappen naar een robot. Het zal ons ook nog wat geld besparen aangezien onze gazon wegens gebrek aan tijd van mijzelf, wekelijks door een jonge en werklustige buurman die iets wil bijverdienen, wordt onderhouden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

        Maar is het zo niet dat je steeds nog een klassieke grasmaaier zal nodig hebben ? Na de winter zal het gras veel te hoog staan, en dan kan die robot dat niet aan. - of als het in de zomer 14 dagen aan een stuk regent, zak het gras ook te hoog zijn imho.
        Zo'n robot kan alleen rijden als het gras niet al te lang is, want hij gaat alles mulchen.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Maar is het zo niet dat je steeds nog een klassieke grasmaaier zal nodig hebben ? Na de winter zal het gras veel te hoog staan, en dan kan die robot dat niet aan. - of als het in de zomer 14 dagen aan een stuk regent, zak het gras ook te hoog zijn imho.
          Zo'n robot kan alleen rijden als het gras niet al te lang is, want hij gaat alles mulchen.
          Inderdaad dat klopt. Best je vroegere grasmaaier maar bijhouden want bij het begin van het maaiseizoen moet je sowieso de eerste keer het langere gras met de conventionele maaier afdoen. Je kan dat de eerste keer natuurlijk ook laten doen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

            ne maat, had het niet gezien en daar lag nen dikke hondstr.nt in zijnen hof, en toen heeft zo een ding alles prettig in het rond gesmeten... en stinken dat hij deed, ik wilde dat "ding" niet proper maken
            ene met 4 wieltjes , zelftrekker.

            Comment


            • #7
              Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
              Elke week rij ik er mijn gras mee af en doe ik er ongeveer 1u30 over.
              Ik ben nog al sceptisch van aard (ik zie dat ding al in de vijver tuimelen) en ik ben er niet van overtuigd dat het +-15a kan maaien.
              Ik wil maar even zeggen: hoed af: 1500m² gras op 1.30uur...
              bij mijn ouders deed ik over 5-6are al bijna een 1uur... (incl kantjes maaien natuurlijk)
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Ik wil maar even zeggen: hoed af: 1500m² gras op 1.30uur...
                bij mijn ouders deed ik over 5-6are al bijna een 1uur... (incl kantjes maaien natuurlijk)
                Idem dito, ik had vroeger 1200 m² en deed er 3 uur over met een deftige grasmaaier om alles proper te hebben.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

                  Heads-up wbt mijn zoektocht. De robotmaaier is in de kast gebleven. Ik heb uiteindelijk een zitmaaier gekocht: Honda 2417 en ik heb 'm gisteren in de regen uitgetest. Fantastisch ding! Het regende, het gras was vochtig en de klavers stonden tot boven mijn enkels maar dit was geen probleem voor de Honda. Voor de lol nog even blijven rondtoeren met m'n dochter op m'n schoot! Gras afrijden is weer fun!
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Robot Grasmaaier - ervaring?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                    Voor de lol nog even blijven rondtoeren met m'n dochter op m'n schoot! Gras afrijden is weer fun!
                    Dat dat zegt genoeg ...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment

                    Working...
                    X