Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

    We zoeken 1 of 2 reiskoffers op wieltjes te kopen. Niet té groot want moet gemakkelijk in de trein mee te nemen zijn. Vliegreizen doen we zelden.

    Nu is er momenteel in de GB een actie met "spaarpunten" - daar staat een harde reiskoffer van het merk Melvin: 54 x 29 x 79 - 106 l en 4,7 kg aan 89 euro ipv 297 ( nu aan die standaard prijs twijfel ik wel ) - of is dit al te groot ?

    Een kleiner model = 48 x 26 x 70 - 70 l en 4 kg


    Enkele bedenkingen:

    * is een stevige nylon reistas niet beter en lichter ?

    * gaan we niet beter voor een Samsonite of een ander degelijk merk - en dan iets meer betalen, maar dan wellicht ook een betere kwaliteit.

    Als er een wieltje afbreekt ben je uiteindelijk nog slechter af dan met een reiskoffer/tas zonder wieltjes...
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

    Wij hebben bij de vorige spaaractie de grootste van Melvin aangekocht. Super ding. Wij betaalden toen ook 90 euro denk ik. Is reeds verschillende keren meegereisd met het vliegtuig, wordt door ons en door één van de kinderen gebruikt. Op vliegreizen worden ze niet al te zacht behandeld, en toch is er buiten een paar schrammen (die heb je reeds na de eerste vliegreis) nog helemaals niks op aan te merken. Mochten wij er nog één nodig hebben, dan gaan wij direct voor dezelfde .

    Wij kochten er ooit een kleinere op Cyprus (uit noodzaak, want de onze was op de heenreis gesneuveld, sloot niet meer) van het merk Carpisa. Ook heel degelijk, niks op aan te merken, de verkoper stond er op te springen in lege toestand........maar stukken duurder, als ik het goed voor heb, rond de 250 euro en is heel wat kleiner dan onze Melvin.

    De enige raad die ik kan geven is : doen bij GB !!

    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

      Rimowa.
      Zal levenslang meegaan en zijn klassieke schoonheden.
      Een kapotte koffer kan op reis een serieuze pijn in de aars zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

        Ik zou alvast oppassen met modellen die sluiten met een ritssluiting.
        Sommige exemplaren blijken éénvoudig te openen door onbevoegden zoals te zien in de video op onderstaande link:
        http://www.youtube.com/watch?v=tbpKhHwwtiY
        Koffers van o.a. Delsey zouden wel beveiligd zijn tegen de techniek die in de video getoond wordt.
        http://www.youtube.com/watch?v=NpZEqbOts-s

        Greetz,

        Dirk
        The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

        Comment


        • #5
          Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

          Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk bericht
          Ik zou alvast oppassen met modellen die sluiten met een ritssluiting.
          Sommige exemplaren blijken éénvoudig te openen door onbevoegden zoals te zien in de video op onderstaande link:
          http://www.youtube.com/watch?v=tbpKhHwwtiY
          Koffers van o.a. Delsey zouden wel beveiligd zijn tegen de techniek die in de video getoond wordt.
          http://www.youtube.com/watch?v=NpZEqbOts-s

          Greetz,

          Dirk
          Als TS zelden vliegt maar meer met de trein reist zal het moeilijk zijn voor onbevoegden om in zijn valies te gaan neuzen .
          Bovendien stop je toch nooit écht waardevolle zaken in een valies !? Wij toch niet hoor.

          Qua sluiten heb ik meer vertrouwen in een rits dan andere sluitingen.
          Bij al onze valiezen die wij reeds dienden te vervangen was het omwille van problemen met de sluitingen, en daarom juist zijn we overgestapt naar ritssluitingen.
          Het valies dat we in Cyprus dienden te vervangen was ook opengesprongen aan de sluiting(en). De bagagediensten hadden ze wel netjes omwikkeld met folie zodat er niks uit kon vallen.
          Als het goed is mag het ook eens gezegd worden .

          Groetjes
          Last edited by Guest17; 28 juni 2014, 11:11.

          Comment


          • #6
            Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

            Elke koffer krijgen ze open als ze willen, anders nemen ze hem gewoon mee, daar een keuze op maken is wat belachelijk.

            Wat telt is dat een koffer niet door gewoon gebruik open barst, scheurt of wat dan ook en enige bescherming biedt voor uw inhoud.
            Elke harde koffer, dat het nu een topmerk is of niet, zit na één vlucht al vol krassen en dan heb je al spijt dat uw dure koffer al beschadigd is.
            De slechtere durven zelfs barsten ... leuk als dat op de luchthaven gebeurt.

            Uit ervaring ... een goede koffer uit zachter materiaal gaat veel langer mee en je kan er ook wat meer rare vormen in steken mits die meegeeft.
            De rits is een belangrijk punt om op te letten, bij voorkeur een ijzeren rits en een valies dat ook riemen heeft om dicht te houden zodat je een dubbele bescherming hebt tegen ongewenst opengaan.

            Die van de GB zijn zeker niet zo slecht, maar de aangekondigde originele prijs is zoals bij alle acties fors overroepen.
            Welke prijs je moet geven, hangt vooral af of ze eenmalig mee moeten of de volgende 20 jaar dienst moeten doen.

            Wij hebben er in zacht materiaal en ze gaan al meer dan 20 jaar mee.
            We hebben drie verschillende maten gekocht zodat de ene net in de andere past om op te bergen ... scheelt heel wat plaats.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

              Ok, bedankt voor de reacties.

              Ik zou persoonlijk ook eerder voor sterke nylon gaan, dan voor een harde koffer, maar de vrouw maakte mij attent op die aktie van de GB.
              In principe ben ik er tegen om nog op te leggen voor iets waar je al zegeltjes moet voor sparen.
              Ofwel geven ze het door de zegeltjes, ofwel koop je het vind ik.

              En ja, een harde koffer geeft 0% mee, en uit ervaring weet ik dat het toch (alleszins wanneer je terug keert ) wat "proppen" is.

              Ik dacht aan "Wenger" - zien er stevige reistassen uit ?
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                Heb twee koffers, 'harde' van Samsonite.
                Min. 25 jaar oud.
                Mankeert niets aan behalve een paar schrammen die je nauwelijks ziet.
                Op de luchthavens heb ik een paar keren gezien hoe men met die koffers omgaat.

                Vakantie (of werk) is voor iedereen anders.
                Dus idem voor wat je meeneemt in die koffers.
                Wil niet flauw doen maar gestreken hemden of broeken steek ik niet in een "losse flodder"
                Zo'n 'slap' ding geeft ook weinig of geen bescherming.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                  Theo, ik reis al 30 jaar de wereld rond met zo'n 'slap' stuk bagage, is ideaal voor mij.
                  Geeft goed mee, is een stuk lichter en kan heel wat hebben.
                  Om zaken kreukvrij te houden bestaan overigens trucjes genoeg.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Theo, ik reis al 30 jaar de wereld rond met zo'n 'slap' stuk bagage, is ideaal voor mij.
                    Geeft goed mee, is een stuk lichter en kan heel wat hebben.
                    Om zaken kreukvrij te houden bestaan overigens trucjes genoeg.
                    ok
                    In die trucjes ben ik niet zo'n held in
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Theo, ik reis al 30 jaar de wereld rond met zo'n 'slap' stuk bagage, is ideaal voor mij.
                      Geeft goed mee, is een stuk lichter en kan heel wat hebben.
                      Om zaken kreukvrij te houden bestaan overigens trucjes genoeg.
                      Zoals ?
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        ...
                        Elke harde koffer, dat het nu een topmerk is of niet, zit na één vlucht al vol krassen en dan heb je al spijt dat uw dure koffer al beschadigd is.
                        ...
                        Zich zorgen maken over krassen op een reiskoffer is zoals zich zorgen maken over de onderkant van een wagen die vuil wordt. Het hoort erbij.
                        Niks mooiers dan een mooi stuk degelijk materiaal dat tekenen van gebruik toont maar nog alle functionaliteit bezit. "Patin" heet dat.
                        Zeker bij een degelijke reiskoffer: als die na 30 jaar al z'n verhalen kon vertellen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Zoals ?
                          Kijk maar eens op You Tube.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                            YouTube is zooooooo groot. Waar zoek ik naar ?
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reiskoffer op wieltjes: beste keuze ? waar naar kijken ?

                              wij zijn erg tevreden met deze
                              Bestel hier de nieuwste lichte koffers van American Tourister. Kwalitatieve, trendy en kleurrijke koffers aan een betaalbare prijs. Gratis verzending vanaf €75

                              het is de goedkopere lijn an Samsonite maar met een fantastische garantie. (bij een koffer was er na enkele maanden iets mis met het wieltje en meteen een nieuwe gekregen!)

                              Comment

                              Working...
                              X