Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Webmail probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Webmail probleem

    Blijkbaar kan je (heb het alleszins niet gevonden) bij Telenet Webmail, als je contact-groepen aanmaakt, contacten van de algemene groep NIET kopiëren, enkel VERPLAATSEN naar die sub-groepen.
    Probleem is het volgende: Dame in kwestie heeft al een tijd de administratie in handen van een vriendenkring van mijn en haar oude werkgever. Zij is Skynet klant thuis. Ze gebruikt als mailprogramma Windows Live Mail en heeft daar zo'n 250 contacten (de leden van de vriendenkring + haar persoonlijke contacten). Omdat ineens een mail zenden naar meer dan 200 bestemmelingen dan weer niet kan, heeft ze sub-groepen aangemaakt waarin ze per groep 30 à 40 contacten heeft geplaatst.
    De dame heeft nu van het bestuur van de vriendenkring een laptop gekregen. Vooral omdat ze de woensdag op het bureel vertoeft dat de werkgever ter beschikking stelt van de vriendenkring. Die vriendenkring zit wel bij Telenet, dus gebruiken ze Webmail van Telenet, zodat ze ook thuis die mail kan raadplegen.

    Het is nu wel de bedoeling dat de mails naar de leden in de toekomst vanaf de laptop verzonden worden. Ben er al in geslaagd om de contacten van de PC thuis te exporteren als VCF bestanden. Zo kunnen we ze één voor één importeren in de Telenet Webmail.
    Maar dan komt het probleem van mijn openingszin: als ik nu bv. 40 contacten selecteer om die in een verzendmap te steken dan lukt dat niet. Ze worden gewoon verplaatst.
    Op de laptop ook Windows Live Mail gebruiken is dan weer geen optie, dan staan daar ook haar persoonlijke mails en contacten en dat wil ze liever niet.

    Iemand een idee hoe we hier uitgeraken ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Telenet Webmail probleem

    Lijkt logisch dat je kan verplaatsen maar niet kopiëren ... anders heb je twee contacten met hetzelfde e-mailadres (ook al is het dezelfde persoon en correct) en daar kunnen niet veel e-mailprogramma's mee overweg.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Webmail probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Lijkt logisch dat je kan verplaatsen maar niet kopiëren ... anders heb je twee contacten met hetzelfde e-mailadres (ook al is het dezelfde persoon en correct) en daar kunnen niet veel e-mailprogramma's mee overweg.
      In Outlook kan je toch perfect "verzendmappen" aanmaken waarin je dan een selectie van je contactpersonen dropt, maar die blijven dan ook bij de algemene contactpersonen staan.
      Waarom zou het een probleem zijn als ik in Telenet Webmail bv. jouw emailadres in de map contactpersonen zou zetten en bv. ook in de submap "BD contacten".
      Ik ben er zeker van dat het wel zal lukken als ik ze bij die dame allemaal één voor één ook handmatig intyp in de submappen, maar begin er maar eens aan...
      Het probleem is natuurlijk het gevolg van het feit dat je dan weer verplicht bent om mailings naar zo'n 200 personen op te zitten splitsen in groepjes, anders krijg je ze niet verzonden. Beetje vicieuze cirkel dus.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Webmail probleem

        Het werkt trouwens ook in Windows Live Mail, want zo gebruikt ze het nu op de desktop thuis. Zou ik de Telenet mail van de vereniging kunnen ontvangen en verzenden via haar Skynet aansluiting ? Ik ben een Outlook gebruiker en ben niet zo thuis in die voortdurend wisselende online mail programma's van MS.
        Dat zou de oplossing kunnen zijn: haar persoonlijke mail op de privé desktop en een account met de Telenet mail op de laptop, allebei met hetzelfde programma.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Webmail probleem

          Om eens te zien wat de mogelijkheden zijn van Windows Live Mail heb ik het even op mijn laptop geïnstalleerd.
          Als ik het opstart opent IE met deze URL en een foutmelding: res://ieframe.dll/dnserrordiagoff.htm%20-#file:///C:/Windows/Temp/wlsC6EF.tmp.
          Reden ? Toch niet omdat IE niet mijn standaardbrowser is ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Webmail probleem

            Persoonlijk ben ik nog altijd een behoorlijke fan van "offline" emailsoftware (zoals een echte outlook of thunderbird). In outlook maak je bv. 1x je contacten aan, en dan kan je groepen (dus een verzameling van die contacten) aanmaken die je dan selecteert als je je mails wil verzenden.

            Vroeger was het inderdaad een probleem om via je telenetaccount mails te versturen als je bv. op een belgacom verbinding zat (of omgekeerd). Ontvangen lukte toen wel al. Vandaag is dat echter wel mogelijk door in je mailprogramma de beveiligde versie in te stellen (die instellingen vind je op de site van telenet : het houdt in dat je bv. SSL beveiliging selecteert + het correcte poortnr.).

            Daarnaast gebruik ik ook nog altijd voornamelijk POP3 en geen IMAP : ik beheer mijn mails en contacten liever zelf in mijn eigen programma. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken natuurlijk.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Webmail probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Persoonlijk ben ik nog altijd een behoorlijke fan van "offline" emailsoftware (zoals een echte outlook of thunderbird). In outlook maak je bv. 1x je contacten aan, en dan kan je groepen (dus een verzameling van die contacten) aanmaken die je dan selecteert als je je mails wil verzenden.

              Vroeger was het inderdaad een probleem om via je telenetaccount mails te versturen als je bv. op een belgacom verbinding zat (of omgekeerd). Ontvangen lukte toen wel al. Vandaag is dat echter wel mogelijk door in je mailprogramma de beveiligde versie in te stellen (die instellingen vind je op de site van telenet : het houdt in dat je bv. SSL beveiliging selecteert + het correcte poortnr.).
              Daarnaast gebruik ik ook nog altijd voornamelijk POP3 en geen IMAP : ik beheer mijn mails en contacten liever zelf in mijn eigen programma. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken natuurlijk.
              Bedankt voor de info. Ik ben inderdaad ook nog niet zo'n fan van al die online mail.
              Ik ga alvast je tips eens uitproberen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Webmail probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dat zou de oplossing kunnen zijn: haar persoonlijke mail op de privé desktop en een account met de Telenet mail op de laptop, allebei met hetzelfde programma.
                Dan is met twee profielen werken ook al een oplossing.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Webmail probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dan is met twee profielen werken ook al een oplossing.
                  De dame wil dus niet dat haar privé mails op die laptop verschijnen, maar wil graag de 230 leden van de vereniging in groepjes van zo'n 50 kunnen verzenden (dus de leden in enkele "groepen" steken, maar ook een overzicht houden van alle contacten. Totaal onbegrijpelijk dat zoiets niet kan in Telenet Webmail.
                  Vandaar dat, als we de Telenet mails ook op een Skynet aansluiting bij haar thuis kunnen verwerken via Live Mail, dan is het probleem opgelost: op de desktop komt alles binnen, op de laptop enkel de mails bestemd voor de vereniging. Maar waarschijnlijk bedoel je exact wat ik hier schrijf ?

                  Nog even dit: ze werkt thuis met Win7, op de laptop met Win8 in desktop mode. Gezien MS om de haverklap hun mailprogramma's wijzigt, vraag ik me af of ze ongeveer dezelfde Live Mail layout kan verwachten in Win8. Misschien domme vraag, maar ik ben niet thuis in die online mail. En beware haar om in een app terecht te komen.
                  Last edited by nete; 29 juni 2014, 20:16.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Webmail probleem

                    Ik heb het nu eens speciaal geprobeerd wat jij wil doen want ik gebruik die webmail normaal ook niet en heb geen minuut moeten zoeken om te weten hoe het op een logische manier kan.

                    In Telenet webmail maak ik in een adresboek enkele contacten aan.
                    In dat adresboek maak ik twee Contactgroepen aan en noem deze Groep1 en Groep2.
                    In die contactgroepen voeg ik contacten uit de vorige lijst toe.

                    Ik heb dan twee contactgroepen (distributielijst anders genoemd) met de contacten die ik gekozen heb.
                    Ik behoud mijn origineel adresboek met die contacten.

                    Zie dus niet in wat daar verkeerd aan is.

                    Ik kan die contacten inderdaad verslepen naar een ander adresboek ... dan zijn ze natuurlijk weg van de originele locatie.
                    Contacten kan ik niet naar een Contactgroep slepen, ik kan enkel die Contactgroep bewerken en dan uit de lijst van contacten er enkele selecteren en dan op toevoegen klikken.

                    Je moet dus wel duidelijk een verschil maken tussen een extra "Adresboek" en een "Contactgroep".
                    Die "Contactgroep" is wat jij nodig hebt om in stukjes te kunnen verzenden.
                    Je maakt enkele contactgroepen aan zoals bijvoorbeeld groep1, groep2, groep3, groep4 en je gooit daar telkens een 50-tal contacten in om te versturen per keer ... toch niet zo moeilijk en volledig logisch?

                    Ik veronderstel dus dat jij gewoon iets verkeerd doet in die webmail.
                    Last edited by VerSeg; 30 juni 2014, 00:38.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Webmail probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      Ik veronderstel dus dat jij gewoon iets verkeerd doet in die webmail.
                      Klopt inderdaad. Maar met de naamgeving (bijlage toevoegen, waar halen ze het uit) zou je voor minder in de mist gaan.
                      Alvast bedankt voor het meedenken.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet Webmail probleem

                        Dezelfde dame heeft nog een probleempje: een mail afprinten vanuit Telenet Webmail gaat de mist in, de helft van de tekst valt rechts weg, tenzij ze in landscape gaat printen, maar da's niet de bedoeling. Ik heb al gezocht hoe ik die weergave zou kunnen aanpassen, maar vind het niet. Nergens vind ik iets van pagina instellen of zo onder Webmail.
                        Weet iemand iets meer hierover ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Webmail probleem

                          Er is niet zoiets als een afdruksysteem in Webmail.
                          Het enige dat gebeurt is dat er van de mail een HTML pagina wordt gemaakt met daarop alle nuttige informatie en inhoud van de mail.
                          Het afdrukken zelf wordt dan volledig door de browser afgehandeld. En de manier waarop je invloed hebt op het passend afdrukken en de marges is dus browser gebonden. IE, Safari, Chrome, Firefox doen dat min of meer op dezelfde manier... maar de ene heeft al wat meer print-instelmogelijkheden dan de andere.
                          In IE kan ik bvb een afdrukvoorbeeld tonen en vanaf dat scherm kan ik o.a. een vergroot- of verkleinpercentage kiezen zodat de tekst wél past op het papier.
                          De andere browsers zullen dat wellicht ook wel aankunnen?
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet Webmail probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            In IE kan ik bvb een afdrukvoorbeeld tonen en vanaf dat scherm kan ik o.a. een vergroot- of verkleinpercentage kiezen zodat de tekst wél past op het papier.
                            De andere browsers zullen dat wellicht ook wel aankunnen?
                            Idd. In FF kan dat ook perfect.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet Webmail probleem

                              Er rest nog 1 vraag:

                              De personen uit het adresboek (weergegeven als: Achternaam, Voornaam via keuzemenu) zitten nu allemaal mooi in 7 verzendlijsten opgesplitst.
                              Maar in die verzendlijsten staan ze als Voornaam, Achternaam en ik vind nergens een optie om daar iets aan te wijzigen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X