Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor nieuwe pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijd voor nieuwe pc

    Tijd om mijn oud beestje te vervangen, ga weer voor die van de lokale groenteboer
    Allee waar zij hun groenten halen denk ik, deze wil ik http://www.medion.com/be/nl/prod/MED...ampaign=criteo


    Maar mijn vraag is een SSD schijf een must of eerder een gadget????

    Mijn hobby is games en mijn kleinkids op de foto zetten.
    De games is farcry 2 en 3 en nog een paar schietspelletjes
    Kende SSD niet wel al over gehoord maar geen ervaring en er word wel lovend over gesproken op verschillende forums enz...
    Voor foto bewerking heb ik Elements 11 liggen en AcdSee 9 om er door te bladeren.

  • #2
    Re: Tijd voor nieuwe pc

    Een SSD?
    It' s a must Bompie.
    Minimum 250 gb.

    Met de rest van de hardware zit je goed hoor.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Tijd voor nieuwe pc

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Een SSD?
      It' s a must Bompie.
      Minimum 250 gb.

      Met de rest van de hardware zit je goed hoor.
      Vroeger zou ik hem zelf nog in elkaar gestoken hebben maar heb eens alle
      componenten uit deze pc vergeleken met losse onderdelen van een PC shop en ik kwam 173€ duurder uit !!!!!!!
      En voor hetgeen ik het maar gebruiken denk ik ook wel dat ik hier nog jaren plezier aan ga beleven.

      Comment


      • #4
        Re: Tijd voor nieuwe pc

        Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
        Vroeger zou ik hem zelf nog in elkaar gestoken hebben maar heb eens alle
        componenten uit deze pc vergeleken met losse onderdelen van een PC shop en ik kwam 173€ duurder uit !!!!!!!
        En voor hetgeen ik het maar gebruiken denk ik ook wel dat ik hier nog jaren plezier aan ga beleven.
        Plus de reputatie van dit merk is ook goed.
        Een paar jaren geleden betaalde ik 600 euro meer Bompie.
        (met "slechts" Intel i960)
        Die i7 van u vind ik ferm goed
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Tijd voor nieuwe pc

          Ik ben ook nog altijd tevreden over Medion computers.
          De computer die je wil kopen is een heel stuk sneller dan die die ik nu gebruik (die is nu 3,5 jaar oud), dat zal dus zeker ruim voldoende zijn voor wat je er mee wil doen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Tijd voor nieuwe pc

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik ben ook nog altijd tevreden over Medion computers.
            De computer die je wil kopen is een heel stuk sneller dan die die ik nu gebruik (die is nu 3,5 jaar oud), dat zal dus zeker ruim voldoende zijn voor wat je er mee wil doen.
            Speciaal hier voor Medion gegaan omwille van dat gans mijn Fam. er eentje heeft
            Nu heb ik een quad core van 2.4mhz zal hem maar goed vastleggen want ik denk dat ik ga vliegen als ik die ga gebruiken

            Effe wat opzoekwerk levert dit op
            Harde schijf van 7200 van 500gb of een SSD van 64mb geeft een verschil in opstart van 29 seconden

            Comment


            • #7
              Re: Tijd voor nieuwe pc

              Of koop een computer met een gewone HD en vervang die zelf door een SSD.
              SSD 's zijn nu best betaalbaar geworden.
              En de HD hou je als dataschijf of backupschijf.

              Mijn laptop start met SSD in 14 seconden op.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Tijd voor nieuwe pc

                In verband met de opstarttijden die ik hier opmerk. Ik ben een noob op gebied van PC's/laptops maar ik sluit altijd af in slaapstand.
                Dan duurt de opstart een seconde denk ik !!
                Is er buiten het feit dat er dan constant een klein verbruik is/zijn er dan nog een nadeel of nadelen van af te sluiten in slaapstand ?

                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Tijd voor nieuwe pc

                  Een SSD is geen must, maar voor het opstarten van PC en programma's is het wel aangenaam dat dat stukken sneller gaat. Voor de rest zorgt een SSD er niet voor dat je PC sneller werkt (behalve in uitzonderlijke gevallen, maar een thuisgebruiker zal die niet direct nodig hebben). Nu : met het prijskaartje dat die dingen nu hebben is er eigenlijk geen reden meer om ze niet in je PC te stoppen. Hier zit er ook eentje in en zeker content van.
                  Voor de rest lijkt dit inderdaad een deftig PC'tje te zijn.

                  Bij slaapstand wordt je PC eigenlijk niet afgesloten : enkel moederbord en geheugen blijft onder spanning, en al de rest wordt uitgeschakeld (dus bij terug "opstarten" staan je programma's nog open).
                  Persoonlijk gebruik ik die slaapstand enkel als ik overdag mijn PC "uitschakel", 's nacht schakel ik het ding volledig uit. Met een SSD is het ding toch op geen tijd terug opgestart en je hebt geen risico op problemen als 's nachts de stroom uitvalt...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tijd voor nieuwe pc

                    Kogel door de kerk pc tje bestelt
                    Nu wachten tot ik ermee kan spelen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tijd voor nieuwe pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      .............................

                      Bij slaapstand wordt je PC eigenlijk niet afgesloten : enkel moederbord en geheugen blijft onder spanning, en al de rest wordt uitgeschakeld (dus bij terug "opstarten" staan je programma's nog open).
                      Persoonlijk gebruik ik die slaapstand enkel als ik overdag mijn PC "uitschakel", 's nacht schakel ik het ding volledig uit. Met een SSD is het ding toch op geen tijd terug opgestart en je hebt geen risico op problemen als 's nachts de stroom uitvalt...
                      Bedankt voor de info. Dan doe ik het blijkbaar goed, ik sluit ook volledig 's avonds/'s nachts.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tijd voor nieuwe pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                        Kogel door de kerk pc tje bestelt
                        Nu wachten tot ik ermee kan spelen
                        Ook een scherm ? Want met Medion schermen zou ik toch voorzichtig zijn - op z'n minst toch eerst ergens gaan bekijken.

                        Ik heb er al vele gezien die ronduit slecht waren ( zeer beperkte kijkhoek ) - en de LCD schermen zijn nu ook niet meer zo duur.
                        Mijn eerste Eizo heeft > 900 euro gekost destijds....
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tijd voor nieuwe pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ook een scherm ? Want met Medion schermen zou ik toch voorzichtig zijn - op z'n minst toch eerst ergens gaan bekijken.

                          Ik heb er al vele gezien die ronduit slecht waren ( zeer beperkte kijkhoek ) - en de LCD schermen zijn nu ook niet meer zo duur.
                          Mijn eerste Eizo heeft > 900 euro gekost destijds....
                          Heb al een Medion scherm lol
                          Kijkhoek zou niet weten staat pal voor mijn neus allee op ongeveer 60cm soms dichter maar dan heb ik gelijk Pinokio gelogen en komt mijn neus wat dichter
                          Het geen ik nu heb is het zelfde scherm dat word aangeboden bij deze pc.
                          Ben er toch heel tevreden van gewoon omdat het zo helder is veel beter dan mijn eerste breedbeeld scherm van LG (19'')

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tijd voor nieuwe pc

                            Deze morgen pakketje ontvangen van DPD

                            Zzzzzzooooeeeeeffffffff .................. heb je mij gezien met mijn Harley medion

                            Snel en stille pc, sta er versteld van dat mijn oude zoveel lawaai maakte dat ik nu soms denk dat deze niet aan staat
                            We gaan hem straks eens onder de sloef leggen ...... euh testen met wat games gratis spel van Watch Dogs zat er ook bij
                            Maar eerst Far Cry 3 er terug opzetten, met deze zal ik hopelijk het einde wel eens halen zekers.

                            word vervolgt als hij onder de sloef gelegen heeft

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tijd voor nieuwe pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              Zzzzzzooooeeeeeffffffff .................. heb je mij gezien met mijn Harley medion
                              Leuke woordspeling.

                              Veel plezier ermee!

                              Comment

                              Working...
                              X