Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor kinderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor kinderen

    De fascinatie voor de camera is bij kinderen al snel groot en een D100 is nu niet echt ideaal "speelgoed"

    Zijn er cameras die voldoen aan:
    - aanvaardbare prijs
    - mag al een keertje vallen (er mee mogen gooien hoeft niet)
    - simpel in gebruik
    - heeft een LCD om meteen foto te bekijken

    Daarbij zou't dan bijvb. waarschijnlijk al best zijn als er niet te veel bewegende onderdelen aan zijn. Zoom is handig maar een uitstekende lens is natuurlijk wel meer fragiel.

    Iemand ervaring mee? Kind in kwestie wordt 5 dus 't mag niet te ingewikkeld zijn in gebruik.
    Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

  • #2
    my first camera van fisherprice (wel ni digitaal)

    Comment


    • #3
      Was een initiele overweging maar de beleving zal voor 't kind niet echt volwaardig zijn zonder snelle resultaten. Daarenboven zijn kinderen liever ook echt "vrij". Bij een digitaal toestel maakt 't niet zoveel uit of ze nu 10 of 100 foto's nemen, bij een niet digitale na een tijdje wel natuurlijk.

      Dus ja, zonder een LCD'tje waarop hij zijn werk kan bewonderen is er niet veel aan, dat is altijd de eerste vraag na elke foto met de D100 "Mag ik eens kijken?".
      Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

      Comment


      • #4
        dat is altijd de eerste vraag na elke foto met de D100 "Mag ik eens kijken?". --> hehe hatelijk is dat eh
        ivm uw vraag ... die 1Mpix toestelletje kosten nagenoeg niets meer (als je ze nog vind) EN!!!! er zit een lcd op

        Comment


        • #5
          Is de Fuji Q1 Digital niets voor ze? http://www.elektro.be/functions/reportages.asp?lang=nl&pag=16&verslag=1214
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Kijk eens naar de goedkoopste modellen van HP Photosmart.
            De 435 voor 111€
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Mmm,

              Mijn dochter van net 7j speelt veel liever met m'n D70 dan zo'n goedkoop PS cameraatje: de belangrijkste problemen: batterijtjes zijn erg snel leeg, en alleen leuk buiten in de zon, binnen is het lcd-tje een en al ruis. Geldig voor een HP photosmart en een Lidl cameraatje.

              Dus stapt ze regelmatig rond met m'n nikon, al hou ik haar dan angstvallig in het oog.

              Dus: ik ben ook op zoek naar een PS camera die zuiniger met batterijtjes omspringt.

              -paul
              D70 + 18-70 kitlens, flitserke SB-800, Sigma 70-210 , Sigma 24 f/2.8, Nikon 50 D f/1.8, Nikon F70, Sigma 70-300 Super Macro APO II, Nikkor 180 D f/2.8 -- BD0294BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by paulb
                Mmm,

                Mijn dochter van net 7j speelt veel liever met m'n D70 dan zo'n goedkoop PS cameraatje: de belangrijkste problemen: batterijtjes zijn erg snel leeg, en alleen leuk buiten in de zon, binnen is het lcd-tje een en al ruis. Geldig voor een HP photosmart en een Lidl cameraatje.

                Dus stapt ze regelmatig rond met m'n nikon, al hou ik haar dan angstvallig in het oog.

                Dus: ik ben ook op zoek naar een PS camera die zuiniger met batterijtjes omspringt.

                -paul

                In die hp en die lidl kamera's vallen toch gewoon oplaadbare batterij'en in te steken.... dus gewoon een setje van 2100ma en ze kan er ook een 200 foto's mee trekken.....
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Deze kwam ik op Ebay tegen








                  Het zijn natuurlijk geen 10D's of D70'tigs... maar toch wel grappig voor Kids
                  Met de groeten van Stanley !

                  Albumpies

                  Canon Stuff

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jdm
                    Originally posted by paulb
                    Mmm,

                    Mijn dochter van net 7j speelt veel liever met m'n D70 dan zo'n goedkoop PS cameraatje: de belangrijkste problemen: batterijtjes zijn erg snel leeg, en alleen leuk buiten in de zon, binnen is het lcd-tje een en al ruis. Geldig voor een HP photosmart en een Lidl cameraatje.

                    Dus stapt ze regelmatig rond met m'n nikon, al hou ik haar dan angstvallig in het oog.

                    Dus: ik ben ook op zoek naar een PS camera die zuiniger met batterijtjes omspringt.

                    -paul

                    In die hp en die lidl kamera's vallen toch gewoon oplaadbare batterij'en in te steken.... dus gewoon een setje van 2100ma en ze kan er ook een 200 foto's mee trekken.....
                    Dat doe ik ook, maar aan 200 foto's komen we nooit. En de HP photosmart van Oma is nog erger dan het lidl brolletje. Maar eigenlijk is het kalf al verdronken vrees ik .. zal maar beginnen te sparen voor een opvolger van de D100 of zo...

                    -paul

                    D70 + 18-70 kitlens, flitserke SB-800, Sigma 70-210 , Sigma 24 f/2.8, Nikon 50 D f/1.8, Nikon F70, Sigma 70-300 Super Macro APO II, Nikkor 180 D f/2.8 -- BD0294BE

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor de voorlopige suggesties. De Fuji Q1 vond ik nog wel een interessante optie. Kinderklein en te vinden aan aanvaardbare prijzen.

                      Wat ik me nog afvraag is of er iemand ervaring heeft met de Sony Cybershot DSC U60. Die is waterdicht en dus neem ik aan dat die nog ook wel redelijk kindvriendelijk moet gebouwd zijn dan want toch alweer dat beetje steviger. Het waterdicht zijn kan ook de prijs verantwoorden want 't is natuurlijk wel een leuk feature.
                      Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Blakar,deze zag ik staan op ebay

                        http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=26069&item=3826998 210

                        Mvg.
                        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                        Mijn website.

                        Comment


                        • #13
                          mijn kids hebben een trust cammetje waar ze "hun goesting" mogen mee doen. Mijn oudste dochter doet dit hoegenaamd niet graag, en mijn zoon van 14 durft wel es de UZI te pikken, maar de jongste van 10 doet goed haar best met dit Trustje :

                          embee ::: nikon stuff

                          Comment

                          Working...
                          X