Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen fuji toestellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil tussen fuji toestellen

    Ook ik ben aangenaam verrast door het Fuji X systeem. Ik werk sinds een paar maandjes met een X-E1. Schitterend toestel op alle vlakken! Mijn Nikon materiaal komt nog amper uit de kast. Nu vroeg ik mij af of de autofocus van bv de X-E2 of andere bodies zoveel sneller zijn? Ik vermoed dat de fotokwaliteit van al deze toestellen wel ongeveer identiek zal zijn (of heb ik het verkeerd)? Is er iemand die deze verschillende bodies al naast mekaar vergeleken heeft?

  • #2
    Re: verschil tussen fuji toestellen

    mijn excuses, dit moest bij camera's ipv opbjectieven

    Comment


    • #3
      Re: verschil tussen fuji toestellen

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

      Comment


      • #4
        Re: verschil tussen fuji toestellen

        [MOD] Discussie verplaatst van 'Objectieven' naar 'Camera's'
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: verschil tussen fuji toestellen

          De X-E2 en X-T1 zitten op hetzelfde niveau qua snelheid van AF, dankzij de firmware updates van Fuji. Qua ergonomie (aantal knopjes etc.) is er nog een verschil. Persoonlijk heb ik geen moment spijt gehad van de X-E2, even getwijfeld toen twee maand na aankoop de X-T1 verscheen, maar uiteindelijk, verwend door Fuji, liever glas gekocht.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: verschil tussen fuji toestellen

            Deze post had ik inderdaad al gelezen! ziet er een goed toestel uit!

            Comment


            • #7
              Re: verschil tussen fuji toestellen

              Ik ben zeer tevreden van mijn X-E1, daar niet van. Al zou de AF soms wat sneller kunnen. Daarom vroeg ik mij af of er iemand de rechtstreekste test tussen de verschillende bodies gedaan had. Ik denk dat ik het nog een tijdje met mijn Xe-1 ga stellen en ga investeren in een leuk lensje

              Comment


              • #8
                Re: verschil tussen fuji toestellen

                Ik heb een x100 (de eerste, niet de "s"), een x-E1 en een X-T1. De laatste twee zijn qua beeldkwaliteit nagenoeg identiek. De X100 levert iets helemaal anders af (is ook geen x-trans). Zeker niet slechter te noemen, gewoon anders. Qua prestaties zoals AF, buffer, algemene snelheid is er wel een duidelijke evolutie te merken in deze toestellen. De X-E1 is ietwat sneller op alle vlak dan X-100 en de x-T1 is dan weer een heel stuk sneller dan de x-E1.
                Voor de rest is de zoeker het grootste verschil. Bij de X100 een heel aangename optische zoeker, de elek. zoeker is van dezelfde kwaliteit als de x-E1. Niet echt goed m.a.w. De zoeker van de X-T1 is dan weer top, enorm groot, scherp, geen vertraging....

                Waar ik vroeger (canon toen) de vorige camera wegdeed als ik overstapte naar een nieuw model, hou ik nu de camera's bij. De x100 gebruik ik nog regelmatig, vooral als ik echt klein en licht wil. De x-E1 kwam erbij omdat ik na twee jaar toch eens een ander brandpunt wou en met de introductie van de X-E2 werden de E1's gedkoop. De X-T1 is er dan enkele maanden bijgekomen om wille van de weersbestendigheid en betere prestaties.
                De x-e1 gebruik nog amper maar hem wegdoen zal ik niet doen, ik krijg er nog te weinig voor en het kan soms handig zijn om twee bodies te hebben en niet van lens te hoeven wisselen.

                Het x-systeem is jong maar je merkt duidelijk dat fuji leert uit de feedback die ze krijgen en dat elk nieuw model een echte upgrade is van de vorige versie, dat, in combinatie met de lenzen die ze uitbrengen, geeft het vertrouwen dat de overstap een goeie zet is geweest.

                Groet
                Jelle
                Flickr

                Comment

                Working...
                X