Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D60

    Ik heb vandaag een aanbod gekregen om een Canon D60 te kopen.
    Het toestel is 2 jaar oud, ik weet niet hoeveel foto's er mee genomen zijn.
    Het is gebruikt geweest door iemand die fotograag is in bijberoep.
    De vraagprijs is 1.000 € voor de body met een 28 - 80 lens bij.
    Is dat een goede prijs of te veel voor een toestel van 2 jaar oud ?
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

  • #2
    Volgens mijn mening véél te veel als je weet dat je een 300D hebt nieuw voor minder dan 1000 €
    een richt prijs is volgens mij +/- 700€ met dat lenske inbegrepen
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

    Comment


    • #3
      Het feit dat de persoon fotograaf in bijberoep is geweest , geeft aan , dat de camera vermoedelijk wel intensief gebruikt is

      Wellicht ten overvloede om te vermelden , maar toch .....
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Ik heb mijn D60 voor 725 euro gekocht (alleen body). Dat was een klein half jaar geleden en toen waren de 300D/10D nog een paar honderd euro duurder dan nu, en had ik ook nog 6 maanden garantie omdat ik hem bij een winkel heb aangeschaft.

        De lens maakt zeker het verschil niet (is voor <100 euro te koop en volgens mij ook niet zo'n goede lens), dus ik vind het redelijk prijzig.....

        Met wat rondkijken, vind je hem wel voor rond 700 euro, denk ik zo...
        www.lowspark.nl

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de reacties
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

          Comment


          • #6
            Ja maar jongens we gaan een D60 toch niet vergelijken met een 300D he?
            Want dat is qua gebruiksgemak en fotoresultaat toch echt wel appels met peren vergelijken.
            En je kunt zeggen wat je wilt ik heb een 300D gehad, maar ging graag weer terug naar de D60!!!!!!!!
            overigens een D60 met 2 accu's, grip en 1GB cF ultra2 voor 850,- gekocht.
            Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

            Comment


            • #7
              @gekada: ten eerste: goede koop geweest! Ten tweede: Ik bedoelde met de prijsdaling van 300d/10D(!) dat de DSLR's over het algemeen wat goedkoper zijn geworden (en dat dus ook de waarde van een gebruikte D60 is gedaald). Ik heb ook niet voor niets een D60...
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                ooooooo ik dacht al, no hard feelings...
                maar echt ik wil 'm nu niet en nooit niet meer kwijt in ruil voor een 10D of een 300D.
                Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gekada
                  ooooooo ik dacht al, no hard feelings...
                  maar echt ik wil 'm nu niet en nooit niet meer kwijt in ruil voor een 10D of een 300D.
                  Maar gekada, wat maakt zo'n D60 volgens jou zoveel beter dan een 10D? Als ik zo rondkijk op het internet, dan heeft iedereen het erover dat de 10D een verbeterde D60 is!
                  bijvoorbeeld: http://www.dpreview.com/news/0302/03022710canoneos10d.asp

                  Jeroen
                  http://www.jvermeulen.be

                  Comment

                  Working...
                  X