Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

videofilmen en weergeven op TV met usb of hard disc drive?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • videofilmen en weergeven op TV met usb of hard disc drive?

    Ik heb een HD televisie, geen 4K. Momenteel film ik met een Sony camcorder in HD, monteer met Edius en zet het dan op een DVD, geen BR.
    De televisie krikt wel het SD beeld van de DVD op naar HD. Acceptabel maar van eigens is de zwakste schakel de SD kwaliteit van de DVD. Vandaar dat ik me afvraag of het niet beter zou zijn de montage in HD op een USB stick of op een externe harde schijf te zetten en af te spelen op TV, zonder upscaling.
    Als ik mijn filmmontages niet meer wil zetten op een DVD, wat gebruik ik dan best een externe harde schijf of een usb-stick?
    groetjes - always look at the bright side of life
    ManManMan

  • #2
    Re: videofilmen en weergeven op TV met usb of hard disc drive?

    Wat bedoel je met HD ? Is dat AVCHD of Full-HD ? T.t.z. 1.920×1.080 pixels. Of HD met 1.280×720 pixels.
    De DVD resolutie is doorgaans 720x480 pixels. Dat is een veel mindere kwaliteit dan AVCHD.
    Zelf gebruik ik NOOIT dvd's voor mijn video's.

    Thuis staan al mijn video's op een mediaspeler met een harde schijf, die is aan de TV verbonden met een HDMI kabel. Ik werk met AVCHD en de bestanden zijn in .m2ts , soms eens .mp4
    Met nieuwere TV toestellen kan je heel eenvoudig je video op een USB stick zetten in in de TV inpluggen, met .mp4 bestanden.
    Meestal zal dat ook wel lukken met .m2ts.

    Bij Edius gebruik ik de H.264/AVC preset voor een .mp4 . En een AVCHD preset voor een .m2ts En liefst in 1920x1080 resolutie.

    4K is me nog veel te duur : nieuwe camera, nieuwe (lees zwaardere PC) en een nieuwe TV.
    Last edited by Skitch; 25 juni 2014, 20:40.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: videofilmen en weergeven op TV met usb of hard disc drive?

      Ik exporteer gewoon mijn video uit Sony Vegas in het grootste, niet bluray, formaat.
      Maak dan een projectje in Sony DVD Architect, export formaat identiek aan video export.
      En uiteindelijk hou ik enkel een VIDEO_TS en AUDIO_TS map over om op een DVD te branden.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: videofilmen en weergeven op TV met usb of hard disc drive?

        Mijn Sony TV is full HD 1920x1080. Foto's op USB-stick die ik in mijn TV stop, geven een mooi resultaat als diavoorstelling met overvloeiing op TV.
        Ik ga je suggestie volgen: in Edius de videomontage opslaan op USB stick (1920x1080) met mp4 of m2ts. Vermoedelijk zal de resolutie op TV dan wel beter zijn dan de SD van de DVD. Ik heb het nog nooit gedaan op die manier maar volgens de specs van de TV is H.264/MPEG4 beschikbaar.
        groetjes - always look at the bright side of life
        ManManMan

        Comment


        • #5
          Re: videofilmen en weergeven op TV met usb of hard disc drive?

          Oorspronkelijk geplaatst door ManManMan Bekijk bericht
          Mijn Sony TV is full HD 1920x1080......................
          Dan ga je met AVCHD / H.264 / MPEG4 prachtige resultaten bekomen als je dat via USB (of een extern harde schijf ) op de TV gaat zien. Beter dan de TV programma's ....... :-))
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment

          Working...
          X