Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de roofvogelkenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de roofvogelkenners

    Gisteren - had mijn camera niet bij - zag ik niet ver van mij thuis een roofvogel rondcirkelen op de hoogte dat je ook wel meeuwen ziet zweven. Dus niet té hoog. Het was vooral zweven op de wind met soms een paar vleugelslagen. Ik schat dat hij toch wel een stuk groter was dan een meeuw. Ik woon in Nazareth, en het was op den buiten, maar wel vlakbij de autostrade. Wat kan dit geweest zijn? Ik heb nog nooit vogels zo zien cirkelen bij mij in de buurt. Het zijn bijna altijd biddende vogels.
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Voor de roofvogelkenners

    Dat is bijna altijd buizerd.

    Comment


    • #3
      Re: Voor de roofvogelkenners

      Buizerd.
      Als je er begint op te letten zie je er VEEL. Vooral op dagen met veel thermiek.
      Als ik vlieg met mijn modelzwevers is het bij de buizerds dat ik moet zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Voor de roofvogelkenners

        Kan inderdaad een Buizerd zijn .... waarschijnlijk
        Maar het kan ook een Bruine Kiekendief geweest zijn

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Voor de roofvogelkenners

          Tegenwoordig zijn roofvogels langs de weg geen zeldzaamheid. 20-30 jaar geleden was dat anders. Heb er zelfs een een doodgereden konijn zien oppikken tussen de rijvakken op de E19 ter hoogte van Mechelen-Zuid. En reigers in de berm van de Brusselse ring. Ook ooievaars op de lichten van de E40 net voorbij Erpe-Mere (richting Gent) tijdens het trekseizoen. Enkele dagen geleden een vos langs afrit 10 van de Brusselse ring rond 23h.

          Comment


          • #6
            Re: Voor de roofvogelkenners

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Gisteren - had mijn camera niet bij - zag ik niet ver van mij thuis een roofvogel rondcirkelen ...........
            Dat overkomt mij nu elke keer ik om mijn kleinkids rij
            Dat fototoestel ligt thuis klaar voor als ze er zijn om hun fratsen vast te leggen
            Vroeger elke keer ik met auto op stap ging altijd toestel bij,heb eens het geluk gehad om er zo eentje vast te leggen in de regio Lokeren
            en bleek een bruine kiekendief te zijn, dus wie zal het zeggen kiekendief of buizerd ze zijn er wel je moet ook eens omhoog kijken als je rijd maar wees wel voorzichtig he

            Comment


            • #7
              Re: Voor de roofvogelkenners

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Tegenwoordig zijn roofvogels langs de weg geen zeldzaamheid. 20-30 jaar geleden was dat anders. Heb er zelfs een een doodgereden konijn zien oppikken tussen de rijvakken op de E19 ter hoogte van Mechelen-Zuid. En reigers in de berm van de Brusselse ring. Ook ooievaars op de lichten van de E40 net voorbij Erpe-Mere (richting Gent) tijdens het trekseizoen. Enkele dagen geleden een vos langs afrit 10 van de Brusselse ring rond 23h.
              En da's maar goed ook, betekent toch wel iets vind ik, dat we bijvoorbeeld goed bezig zijn met milieubehoud.
              Nu nog trachten mensen ervan te overtuigen dat zwerfvuil, wat je steeds vaker aantreft in de natuur, absoluut niet kan !
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #8
                Re: Voor de roofvogelkenners

                En da's maar goed ook,
                Er zijn er wel die nu klagen dat de vossen aan hun kippen zitten, en ik ken iemand waar een roofvogel een dwergkonijntje uit de tuin geplukt heeft.

                Dat overkomt mij nu elke keer ik om mijn kleinkids rij
                Dat fototoestel ligt thuis klaar voor als ze er zijn om hun fratsen vast te leggen
                Vroeger elke keer ik met auto op stap ging altijd toestel bij,heb eens het geluk gehad om er zo eentje vast te leggen in de regio Lokeren
                Dus je bent je kleinkind ergens in regio Lokeren tegengekomen terwijl die fratsen uithing en hebt het vastgelegd op foto?

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de roofvogelkenners

                  Ik heb de silhouetten eens opgesnord, en het moet inderdaad een buizerd geweest zijn. Behoorlijk groot hoor.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de roofvogelkenners

                    Buizerd is groter dan je denkt, heb er ooit eentje van heel dichtbij mogen zien. Tijdens aanzit op reebok zie ik ze nu dagelijks, waarschijnlijk een koppel. Ook al een koppel kiekendieven mogen bekijken - prachtig om te zien!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de roofvogelkenners

                      Mag ik even gebruik maken van TS zijn topic om een ongeveer dezelfde vraag te stellen, met dat verschil dat ik er een heel slechte foto van heb.
                      Deze roofvogel zagen wij tijdens onze vakantie op Corsica elke dag, naar de avond toe, op grote hoogte rondcirkelen boven een heel grote schapenweide.
                      Telkens zagen wij deze dan plots duiken (verdween dan even achter de huizen) en weer tevoorschijn komen met een muis/rat/mol aan de poten.....konden we niet uitmaken wat het precies was.
                      Elke avond hetzelfde ritueel rond hetzelfde uur.
                      Iemand die weet welke dit was volgens de foto.....nogmaals de foto is heel slecht, maar het is met mijn materiaal nog één van de betere.

                      Foto van de roofvogel.

                      Groetjes en dank bij voorbaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de roofvogelkenners

                        das een Rode Wouw.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de roofvogelkenners

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Mag ik even gebruik maken van TS zijn topic om een ongeveer dezelfde vraag te stellen, met dat verschil dat ik er een heel slechte foto van heb.
                          Deze roofvogel zagen wij tijdens onze vakantie op Corsica elke dag, naar de avond toe, op grote hoogte rondcirkelen boven een heel grote schapenweide.
                          Telkens zagen wij deze dan plots duiken (verdween dan even achter de huizen) en weer tevoorschijn komen met een muis/rat/mol aan de poten.....konden we niet uitmaken wat het precies was.
                          Elke avond hetzelfde ritueel rond hetzelfde uur.
                          Iemand die weet welke dit was volgens de foto.....nogmaals de foto is heel slecht, maar het is met mijn materiaal nog één van de betere.

                          Foto van de roofvogel.

                          Groetjes en dank bij voorbaat.
                          Djivan, Bouk : ik denk dat dit een Circaete Jean le Blanc is. (Slangenarend)
                          Heel veel te zien in zuid-frankrijk en corsica.
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de roofvogelkenners

                            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Djivan, Bouk : ik denk dat dit een Circaete Jean le Blanc is. (Slangenarend)
                            Heel veel te zien in zuid-frankrijk en corsica.
                            Neen hoor Marie-Anne, een Slangenarend heeft een volledig andere staart t.o.v deze Rode Wouw
                            Zoek maar eens op het net naar afbeeldingen ;-)

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de roofvogelkenners

                              zeker een rode wouw

                              Comment

                              Working...
                              X