Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G16 of Sony RX100 II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G16 of Sony RX100 II?

    Momenteel heb ik een Canon SX40 HS. Op zich heel tevreden van, maar ik merk dat ik hem steeds vaker thuis laat omdat ie gewoon te onhandig is om mee te nemen.
    Heb ook nog een Panasonic Lumix DMC-SZ1. Daar ben ik iets minder tevreden van. Bewegende objecten krijg ik maar zelden mooi scherp, en iets aan de instellingen veranderen moet telkens helemaal via het menu en is een beetje te omslachtig naar mijn zin. Ook in huis zijn de foto's doorgaans veel te donker. Maar die past mooi in mijn broekzak, dus die word tegenwoordig veel meer gebruikt dan de Canon.

    Ik ken er verder weinig van. Schiet dus meestal ook in de 'auto'-functie.

    Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een makkelijk mee te nemen toestel dat zowel deftige foto's neemt in diverse lichtomstandigheden, als behoorlijke filmpjes kan opnemen.
    Gebruik het in eerste plaats tijdens wandelingen met de hondjes, dus een toestel dat een beetje snel reageert is dan wel zo handig. Goede zoom is altijd mooi meegenomen, maar niet het belangrijkste. Makkelijk in gebruik is dan weer wel belangrijk. Dus dingen kunnen veranderen met zo min mogelijk menu's te moeten doorlopen.

    Was dan net aan het zoeken naar een toestel dat zo'n beetje de mogelijkheden van de HS40 heeft, maar in het formaat van de Lumix.
    Kom dan telkens bij 2 toestellen terecht. De G16 van Canon en de RX100 II van Sony. Beide lijken zo hun eigen voordelen te hebben. Van wat ik er van ken lijkt de G16 wat sneller en heeft een betere macro-functie (die gebruik ik toch ook wel vrij regelmatig). De RX100 II is dan weer een stuk lichter en compacter. Verder lijken ze gelijkaardig op te gaan.

    Heb gezien dat er een nieuwe versie van de RX100 is, maar die is nog een stuk duurder en zoveel wil ik er ook niet aan geven. 500 euro is toch wel het maximum.

    Zie ik iets over het hoofd? Of is de ene eigenlijk niet beter dan de andere en is het meer een persoonlijke voorkeur qua merk?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon G16 of Sony RX100 II?

    De Sony RX100 II is een stuk sneller dan de G16. Door de grotere sensor presteert hij ook beter bij weinig licht.
    De RX100 II is nog steeds een van de beste compacts die je kan kopen.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Canon G16 of Sony RX100 II?

      Ikzelf sta ook voor die keuze alleen de fuji x20 staat er ook bij :-)
      De keuze uit deze 3 is niet makelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Canon G16 of Sony RX100 II?

        Ja en de Panasonic lx8 komt er ook aan binnenkort
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Canon G16 of Sony RX100 II?

          Ik heb een RX100 II en ben er heel tevreden over.
          Ik spreek dan niet alleen over zijn schitterende opnamekwalitieten, maar bovenal over zijn compacte formaat.
          Dit is een cameraatje waarvoor je geen excuses hebt om NIET mee te nemen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Canon G16 of Sony RX100 II?

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Ja en de Panasonic lx8 komt er ook aan binnenkort
            Het is misschien het moment om die spiksplinternieuwe RX 100 II van
            jou te verkopen en voor de RX 100 III te gaan?

            Comment

            Working...
            X