Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panorama groepsfoto creëren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panorama groepsfoto creëren

    Een goedenavond,

    Ik heb een vraag of iemand me kan helpen met het volgende.

    Wat ik zoek is hoe ik een groep mensen in etappes kan fotograferen en dan samen kan voegen tot in grote panorama groepsfoto.
    Als voorbeeld, ik heb 25 mensen en die plaats ik voor een witte achtergrond en maak groepjes van 5. Deze 5 nemen een pose aan. Dit doe ik ook met de overige groepjes.
    Dan heb ik dus 5 losse foto's en die wil ik samenvoegen tot 1. Dan is het de bedoeling om er een panorama foto van te maken zodat iedereen op een rij staat.

    Nu weet ik dat er software voor is, maar daarbij moet je ruim 30 cm overlap hebben om de beelden goed aan elkaar te kunnen plakken, dit werkt alleen niet goed met een witte achtergrond.

    Iemand tips of trucs hoe ik dat kan doen?

    Alvast bedankt

    Gr
    petje

  • #2
    Re: panorama groepsfoto creëren

    En is het de bedoeling dat de achtergrond van uw uiteindelijke groepsfoto 'wit' is? Of wat?
    Je moet op voorhand goed overwegen wat uw achtergrond zal zijn, want achtergronden zomaar vervangen kan nefast aflopen, ook al zijn uw personages gedetoureerd.

    Je zal ook nieuwe (slag)schaduwen moeten creeeren, want die zijn haast onmogelijk over te nemen.

    Als je weet op welke achtergrond je de groep wil hebben, dan zou ik de eerste kleine groep proberen te fotograferen op deze achtergrond, en er later de rest aan toevoegen. Dus je moet al genoeg ruimte voorzien om ze kunnen toe te voegen.
    Dan moet je natuurlijk de rest van die personen in gelijke lichtomstandigheden fotograferen. Maskeren en toevoegen. En schaduwen toevoegen.

    Op wit fotograferen, als je geen witte achtergrond nodig hebt, zou ik niet doen. Het is gemakkelijk om te maskeren natuurlijk, maar als je die personen dan later in bv een landschap plaatst, zal je zien dat het onnatuurlijk is omdat het wit overal het licht heeft weerkaatst rondom jouw personages.

    Als je het natuurlijk wil houden is het niet gemakkelijk. Goed plannen voor je begint.

    Comment


    • #3
      Re: panorama groepsfoto creëren

      Hoi,

      De achtergrond zal wit blijven. Deze is van de papieren rol.
      En ik ga ze niet in een andere omgeving plaatsen.

      Waar het om gaat is dat ze op een rij komen te staan, maar in de ruimte is niet genoeg plek om ze alle 25 op een rij te zetten zeg maar.

      Gr petje

      Comment


      • #4
        Re: panorama groepsfoto creëren

        Wel, dan zou ik ze fotograferen (zoveel mogelijk op 1 foto) op een witte achtergrond, detoureren en op een nieuwe witte achergrond plaatsen. En desnoods schaduwen toevoegen. Alles hangt van uw doelstelling af.

        Comment

        Working...
        X