Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1, zelf getest.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-T1, zelf getest.

    ‘Voor de mensen die interesse hebben in de resultaten van de nieuwe Fuji X-T1, hier enkele beelden van gisteren die ik er zelf mee maakte.
    Objectief was de 56mm f1.2, hoofdzakelijk gebruikt op en rond f8.0, toestel ingesteld op Velvia kleuren, lichtomstandigheden niet opperbest, gewoon felle zon op glimmende motoren, waar wit nu in de mode schijnt te zijn..... is nu eenmaal niet wat je echt graag hebt.
    Je zal zien, in de reeks zitten enkele "volgende opnames", gemaakt aan 8bps en met meevolgende AF niet de beste optie voor je batterij, maar kom.
    Het toestel verast mij in positieve zin, bijzonder omdat je dat van zo een klein ding niet verwacht, de 56mm Fujinon optiek is machtig, maar niet echt iets waar je dat soort dingen mee fotografeert.
    Bijna alle actie foto's zijn gecropt tot ongeveer 60% en daarna verkleind tot 1500 PX (langste zijde) de opnames zijn gemaakt in JPG en daarna gecropt en verkleind in Nikon Capture NX2, gewoon omdat ik geen deftige RAW converter voor Fuji heb, anders kreeg ik daar zeker meer uit, de bestanden zijn allemaal na croppen en verkleinen 17% opgescherpt.
    Misschien moest ik ook eens een andere kleur instelling gebruikt hebben zoals Provia ??? maar Velvia leek mij voor dat doel het best gepast, voortgaande op mijn oude analoge ervaring.
    Voor de rest zullen de fouten aan de fotograaf liggen zeker...
    Dat er méér dan de helft missers in zitten, hoef ik jullie niet te vertellen denk ik, voor wie dat soort sporten fotografeert zal dat wel weten, had ik ook met mijn Nikon D3s en D800
    Graag jullie eerlijke mening, doet de kleine Fuji X-T1 dat goed, of doet hij het mischien goed ????
    Hier een linkje waar je de bestandjes kan downloaden, (stuk of 50 foto's 23 MB in totaal) http://we.tl/vesQeSRPI8
    Groetjes, Geert.’
    Last edited by Guest42; 23 juni 2014, 13:44.

  • #2
    Re: Fuji X-T1, zelf getest.

    Mooie resultaten Geert, lijkt me een prachtig toestel alhoewel de man achter het toestel ook een grote rol speelt.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-T1, zelf getest.

      Knappe resultaten hoor Geert !
      Mooie kleuren en veel detail
      Goed meegetrokken beeld nr. 154

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-T1, zelf getest.

        mooie kleuren, en voor zo'n sport werkt de af blijkbaar nog vlot...
        interessant toestel ook
        heb je daar veel soorten lenze voor of is dat eerder beperkt?
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-T1, zelf getest.

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          heb je daar veel soorten lenze voor of is dat eerder beperkt?
          Hier vind je een lijstje met alle lenzen....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-T1, zelf getest.

            En hier een roadmap, want er is nog wel wat onderweg en in ontwikkeling.
            Last edited by Lieven Lema; 23 juni 2014, 18:08.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-T1, zelf getest.

              Heb zelf mijn X-T1 nog geen week en heb hem eigenlijk nog niet echt aan het werk kunnen zetten. Normaal gezien pas vanaf volgende week. 'k Heb er de standaard 18-55 en de Zeis Touit 12mm bij gekocht, maar de volgende op het lijstje is alleszins die 56 mm. Dat ziet er me echt een toplensje uit! Eerst nog even sparen. :-)
              FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                Geert, heel fraai! Prachtig wat Fuji ons de laatste jaren voorschotelt.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                  Knappe fotos inderdaad! Heb zelf ook de XT1 + 56mm combo, maar heb hem zelf nog niet in zulke situaties (snelle actie) gebruikt. Ik sta ervan versteld hoe goed de AF werkt.
                  BD2718BE - Fuji addict

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                    De kleuren van de X-T1 zijn echt wel mooi en diep, op de instelling Velvia mischien wat overdreven, maar mooi net als de kleuren van hun Velvia diafilm destijds.

                    De foto komt zo als jpg uit de camera, alleen iets verscherpt omwille van het verkleinen van de foto.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                      Ben er zelf ook heel tevreden van. Ik schiet voornamelijk raw+JPG, in combinatie met Capture one pro 7 (resultaten zie je op mijn flickr).
                      JPG settings die voor mij het beste werken: Astia Highlights: +1 Schaduw: +1 color: 0 verscherpen: +1. De Velvia settings is inderdaad een stuk dieper en heel mooi behalve als er veel groen in je foto zit want dat durft dan wel eens heel fel uitslaan.

                      Groeten
                      Jelle
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                        Mooie reeks op je Flickr Jelle, bedankt voor je info ivm. de instellingen die U gebruikt. Velvia is inderdaad wat overdreven in kleur, maar wel uitstekend als het om bv. motorsport gaat, net als Fuji hun diafilm trouwens.
                        Last edited by Guest42; 30 juni 2014, 12:18.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                          Dat is durven, X-T1 afwegen tegenover een Nikon D4.... KLIK

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                            Een Nikonian die (ook) een Fuji fan geworden is ... een beter compliment kan Fuji zich niet wensen ... hier vorige week ook mijn eerste Fuji ... maar dan een GX680 set ... voor de verzameling ... iemand een rugje op overschot

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji X-T1, zelf getest.

                              Dit toestel wordt wel alom geprezen.
                              Hoe zit het met de IS? Geschikt voor beverige handen?
                              Met de Canon 60d heb ik last van onscherpe beelden door het gebeef.

                              Comment

                              Working...
                              X