Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

    Hey,

    Bestaan er flitsers die mijn camera kunnen volgen als deze op hoge snelheid in burts foto's neemt (8 beelden/sec)?
    Ik ben momenteel aan het kijken naar de "Canon Speedlite 600EX-RT" en ik vind daar verschillende informatie over...
    Op de ene site staat een herlaadtijd van 0.1 sec op een andere is spraken van 2.5 tot 3 sec.
    heeft er iemand ervaring met flitsen op hoge snelheid? En zou dat met deze flitser lukken?

    Groeten Woody04

  • #2
    Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

    Oei?
    denk dat ik mijn vraag in de verkeerde "categorie" van het forum gesteld heb...
    ga deze vraag ook onder "strobisme" stellen?

    Moderator Note: Discussies zijn nu (2AUG2014) samengevoegd.
    Last edited by LesC; 2 augustus 2014, 09:51.

    Comment


    • #3
      Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

      Hey,

      Bestaan er flitsers die mijn camera kunnen volgen als deze op hoge snelheid in burts foto's neemt (8 beelden/sec)?
      Ik ben momenteel aan het kijken naar de "Canon Speedlite 600EX-RT" en ik vind daar verschillende informatie over...
      Op de ene site staat een herlaadtijd van 0.1 sec op een andere is spraken van 2.5 tot 3 sec.
      heeft er iemand ervaring met flitsen op hoge snelheid? En zou dat met deze flitser lukken?

      Groeten Woody04

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

        De recycle tijd hangt af van de kracht waarop je flitst. 1/1 zal zeekr 2-3s duren, een flits van 1/64 zal veel sneller recycleren. Opletten voor snel na mekaar flitsen om jouw flash niet te oververhitten en door te branden .

        Voor het 'heavy duty' flitsen met 8 fps ga je volgens mij' naar de dure rigs moeten gaan, type Broncolor/Profoto, maar hier ben ik niet volledig in thuis en zullen er anderen jouw beter kunnen helpen.

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

          Hangt ervan af bij welk flits-vermogen.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

            Mijn ervaring is dat de oude 580EX helemaal niet kan volgen als je dat probeert, zelfs niet op 1/32.
            Met de 430EX II gaat wat wel, maar dan maak ik doorgaans nooit meer dan 5-6 foto's achtereen (de 580EX begint te haperen na de tweede flits op 1/32).

            Of dat met de 600EX ook gaat, dat weet ik niet.
            Je zal wel op 1/32 of minder moeten flitsen, anders zal de flitser ook niet op tijd terug geladen zijn.
            Met full-power flitsen kan je dat zeker vergeten.
            Ook al zou dat wel lukken, dan zal de flitser heel snel oververhit raken (de accu's worden dan ook wel heet).
            Als je dus niet teveel (flitsvermogen) vraagt van die 600EX, dan is er wel een grote kans dat je meerdere foto's na elkaar kan maken vooraleer er zwarte foto's in de reeks zitten.

            Ik gebruik dat alleen voor het bevriezen van actie, waarbij de flitser erg dicht bij het onderwerp staat (glazen stukschieten, ijsblokjes in een glas water laten vallen...).
            In dat geval mag de flitsduur zelfs niet langer zijn dan 1/32sec, anders zit er bewegingsonscherpte in de foto (1/64 is dus beter).

            Bijvoorbeeld voor deze foto is deze techniek gebruikt:
            (Er zijn 3 foto's samen gezet in één beeld.)

            Last edited by Black B@ndit; 23 juni 2014, 20:29.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

              Ze zullen de topics moeten samenvoegen, ik heb al een antwoord gegeven in het andere topic dat je daarover hebt opgestart (dat kwam ik eerst tegen).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                het gene dat ook al wat helpt om je flits sneller op te laden is zo'n extern batterijpack voor je flitser
                ik gebruik dat voor een nikon flits en dat helpt echt wel om deze beter te laten werken bij hoge burst, wel moet je zoals back bandit zegt niet verwachten dat je flits dit aankan op vol vermogen

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                  Heb hier nog een Canon Transistor Pack E liggen met het hoogwaardige Canon Ni-Cad Pack TP ( dus geen houder voor losse cellen ) ... dit is het maximum wat je kan krijgen als extern batterijpack kwa snelle herlaadtijd daar deze 6 C type NiCd cellen een hogere stroomstabiliteit hebben dan een houder met losse (AA NiMH) cellen, ook bij lage temperaturen en de cellen aan mekaar gepuntlast zijn tot één geheel ... laat maar horen of je dit eens wilt testen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                    4 flitsers op 1/4 geven even veel licht als 1tje op vol vermogen.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                      Alles hangt ervan af wat je juist wil doen en hoeveel power je nodig hebt en voor hoelang.
                      zoals reeds door mijn collega's hierboven gezegd kan je met opzetflitsers die net halen wanneer je:
                      1. weinig power nodig hebt (1/32 of zo) en
                      2. je dit maar voor een enkele burst van 1 sec met daartussen een paar seconden rust.

                      Heb je veel flitskracht nodig gedurende langere tijd dan moet je al naar professioneel materiaal zoals bvb de Profoto Pro-8.
                      http://www.youtube.com/watch?v=xvmeyEXnnqQ
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                        Ik heb een paar setjes Yongnuo triggers, die kan ik niet in "burst" mode gebruiken, want die kunnen de 1Dx niet volgen terwijl die zoveel mogelijk foto's per seconde maakt.
                        Met kabeltjes lukt dat wel.
                        Rekening houdend met de kortst mogelijke flitssynchronisatiesnelheid zal de 1Dx ook geen 12 foto's per seconde maken, daarvoor is een veel kortere sluitertijd nodig (hoeveel foto's die dan werkelijk per seconde maakt, dat weet ik niet).
                        Dat geldt ook voor andere camera's als je op die manier foto's wil maken, de flitssynchronisatie is de beperkende factor (bij een camera die maar 5 foto's per seconde kan maken zal dat niet zoveel uitmaken).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                          Hey iedereen,

                          Bedankt alvast voor de uitgebreide uitleg.
                          Ik gebruik een canon 7D, en die haalt 8 FPS.
                          Die setting gebruik ik om met een korte sluitertijd beweging te bevriezen, zoals Black B@ndit, van dingen die breken, vallen enz.
                          Maar met een paar bouwspots van 500 watt kom ik soms licht te kort.
                          Vandaar dat ik zou proberen om te flitsen.
                          Waarschijnlijk zal een vol vermogen in dergelijke situaties niet nodig zijn dus hoop ik dat de flits kan volgen.

                          Grts Woody04

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                            Een bouwlamp van 500w...zoveel licht is dat niet. (en het spectrum is niet optimaal)
                            Hangt ook af van de afstand tot het onderwerp. Verdubbel je de afstand...dan krijg je maar een kwart van de lichthoeveelheid op je onderwerp.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flitsen in "burst" mode met 8 FPS

                              Sterk af te raden inderdaad. Ik heb indertijd met mijn 350D een dansoptreden gedaan, met een 580EX erop. Dus helemaal geen bursts, wel 2000 shots of zo, maar op het einde van de rit was mijn flitser kapot en kon ik de batterijen zelfs niet meer in mijn handen houden, zo heet waren ze. Dus nu met een 7D en gelijk welke flitser erop, is met het gebruik dat je voor ogen hebt gegarandeerd het einde van je flitser.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Mijn ervaring is dat de oude 580EX helemaal niet kan volgen als je dat probeert, zelfs niet op 1/32.
                              Met de 430EX II gaat wat wel, maar dan maak ik doorgaans nooit meer dan 5-6 foto's achtereen (de 580EX begint te haperen na de tweede flits op 1/32).

                              Of dat met de 600EX ook gaat, dat weet ik niet.
                              Je zal wel op 1/32 of minder moeten flitsen, anders zal de flitser ook niet op tijd terug geladen zijn.
                              Met full-power flitsen kan je dat zeker vergeten.
                              Ook al zou dat wel lukken, dan zal de flitser heel snel oververhit raken (de accu's worden dan ook wel heet).
                              Als je dus niet teveel (flitsvermogen) vraagt van die 600EX, dan is er wel een grote kans dat je meerdere foto's na elkaar kan maken vooraleer er zwarte foto's in de reeks zitten.

                              Ik gebruik dat alleen voor het bevriezen van actie, waarbij de flitser erg dicht bij het onderwerp staat (glazen stukschieten, ijsblokjes in een glas water laten vallen...).
                              In dat geval mag de flitsduur zelfs niet langer zijn dan 1/32sec, anders zit er bewegingsonscherpte in de foto (1/64 is dus beter).

                              Bijvoorbeeld voor deze foto is deze techniek gebruikt:
                              (Er zijn 3 foto's samen gezet in één beeld.)

                              http://barthuysmans.smugmug.com/Foto...ren%202-XL.jpg
                              Last edited by LesC; 2 augustus 2014, 09:52. Reden: Foto uit de quote gehaald, geen herhaling
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X