Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic LX8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic LX8

    De Panasonic Lumix LX8, zou op 16 juli 2014 worden aangekondigd.
    Met EVF, 1" sensor en 4K video. (het zijn natuurlijk geruchten, wat er van
    waar is, valt af te wachten)



    Rudi
    Last edited by rudimaes; 21 juni 2014, 14:44.

  • #2
    Re: Panasonic LX8

    Dat zat eraan te komen hè. Panasonic kan nu niet achterblijven....ben wel eens benieuwd welke lens en hoeveel MP hij zal hebben en of hij even compact is dan de Lx7. Wel raar lx3-lx5-lx7 en dan nu lx8 je zou eerder een lx 9 verwachten.
    Grtz
    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic LX8

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Dat zat eraan te komen hè. Panasonic kan nu niet achterblijven....ben wel eens benieuwd welke lens en hoeveel MP hij zal hebben en of hij even compact is dan de Lx7. Wel raar lx3-lx5-lx7 en dan nu lx8 je zou eerder een lx 9 verwachten.
      Grtz
      Templar
      De naam LX8 komt ook voort uit geruchten, het kan evengoed LX9 zijn. Afwachten tot half juli.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic LX8

        Dus nog even geduld. Nog geen RX100 mkIII voor mij. Eerst zien met
        wat Lumix uit zijn sloffen schiet.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic LX8

          Een discussie voeren op basis van geruchten heeft geen enkele zin.
          Maar als er dan al een opvolger komt voor de LX7 met de 1" (Sony) sensor zoals ze die in de DMC-FZ1000 gestoken hebben dan hoop ik wel dat hier betere jpegs uitvloeien die echt leeg, duf en inspiratieloos zijn.
          Voor mij is het belangrijk dat er zeer goede jpegs uit de camera komen.
          De nieuwe Alpha Sony camera's (vervanger NEX) hebben zeer goede jpegs, heel de RX serie's (van X tot XXX)
          Koploper is Fuji die tot wat ik gezien heb tot de beste behoort.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic LX8

            Inderdaad ik trek ook meestal in jpeg en heb dan ook graag dat deze er standaard recht uit de camera al goed uitkomen. Afwachten. Al vind ik dat de jpegs uit de lx5 zeer goed zijn alsook die uit de rx100 series. Ik vind wel precies het bereik van de lens interessanter 24mm tot 90mm is behouden gebleven....als de geruchten waar zijn natuurlijk zou er een 24mm tot 90mm lieca lens inzitten met 2.0f-2.8f dus minder snel dan de Lx7 er zou ook een automatische lenskap zijn nu. Ben benieuwd.
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic LX8

              idd, de Jpegs van de LX serie heb ik altijd heel goed bevonden.
              Indien er een 2.0-2.8 zou inzitten , dan kan dit te maken hebben met het feit dat het een 1" sensor betreft.. minder snel dan de vorige maar met de grotere sensor haal je dat voordeel terug.
              Het zou me sterk verwonderen dat zo'n camera terug de benaming LX zou hebben.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic LX8

                Ik denk wel dat ze de naam zullen behouden aangezien de LX serie bekend staat bij het grote publiek.
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic LX8

                  Heb net met mijn LX3 de 100.000 kliks bereikt. Iets meer dan vijf jaar heb ik hem nu. Zeer tevreden over de kwaliteit, nooit iets mis gegaan. Nu ben ik op zoek naar nieuw speelgoed. De LX8 lijkt mij wel wat. Ik zou wel graag hebben dan die 1.4 van de LX7 behouden blijft. Een goede lens is in de praktijk vaak nuttiger dan een grotere sensor.

                  Verleden week een Canon G1X MKII aangeschaft en na vier dagen teruggebracht. De macro is zo goed als onbruikbaar.

                  www.decultuurconsument.be
                  https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic LX8

                    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                    Heb net met mijn LX3 de 100.000 kliks bereikt. Iets meer dan vijf jaar heb ik hem nu. Zeer tevreden over de kwaliteit, nooit iets mis gegaan. Nu ben ik op zoek naar nieuw speelgoed. De LX8 lijkt mij wel wat. Ik zou wel graag hebben dan die 1.4 van de LX7 behouden blijft. Een goede lens is in de praktijk vaak nuttiger dan een grotere sensor.

                    Verleden week een Canon G1X MKII aangeschaft en na vier dagen teruggebracht. De macro is zo goed als onbruikbaar.

                    www.decultuurconsument.be
                    Als je een camera koopt (in u geval de G1X MKII) en je vind Macro belangrijk dan is het toch raadzaam eerst hieromtrent te informeren vooraleer je hem koopt.
                    Ik veronderstel dat dit toch een belangrijk punt voor jou was want de Canon G1X II is een goede camera. (mijn dochter heeft mijn GX1 versie I)
                    Dat je op basis van dit punt de camera op een week terugbrengt is mij een raadsel want dit toestel heeft zijn kwaliteiten.
                    Zo veegt hij b.v. op high iso alle compacts met de grond gelijk (incl.mijn RX100II) en is de DOF controle de beste onder de compacts. (versie II)

                    En dan nog stel ik mij de vraag wat er mis is met de Macro die volgens jou onbruikbaar is ??

                    Om terug te komen op de LX8.. indien deze een zoom-objectief die start van 1.4 dan zal dit een uit de kluit gewassen camera worden indien ze de 1" sensor zouden gebruiken van de FZ 1000
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic LX8

                      Heb gelezen dat de lens van de zogenaamde LX8 start van 2.0-2.8 met een bereik van 24mm-90mm toch wel mooi ook....als ze dit dan nog compact kunnen houden zal het wel een dijk van een compact zijn die samen met de RX100 MIII een tijdje zal heersen in compactland. Heb ook gelezen dat de lens nu voorzien is van een automatische afdekkapje!! Dus dat is toch ook al een serieus pluspunt!

                      Greetz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic LX8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Als je een camera koopt (in u geval de G1X MKII) en je vind Macro belangrijk dan is het toch raadzaam eerst hieromtrent te informeren vooraleer je hem koopt.
                        Ik veronderstel dat dit toch een belangrijk punt voor jou was want de Canon G1X II is een goede camera. (mijn dochter heeft mijn GX1 versie I)
                        Dat je op basis van dit punt de camera op een week terugbrengt is mij een raadsel want dit toestel heeft zijn kwaliteiten.
                        Zo veegt hij b.v. op high iso alle compacts met de grond gelijk (incl.mijn RX100II) en is de DOF controle de beste onder de compacts. (versie II)

                        En dan nog stel ik mij de vraag wat er mis is met de Macro die volgens jou onbruikbaar is ??

                        Om terug te komen op de LX8.. indien deze een zoom-objectief die start van 1.4 dan zal dit een uit de kluit gewassen camera worden indien ze de 1" sensor zouden gebruiken van de FZ 1000
                        Belangrijk is dat hij goed scherpstelt. In macrostand is dat hoegenaamd niet het geval. Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Toen las ik in tijdschrift Focus een gebruikerstest. Er waren meer mensen die problemen hadden met de scherpstelling. Wat heb je aan een camera die goed is op hoge iso, als hij niet scherpstelt? Er waren nog wat mankementen, eigenlijk te veel om op te noemen. Daarom heb ik hem teruggebracht.

                        natuur.decultuurconsument.be
                        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic LX8

                          Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                          Belangrijk is dat hij goed scherpstelt. In macrostand is dat hoegenaamd niet het geval. Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Toen las ik in tijdschrift Focus een gebruikerstest. Er waren meer mensen die problemen hadden met de scherpstelling. Wat heb je aan een camera die goed is op hoge iso, als hij niet scherpstelt? Er waren nog wat mankementen, eigenlijk te veel om op te noemen. Daarom heb ik hem teruggebracht.

                          natuur.decultuurconsument.be
                          Eerst zegt u dat u hem weggedaan hebt omdat de Macro zo goed als onbruikbaar is.
                          Nu zegt u dat er nog mankementen zijn ? Huh....? teveel om op te noemen ?
                          Geen enkele camera is perfect.

                          Achteraf zegt u "wat heb je aan een camera met goede high iso als deze niet goed scherpstelt?"
                          Terwijl u eerst beweerde dat het slecht scherp stellen op Macro betrof. Ik citeer "in macrostand is dat niet het geval" en dus ga ik ervan uit dat hij wel goed scherp stelt op non-macro. Althans.. wat u bewering betreft.

                          De Canon GX1 Mark II stelt beter scherp dan de Mark I. Met beter bedoel ik sneller want accuraat zijn ze allebei. En ik spreek hier uit eigen ervaring. Maar buiten traagheid heb ik geen probleem met de MKI.
                          Macro is een ramp op de MKI (kortste afstand 20 cm)

                          Dat u de zeer goede high iso verwaarloost op deze camera is irrelevant.
                          In normal mode is AF zeer goed en high iso is opmerkelijk.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic LX8

                            Cuco had misschien een minder exemplaar....Had ook ergens gelezen op een Canon forum dat er bij sommige klachten zijn van de AF. Maar anderen spraken dat dan weer tegen.
                            Grtz
                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic LX8

                              Net gelezen bij Digifoto op Google dat de LX8 pas eind augustus zal geïntroduceerd worden i.p.v.16 juli😯
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X