Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

    Op een thuis-laptopje zou ik voor het gemak, automatisch willen aanmelden.

    Ik héb Google gebruikt

    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.


    Heb alles gevolgd; maar de computer blijft een inlogscherm geven.
    Er zit een fingerprintreader op, maar deze is ook uitgeschakeld.

    Iemand een idee wat ik fout doe ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

    Bij punt één moet je het vinkje verwijderen bij "Gebruikers moeten een blablabla....", maar dan moet je wel nog één keer op het volgende scherm je aanloggegevens invullen.
    Ik ben indertijd zo een half uurtje zoet geweest met dat leeg te laten (ah ja, ik hoef toch geen paswoord dacht ik), tot ik de MS logica door had. Die logica is dus: het wachtwoord MOET er zijn, maar je kan het laten opslaan, zodat je het niet elke keer opnieuw moet invullen. Mogelijks lost dit je probleem op ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Bij punt één moet je het vinkje verwijderen bij "Gebruikers moeten een blablabla....", maar dan moet je wel nog één keer op het volgende scherm je aanloggegevens invullen.
      Ik ben indertijd zo een half uurtje zoet geweest met dat leeg te laten (ah ja, ik hoef toch geen paswoord dacht ik), tot ik de MS logica door had. Die logica is dus: het wachtwoord MOET er zijn, maar je kan het laten opslaan, zodat je het niet elke keer opnieuw moet invullen. Mogelijks lost dit je probleem op ?
      Ja, dat heb ik gedaan en het lost niks op.
      Ik heb dit ook eens op een andere laptop uitgestest en daar duurde het ook even eer ik de Microsoft logiga doorhad.
      Maar op deze laptop werkt het dus niet.

      Vakje uitvinken, naar de administrator account gaan, PASSWORD en CONFIRM PASWORD invullen, en OK.

      Afsluiten.

      Terug opstarten.

      En....hij vraagt wéér een PASSWORD..... zucht.....
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ja, dat heb ik gedaan en het lost niks op.
        Ik heb dit ook eens op een andere laptop uitgestest en daar duurde het ook even eer ik de Microsoft logiga doorhad.
        Maar op deze laptop werkt het dus niet.

        Vakje uitvinken, naar de administrator account gaan, PASSWORD en CONFIRM PASWORD invullen, en OK.

        Afsluiten.

        Terug opstarten.

        En....hij vraagt wéér een PASSWORD..... zucht.....

        Kijk eens naar de gebruikers, naar ik vermoed heb je de verkeerde aangeklikt.
        Zelfde voorgehad dacht dat het LLL was bleek het L te zijn

        Comment


        • #5
          Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

          Vakje uitvinken, naar de administrator account gaan, PASSWORD en CONFIRM PASWORD invullen, en OK.

          Afsluiten.

          Terug opstarten.

          En....hij vraagt wéér een PASSWORD..... zucht.....
          Ik kan me niet herinneren dat ik na dat vinkje weghalen en het volgende scherm invullen ook nog eens naar het administrator account moest gaan (maar mijn enige account op de laptop is een admin account).
          Nu ja, MS lijdt de laatste tijd in hoge mate aan "passworditis"...
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik kan me niet herinneren dat ik na dat vinkje weghalen en het volgende scherm invullen ook nog eens naar het administrator account moest gaan (maar mijn enige account op de laptop is een admin account).
            Nu ja, MS lijdt de laatste tijd in hoge mate aan "passworditis"...
            Als het over een admin account gaat (gebruik ik trouwens ook) zal je dat inderdaad niet moeten doen... Maar bij automatisch inloggen speelt Microsoft blijkbaar zeker...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Als het over een admin account gaat (gebruik ik trouwens ook) zal je dat inderdaad niet moeten doen... Maar bij automatisch inloggen speelt Microsoft blijkbaar zeker...
              Ik bedoelde dat ik werk met een account met administrator rechten (voor alle duidelijkheid).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                Ge logt vermoedelijk nog in met een Microsoft account in plaats van een lokaal account.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ge logt vermoedelijk nog in met een Microsoft account in plaats van een lokaal account.
                  http://www.pcleek.com/tips-windows/1...count-windows8
                  Dat zal het zijn ! Ik gebruik inderdaad een lokaal account.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                    Hier log ik in met een microsoft account : dat automatisch inloggen werkt daarmee zonder problemen...
                    Maar in principe moet dat met een lokaal account evengoed lukken.

                    Je kan ook kiezen of je zonder wachtwoord in te geven terug naar windows kan als je uit slaapstand komt : dat wordt met deze truuck niet geregeld !!! Dat moet je doen in je PC instellingen, accounts, aanmeldingsopties...
                    Last edited by polleke_cgc; 22 juni 2014, 10:14.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Je kan ook kiezen of je zonder wachtwoord in te geven terug naar windows kan als je uit slaapstand komt : dat wordt met deze truuck niet geregeld !!! Dat moet je doen in je PC instellingen, accounts, aanmeldingsopties...
                      Als je een lokaal account gebruikt en je hebt geen paswoord gekozen bij de aanmaak ervan (of je hebt het verwijderd), dan wordt je ook nooit een paswoord gevraagd zelfs zonder deze instellingen aan te passen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                        Ik werk met een Microsoft account én als administrator.
                        Automatisch aanloggen werkt niet.

                        Vraagje: ik heb meerdere laptops met een (officiële) Windows er op.
                        Ik gebruik voor al die laptops hetzelfde hotmail-adres. Dat mag toch ? ( en lijkt me toch logisch )
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                          Het is eindelijk gelukt.

                          Ik heb eerst eens geprobeerd een local account aan te maken ZONDER PASSWORD.
                          Dan alles nog eens gedan zoals in mijn eerste post, maar wéér kreeg ik het inlogscherm.

                          Toen beginnen te zoeken op de fingerprint-reader.
                          Blijkbaar was er een instelling die de fingerprintreader boven het password stelt.
                          Als de fingerprint om één of andere reden niet werkt ( blokjes hout gezaagd bv. ) dan werkt nog steeds het password.

                          Ik dacht dat samen met het automatich inloggen, ook de fingerprint overschreven werd, maar niet dus.

                          Die moet je OOK uitzetten.

                          Dus fingerprint uitgezet, weer overgeschakeld naar Microsoft account ( niet naar mijn volledige goesting, maar soit - anders mis je heel wat ) en nu werkt het !

                          Het is een oud laptopje ( TP X61s ) waar ik een klein SSD-tje ingestoken heb en nu start het toch op in 22 seconden.
                          Ga het hier gebruiken om mijn muziek te kiezen op de NAS, dus ik wil dat het snel opstart.

                          Aan allen bedankt voor het "meedenken".
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            weer overgeschakeld naar Microsoft account ( niet naar mijn volledige goesting, maar soit - anders mis je heel wat )
                            En wat mis je dan?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Win 8.1 automatisch aanmelden lukt niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En wat mis je dan?
                              Weerberichten, nieuws, toegang tot de store....denk ik.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X