Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forum traag door dubieuze embedding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Forum traag door dubieuze embedding

    Sinds een paar dagen is het forum hier heeeeeeeeel traag.

    Na wat zoekwerk zie ik dat iedere pagina hier bij het openen ook wil connecteren naar het ip 46.165.161.13.

    Doch deze staat bij mij op een blacklist omdat het ip geassocieerd wordt met dubieuze praktijken/spyware/adware/tracking...

    Ik moet per pagina telkens wachten op een timeout voordat de rest van de pagina doorkomt.

    Mag ik de heren administrators vragen om de embedding naar dat ip weg te nemen.

    Het spreekt voor zich dat bij andere websites er helemaal geen probleem is. Anders zou ik hier niet komen klagen.


    edit: typo uit titel gehaald
    Last edited by xafke; 21 juni 2014, 22:12.

  • #2
    Re: Forum traag door dubieuze imbedding

    Dank voor het melden.
    Hier gaat de PC soms ook traag en nukkig op dit forum.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Forum traag door dubieuze imbedding

      Hier anders geen problemen ondervonden.

      Hoe zou bouk het ervaren?

      Comment


      • #4
        Re: Forum traag door dubieuze imbedding

        Vandaag minder lang moeten wachten om een foto te zien.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Forum traag door dubieuze imbedding

          Kan je die ip niet beter in je hosts file op 127.0.0.0 zetten?

          Comment


          • #6
            Re: Forum traag door dubieuze imbedding

            hosts file is er om IPs een label te geven zonder tussenkomst van DNS.
            Het is daar niet mogelijk om dat ip te routen naar het localhost subnet.

            Momenteel zie ik enkel in TCPview dat mijn browser probeert contact te leggen met dat ip (2 sessies per pagina) maar mijn "beveiliging" blockeerd dat natuurlijk.
            Dus verder dan een SYN request komen ze niet.
            Als ik de sessies sluit in TCPview dan komen de paginas direct door. Maar de volgende pagina dat ik probeer te openen heb ik het natuurlijk terug aan mijn been.

            Wat ik niet snap is dat belgium digital zaken wil doen met een malafide bedrijf (uit duitsland blijkbaar als ik een reverse dns request doe)
            Ik heb het niet verder onderzocht maar ik vermoed dat de code in de header en de footer van de forumsoftware zit.
            Dus BD moet niet doen alsof zijn neus bloed, ze hebben het er zelf in gestoken.

            Comment


            • #7
              Re: Forum traag door dubieuze imbedding

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Hier anders geen problemen ondervonden.

              Hoe zou bouk het ervaren?
              hier geen problemen hoor.
              alles loopt snel en op rolletjes.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                Raar,

                Hier gebeurt er maar 1 request naar dat IP,
                Geef error 502 (bad gateway).
                als hostname qds.tnsinternet.be

                als ik die host ga opzoeken, dan kom ik nergens een link met malafide software/site/... tegen?

                ben je zeker dat je computer geen probleem ervaart met de bad gateway error ipv security issue?

                toevoeging, bij mij is het wel hetzelfde ip, maar laatste cijfer is .8 ipv .13
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                  Het forum is hier niet traag en in Wireshark zie ik ook geen verbinding naar 46.165.161.*
                  Mogelijk heeft het blokkeren in Ghostery daar iets mee te maken. Alle 6 de trackers krijgen geen kans.
                  Naast Google analytics is er nog Chartbeat, Doubleclick, Gemius, Kantar media en Silverpop.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                    Het forum is hier niet traag. Ik heb (o.a) Avast Online Security, die dergelijke zaken regelt, ingeschakeld.
                    Welke beveiliging is bij jou actief, Xafke?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                      Ondertussen gevonden waar de boosdoener zit.
                      Opera kan blijkbaar niet verder door een deel rommel die van belgiumdigital.tnsinternet.be moet komen.

                      Voorlopig surf ik voor deze site maar even met firefox die er geen last van heeft en doorgaat met renderen van de pagina ook al ontbreken er "stukken" (lees rommel).

                      Koeno en on4bam waren al op het spoor.

                      Nu hoop ik nog dat de webmaster van BD die rommel er terug uit haalt zodat het forum weer op volle snee kan werken zonder gezever.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Opera kan blijkbaar niet verder door een deel rommel die van belgiumdigital.tnsinternet.be moet komen.
                        Naast tnsinternet.be is er ook nog mkt922.com waarvan content zou gehaald worden. De addon Noscript weet daar in FF ook raad mee (scripts worden niet uitgevoerd.

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Nu hoop ik nog dat de webmaster van BD die rommel er terug uit haalt zodat het forum weer op volle snee kan werken zonder gezever.
                        Won't happen denk ik. zouden daar geen €€ aan vast hangen?


                        Ik vraag mij af, is het echt nodig om zoveel "brol" in een forum te steken. ZES trackers!! Statistieken, OK maar als er meer niet-BDscripts en content zijn dan loopt er iets mis.

                        Zoals al meermaals geschreven in verschillende threads: Voor Firedox: NoScript, Ghostery (niet vergeten alles te blokkeren in de settings), adblockpro 3rd party cookies altijd weigeren.... Voor andere browsers zullen wel soortgelijke plugins zijn.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                          Groot gelijk on4bam, ik snap wel dat ze een centje willen verdienen maar mijn ervaring is dat als je met die dubieuze firmas in zee gaat dat je niet veel van je geld zal zien. het is altijd een ei of een jong. googleads wil ook niet betalen voor een site die ik met een vriend run, we hebben de brol er dan maar afgehaald.

                          Anyway, kheb de fout gevonden!!
                          Doordat ik zelf mijn DNSserver draai gebruik ik steeds hetzelfde ip voor belgiumdigital.tnsinternet.be maar dat blijkt een dns-rotatiepool te zijn.
                          Ik heb nu die entry op mijn server gereset en nu werk ik met de entry voor pool8 ipv pool10

                          De dns-pool entry voor pool10 is iets fout mee, zal wel een server zijn die plat ligt. (bende prutsers)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                            Het is wel handig zo ... elke commerciële site dat je overdag bezocht hebt kan je nog eens samengevat in de banner op BD zien, waarom zou je nog een link opslaan?

                            Edit: Heb maar eens moeite gedaan om die banner te stoppen is wel echt enervant zo ne ganse tijd met publiciteit zitten
                            Last edited by VerSeg; 25 juni 2014, 22:44.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Forum traag door dubieuze imbedding

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het is wel handig zo ... elke commerciële site dat je overdag bezocht hebt kan je nog eens samengevat in de banner op BD zien, waarom zou je nog een link opslaan?

                              Edit: Heb maar eens moeite gedaan om die banner te stoppen is wel echt enervant zo ne ganse tijd met publiciteit zitten
                              Ik ben nogal redelijk hardnekkig daarin, ik wil geen reklaam, ook niet in mijn brievenbus trouwens.
                              Internet is hier voor 99,9999% reklamevrij, spamvrij

                              Comment

                              Working...
                              X