Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3G met Proximus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3G met Proximus

    Ik ben niet meer zo overtuigd dat Proximus het beste netwerk heeft.
    Buiten lijkt me de 3G (er staat niet 3G op m'n display maar hsdpa of als ik veel geluk heb, hsdpa+), maar dan is 't nog geen snelheidsmonster (motorola moto g)
    Had vroeger een iPhone 4S en dat was een ietsie pietsie beter, maar eigenlijk ook niet super.
    In elk geval val ik, om het even waar ik ergens naar binnen ga, terug op Edge...

    Die bewuste iPhone 4S is naar m'n vrouw gegaan die een King abo heeft bij Telenet (mobistar netwerk dus). Zij heeft zelfs bij ons binnen in huis 3G, terwijl ik dat met hetzelfde toestel met een Proximus abonnement nooit had (Edge).
    Anderzijds heeft zij (en ook veel van m'n collega's en kennissen die ook bij Telenet zijn) nogal wat problemen met SMS-berichten van en naar Proximus (en wellicht ook andere netwerken).

    Ik heb nu een Comfort20 abo bij Proximus, kost me 20 euro per maand en daarvoor krijg ik kweetniehoeveel SMS'en (ik verstuur er op een maand misschien max. 50), ik geloof 2 uur bellen, en 1Gb data.
    Bij Telenet kan ik met een King abo, dat 15 euro per maand kost, quasi hetzelfde hebben.
    We hebben nu al alles bij Telenet, een Fibershake pakket met vaste telefoon, internet en digitale TV, de gsm van m'n vrouw, en dan zou dat van mij er ook bijkomen, daarom denk ik ook aan Telenet.

    Ben al jaren klant bij Proximus en eigelijk wel tevreden, maar is het gras groener bij Telenet ?
    Last edited by Kaneda; 20 juni 2014, 13:50.
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: 3G met Proximus

    Ik ben ook al jaren klant bij proximus maar naar mijn gevoel is het de laatste tijd verslechterd wat betreft netwerkverbinding/snelheid.
    Een jaar geleden haalde ik bijna overal H+, terwijl ik nu bijna overal op Edge terugval.
    Als het niet snel verbetert overweeg ik ook om over te stappen.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: 3G met Proximus

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Ik ben ook al jaren klant bij proximus maar naar mijn gevoel is het de laatste tijd verslechterd wat betreft netwerkverbinding/snelheid.
      Een jaar geleden haalde ik bijna overal H+, terwijl ik nu bijna overal op Edge terugval.
      Als het niet snel verbetert overweeg ik ook om over te stappen.
      Teveel bezig met hun 4G gedoe zeker ?
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: 3G met Proximus

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Teveel bezig met hun 4G gedoe zeker ?
        Daar moet je niet aan twijfelen, da's de nieuwe melkkoe, de rest is voor hen stilaan folklore denk ik.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Ik heb bij Proximus het Generation connect abo, 20€€/maand, 120 min bellen en 10.000 smssen en 2 GB data In Antwerpen en omgeving heb ik bijna overal 4G, op andere plaatsen steeds H+ en 3G… ..edge komt bijna nooit voor….
          Last edited by Franciskine; 20 juni 2014, 20:29.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: 3G met Proximus

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Daar moet je niet aan twijfelen, da's de nieuwe melkkoe, de rest is voor hen stilaan folklore denk ik.
            Alvorens onzin uit te kramen zou je beter eerst ergens informeren.
            Het heeft net als bij alle operatoren te maken met wetgevingen en het geklaag van mensen die denken dat hun hersenpan geroosterd gaat worden door de straling.
            Hoe meer er daarover klagen, hoe strenger de wetten worden en hoe lager het vermogen zal worden alsook de ontvangst.
            Oplossing is meer antennes plaatsen, maar dan komt dezelfde overheid weer aandraven met regeltjes die alsmaar strenger worden en waardoor ze met moeite een vergunning vast krijgen want dezelfde klagers willen ook geen antennes zien.
            Het zijn de mensen zelf die smeken naar strengere normen, maar de nadelen willen ze dan weer niet.
            En ja, er zijn plaatsen waar ik slechter ontvangst heb en dat is ook zo voor Mobistar, Proximus, Base, ...
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: 3G met Proximus

              100% mee akkoord Freddy…
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: 3G met Proximus

                Verseg heeft hier inderdaad gelijk, maar voor mij toch geen 100%, en al zeker niet zijn eerste zin . Ik had ook Generation Connect, ik viel met het "superieure" netwerk toch een beetje veel terug op Edge op diverse plaatsen, en dan is het over en out bij Proximus: hun Edge is gewoon onbruikbaar (en dat lees je overal).
                Nu zit ik bij Base, vergelijkbaar qua 4G en 3G, en een stuk beter als je dan toch eens terugvalt op Edge. En je valt iets meer terug op Edge bij Base, daar is dus ook nog werk aan de winkel.
                Het is gewoon de quasi onbruikbaarheid van Edge nu bij Proxi dat me een beetje doet vrezen van "wanneer wordt hun 3G ook quasi onbruikbaar" omdat het hen nog nauwelijks interesseert. Maar goed, ik kan er ook kompleet naast zitten met deze stelling.
                Ik ben wel benieuwd of de vrije val bij Mobistar nu gestopt is sinds hun late intrede in het 4G landschap. Ik lees veel lof over hun 4G netwerk, daar waar het er al is natuurlijk.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: 3G met Proximus

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Alvorens onzin uit te kramen zou je beter eerst ergens informeren.
                  Het heeft net als bij alle operatoren te maken met wetgevingen en het geklaag van mensen die denken dat hun hersenpan geroosterd gaat worden door de straling.
                  Hoe meer er daarover klagen, hoe strenger de wetten worden en hoe lager het vermogen zal worden alsook de ontvangst.
                  Oplossing is meer antennes plaatsen, maar dan komt dezelfde overheid weer aandraven met regeltjes die alsmaar strenger worden en waardoor ze met moeite een vergunning vast krijgen want dezelfde klagers willen ook geen antennes zien.
                  Het zijn de mensen zelf die smeken naar strengere normen, maar de nadelen willen ze dan weer niet.
                  En ja, er zijn plaatsen waar ik slechter ontvangst heb en dat is ook zo voor Mobistar, Proximus, Base, ...
                  En in Wallonië willen ze dan nog taksen heffen op het aantal antennes en dan blijf je bezig...
                  Op mijn smartphone gebruik ik geen mobiel internet (behalve Wifi natuurlijk...), maar heb wel een 4G stick voor mijn laptop (Proximus). Heb daar binnen toch nog nooit problemen mee gehad om op 4G te surfen. 3G zou ik niet weten, want nog nooit gebruikt ...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3G met Proximus

                    Ik denk dat Verseq 100% gelijk heeft.
                    Jaren terug had ik thuis binnen een (zeer) goede gsm ontvangst. Tot enkele wijkbewoners protesteerden tegen de plaatsing van de mast en die is verplaatst. Sindsdien heb ik binnenshuis nog niet eens altijd gsm ontvangst. Soms wel, soms niet, soms ietwat. Boven op het verdiep gaat het wel beter. Ik kan dus niet mijn vaste lijn buiten gooien, tenzij ik quasi onbereikbaar wil zijn en de nooddiensten niet wil oproepen wanneer nodig

                    Wat data betreft op mijn smartphone is er binnenshuis gelukkig Wifi.

                    In mijn tuin weet ik eigenlijk niet of ik 3G of edge heb, want mijn wifi ontvangst reikt ver genoeg. (ik heb maar een gewone Bbox)
                    En telefonie in de tuin gaat gewoon via de handset.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3G met Proximus

                      Your mileage may vary...
                      maar, ik woon in Zuidwestvlaanderen, ik werk in Henegouwen en ik ga regelmatig naar Antwerpen op bezoek bij m'n schoonouders. Waar in België moet ik zijn om 3G te krijgen binnenshuis (zelfs met m'n foon tegen het venster) ?
                      (Het feit dat ik nu een Android foon heb, verandert niks aan de zaak ; zoals gezegd zelfde iPhone, ik nergens met Proximus 3G binnen, m'n vrouw nu met Telenet quasi overal 3G binnen).
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3G met Proximus

                        Ben overgestapt van proximus naar telenet, en moet zeggen de 3G is precies minder vaak te ontvangen. Thuis in Gent ja, maar bv bij m'n ouders (Sint-Martens-Latem) geen 3G terwijl met Proximus had ik wel connectie daar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3G met Proximus

                          In Herentals, binnen in huis heb ik constant 4G… .:-)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                          Ben overgestapt van proximus naar telenet, en moet zeggen de 3G is precies minder vaak te ontvangen. Thuis in Gent ja, maar bv bij m'n ouders (Sint-Martens-Latem) geen 3G terwijl met Proximus had ik wel connectie daar.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 3G met Proximus

                            Ik ben klant geweest bij Proximus, Mobistar, Base en nu terug Proximus. Hangt echt af waar je woont en werkt enz. Proximus heeft voor mij beste ontvangst.
                            Met Base had ik op mijn werk vaak geen ontvangst laat staan 3G.
                            Last edited by Ingerit; 23 juni 2014, 08:12.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 3G met Proximus

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              In Herentals, binnen in huis heb ik constant 4G… .:-)
                              Hier in Gent centrum ik ook precies, maar ik heb al plaatsen gehad waar zelfs de 3G er niet doorkomt en de 2G ook veel trager dan vroeger (op m'n eerste import iphone had ik alleen 2G) lijkt door te komen, waardoor je wel je mails kunt bekijken maar internet onmogelijk traag is.

                              Comment

                              Working...
                              X