Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar compacter systeem komende van 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap naar compacter systeem komende van 7D

    Hey,

    Al een tijdje kan ik niet meer de moeite opbrengen om mijn canon 7d + 24-70 etc mee te zeulen op vakantie of uitstapjes en daarom heb ik de beslissing genomen om over te stappen naar een iets compacter toestel. Op vakantie is mijn oog gevallen op een canon GX1 MII maar ze waren in die fotozaak ook zeer lovend over de sony a6000 welke wel heel goed in mijn hand lag. Het leuke eraan is dat het compact is en je toch nog van lenzen kan wisselen. Nu vroeg ik me af of er nog alternatieven zijn buiten deze sony? Zijn er mensen die ervaring hebben met andere merken?

    Groeten,

    Geert
    Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
    http://www.500px.com/Forex7d

  • #2
    Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

    Een drietal geleden weken kocht ik de Sony A6000 als vervanging voor mijn Nikon DSLR. Ik heb me dat nog geen minuut beklaagd. Compact, zeer snel, uitstekend bij weinig licht, etc.
    Kortom een uitstekende camera.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

      @Rudi: welke lens/lenzen heb je erbij gekocht? Ik was van plan om de kitlens (18-50) te kopen maar via dpreview gelezen dat deze niet zo wauw is. Beste zou de 18-70 zijn maar ook redelijk duur, ik zoek dus nog een goedkoper alternatief.

      Groeten,

      Geert
      Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
      http://www.500px.com/Forex7d

      Comment


      • #4
        Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

        Kijk ook eens naar wat Fujifilm te bieden heeft in hun X-reeks (X-E2,...). Die zijn wel wat duurder dan de modellen die je al vermeld hebt.

        Ik had al een jaar de X100S en sinds een paar dagen de X-T1. Allebei toptoestellen alhoewel de autofocus het soms wat moeilijk heeft. Daar hebben systeemcamera's toch nog een achterstand tov spiegelreflex.
        FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

          Ik heb sinds gisteren een Fuji X-A1, komende van Nikon D7000. Fantastische kleuren! De 16-50 kitlens is verrassend scherp en goed. Autofocus is inderdaad trager, maar dat maakt voor mij niet zo veel uit. En het leukst: zo klein en licht!

          Comment


          • #6
            Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
            @Rudi: welke lens/lenzen heb je erbij gekocht? Ik was van plan om de kitlens (18-50) te kopen maar via dpreview gelezen dat deze niet zo wauw is. Beste zou de 18-70 zijn maar ook redelijk duur, ik zoek dus nog een goedkoper alternatief.

            Groeten,

            Geert
            Ik heb de A6000 gekocht met de kitlens, niet zo slecht. Omdat ik wat meer zoom wilde heb ik ook de Tamron 18-200mm gekocht.(Wordt mijn allround lens)
            Wanneer ik nog wat gespaard heb zal ik misschien ook betere lenzen kopen, maar die superkwaliteit hoeft niet voor mij.(Ik doe niet aan pixel peeping en op groot formaat afdrukken doe ik ook niet. )
            Trouwens, ik wordt 67 en mijn ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn
            Rudi
            Last edited by rudimaes; 21 juni 2014, 08:55.

            Comment


            • #7
              Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

              De Tamron 18-200 lijkt me inderdaad een goede keus voor bij de A6000, is goedkoper dan de Sony variant en optisch praktisch hetzelfde. Ook ietsje compacter.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

                Zou eerder misschien is kijken naar de Sony 18-105 f/4

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

                  Een Canon 100D + 18-55 is ook een heel stuk lichter dan een 7D + 24-70.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou inderdaad zeker de Fuji's eens een keer van nabij bekijken…. Prachtige toestellen met buitengewoon goede lenzen….
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

                      ik ben zelf "overgestapt" van een 5D mark 2 (heb hem nog wel) met partij erg grote lenzen !!, naar Olympus Om-D serie met erg kleine lenzen !!
                      de Canon zit netjes opgeborgen in de tas terwijl de Olympus regelmatig het daglicht ziet, erg mooi systeem, erg goede lenzen en belangrijk erg
                      handzaam en lekker mee te nemen, heb nu alles in een kleine tas zitten, lenzen van 12 t.m 300 mm (in canon begrippen 24 tot 600 mm), de tas waar normaal alleen een 5D plus 24-105 inzit !!.

                      dus kijk ook eens naar micro 4/3 systeem, ook de moeite !!
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap naar compacter systeem komende van 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
                        Hey,

                        Al een tijdje kan ik niet meer de moeite opbrengen om mijn canon 7d + 24-70 etc mee te zeulen op vakantie of uitstapjes en daarom heb ik de beslissing genomen om over te stappen naar een iets compacter toestel. Op vakantie is mijn oog gevallen op een canon GX1 MII maar ze waren in die fotozaak ook zeer lovend over de sony a6000 welke wel heel goed in mijn hand lag. Het leuke eraan is dat het compact is en je toch nog van lenzen kan wisselen. Nu vroeg ik me af of er nog alternatieven zijn buiten deze sony? Zijn er mensen die ervaring hebben met andere merken?

                        Groeten,

                        Geert
                        Ik heb gisteren zelf persoonlijk de Fuji X-T1 getest Geert, is wat wennen, maar die AF valt best mee.
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                        Comment

                        Working...
                        X