Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

    Is er iemand die zijn mailbox (Outlook 2011 voor Mac) aan de klap heeft gekregen met IMAP van Telenet?

    Op de website van Telenet is er eigenlijk geen info te vinden hoe je het juist moet configureren (wel af te leiden van de andere email programma's / versies).
    Ik heb dan alle instellingen ingegeven, maar het enige dat ik kan doen is emails verzenden, maar er komen geen emails binnen, nog worden de mappen gesynced.

    Ben recentelijk overgestapt naar Mac, dus ik weet wel hoe je zulke dingen moet doen op PC / Ipad's / Iphones maar om één of andere reden lukt het me niet op de Mac.

    Ik heb de vraag reeds neergelegd bij de helpdesk van Telenet (per email) maar daar is mijn vraag nog steeds in "behandeling".

    Dus met deze, iemand ervaring mee?

    Bedankt, Jan

    PS: laatste model van Mac met OS 10.9
    Een zwart toestel met wat glas
    Mijn foto's: Flickr

  • #2
    Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

    Bij IMAP laat je het beheer van je emails over aan de mailserver van je provider. In principe speelt het niet veel een rol welke versie van besturingssysteem of outlook je gebruikt : de instellingen zijn hetzelfde...
    De instellingen vind je hier : link. Je moet dus wel zorgen dat de beveiliging en poorten juist is ingesteld, maar dan zou het gewoon moeten werken.

    Persoonlijk gebruik ik nog altijd POP3 op mijn hoofdPC (daar worden ze ook gebackuped) : hoe minder emails op externe servers staan hoe beter voor mij.
    Ik laat wel alle emails nog een week of 2 op de server staan, voor ze gewist worden, zodat ik ze op mijn draagbare prullen nog 14 dagen zie staan. Langer dan dat heb ik nog niet nodig gehad...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Bij IMAP laat je het beheer van je emails over aan de mailserver van je provider. In principe speelt het niet veel een rol welke versie van besturingssysteem of outlook je gebruikt : de instellingen zijn hetzelfde...
      De instellingen vind je hier : link. Je moet dus wel zorgen dat de beveiliging en poorten juist is ingesteld, maar dan zou het gewoon moeten werken.

      Persoonlijk gebruik ik nog altijd POP3 op mijn hoofdPC (daar worden ze ook gebackuped) : hoe minder emails op externe servers staan hoe beter voor mij.
      Ik laat wel alle emails nog een week of 2 op de server staan, voor ze gewist worden, zodat ik ze op mijn draagbare prullen nog 14 dagen zie staan. Langer dan dat heb ik nog niet nodig gehad...
      Daar is nu juist het probleem,

      Alle instellingen gezet zoals door Telenet opgegeven, maar er komt niets door, en voorlopig komt er geen antwoord van de helpdesk van Telenet.
      Een zwart toestel met wat glas
      Mijn foto's: Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

        Ik dacht dat je IMAP één keer ergens moet activeren bij Telenet. Maar als ik nu zoek dan lijkt het tegenwoordig al standaard actief te staan.

        Al eens op Mac forums info trachten in te winnen ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

          En deze pagina helpt niet? http://klantenservice.telenet.be/con...ails-ontvangen
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

            Misschien dat Telenet dit nu standaard doet bij nieuwe klanten, maar ik heb dus wel degelijk aan Telenet moeten vragen om mijn mailbox om te zetten.

            Op dit moment hebben wij drie mailboxen bij Telenet. Voor mij en mijn ouders. De mailboxen van mijn ouders werken nog altijd enkel op POP3. Zij hebben dus enkel mijn mailbox omgezet naar IMAP.

            Als jij ook al wat langer bij Telenet zit, zal je dus waarschijnlijk ook bij Telenet even moeten vragen op je mailbox om te zetten.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

              Hoi Rudy,

              ik heb reeds een geruime tijd IMAP actief maar dat was steeds op mijn windows PC. ik ben vorige week overgestapt naar Mac en heb dus Outlook 2011 erop gezet.
              Ik heb alle instellingen gedaan zoals die aangegeven worden door Telenet (alhoewel het er niet expliciet staat voor Outlook 2011 voor Mac). Ik kreeg geen foutmeldingen of waarschuwingen als ik de account box sluit.

              Als ik dan probeer te synchroniseren, gebeurt er gewoon niets. Ik kan enkel emails versturen maar niet ontvangen.

              Ik heb ondertussen de Telenet support pagina's afgezocht maar kan niets vinden wat ik anders zou moeten doen, alhoewel er nergens een onderwerp is specifiek voor Outlook 2011 voor Mac.
              Ook de Mac forums bieden zover nog geen oplossing voor mij.

              Ik heb het probleem wel voorgelegd aan Telenet, per mail, maar ik kreeg gisterenavond een berichtje dat ze er nog aan bezig zijn om een antwoord te geven.

              Jan

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Misschien dat Telenet dit nu standaard doet bij nieuwe klanten, maar ik heb dus wel degelijk aan Telenet moeten vragen om mijn mailbox om te zetten.

              Op dit moment hebben wij drie mailboxen bij Telenet. Voor mij en mijn ouders. De mailboxen van mijn ouders werken nog altijd enkel op POP3. Zij hebben dus enkel mijn mailbox omgezet naar IMAP.

              Als jij ook al wat langer bij Telenet zit, zal je dus waarschijnlijk ook bij Telenet even moeten vragen op je mailbox om te zetten.
              Een zwart toestel met wat glas
              Mijn foto's: Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Outlook 2011 voor Mac en IMAP via Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Misschien dat Telenet dit nu standaard doet bij nieuwe klanten, maar ik heb dus wel degelijk aan Telenet moeten vragen om mijn mailbox om te zetten.

                Op dit moment hebben wij drie mailboxen bij Telenet. Voor mij en mijn ouders. De mailboxen van mijn ouders werken nog altijd enkel op POP3. Zij hebben dus enkel mijn mailbox omgezet naar IMAP.

                Als jij ook al wat langer bij Telenet zit, zal je dus waarschijnlijk ook bij Telenet even moeten vragen op je mailbox om te zetten.
                Als dat de reden is, is het eigenlijk wel zielig : ze geven zelf aan dat je beter IMAP gebruikt (zelf vind ik van niet, maar dat is iets anders), maar je moet het wel eerst laten inschakelen... Lijkt me een bizarre manier van werken.
                Webmail werkt trouwens via IMAP : dus als je webmail van telenet kan gebruiken, zou dan gewoon moeten werken...

                Ze hoeven in principe helemaal niets om te zetten : POP3 en IMAP zijn manieren (protocollen) waarop je een mailbox (de database) kan benaderen. Normaal zijn beide mogelijk en hoef je niets aan te vragen...
                Last edited by polleke_cgc; 19 juni 2014, 16:56.
                Groeten,

                Polleke

                Comment

                Working...
                X