Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7100 en screensaver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7100 en screensaver

    Hallo

    ik zou mij een nieuw toestel willen aanschaffen nl. de D7100.Iemand nadelen ondervonden met dit toestel?
    Wat mij vooral een beetje ergert is dat er geen screenprotector zou kunnen geplaats worden ,zou zelfs niet bestaan.Misschien een dunne zelf klevende folie op het schem plakken of is dit af te raden ?

    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: D7100 en screensaver

    Als je daar persé iets op wil dan bestaan er LCD beschermers, bv:

    Comment


    • #3
      Re: D7100 en screensaver

      Volgens mij wordt er voor die schermpjes toch al een vrij krasbestendig materiaal gebruikt zodat je al echt moeite moet doen om er krassen op te maken.
      Ik heb zelf op nog geen enkele camera zo'n screenprotector gebruikt, en tot nu toe heb ik ook nog nooit last gehad van krassen op het schermpje (met Nikon heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat die ook wel krasbestendig materiaal gebruiken voor hun schermpjes).

      Ik heb al wel heel wat camera's gezien met screenprotector, en elke keer dat iemand dan een foto toont op een camera met zo'n "beschermlaag" erger ik mij er aan dat het beeld daardoor een heel pak slechter wordt.
      Alleen als je er recht op kijkt valt het nog wat mee, zodra je er een beetje schuin op kijkt dan moet je echt veel moeite doen om te zien wat er op staat.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: D7100 en screensaver

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Volgens mij wordt er voor die schermpjes toch al een vrij krasbestendig materiaal gebruikt zodat je al echt moeite moet doen om er krassen op te maken.
        Ik heb zelf op nog geen enkele camera zo'n screenprotector gebruikt, en tot nu toe heb ik ook nog nooit last gehad van krassen op het schermpje (met Nikon heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat die ook wel krasbestendig materiaal gebruiken voor hun schermpjes).

        Ik heb al wel heel wat camera's gezien met screenprotector, en elke keer dat iemand dan een foto toont op een camera met zo'n "beschermlaag" erger ik mij er aan dat het beeld daardoor een heel pak slechter wordt.
        Alleen als je er recht op kijkt valt het nog wat mee, zodra je er een beetje schuin op kijkt dan moet je echt veel moeite doen om te zien wat er op staat.
        Idem dito hier... niks ... nergens zo'n folies op en geen ergelijke krassen ... ook mij al geërgerd aan die dingen op een smartphone of camera ... zoals een beschermfilter 99% van de tijd nutteloos ... behalve voor de verkoper dan

        Comment


        • #5
          Re: D7100 en screensaver

          Bestaat wel . Zie coudenys.be. Mas screenprotector Met demo.
          Groetjes
          Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

          Comment


          • #6
            Re: D7100 en screensaver

            Ik heb op mijn D7000 wel een plastic schermpje voor mijn display zitten, maar daar komen pas makkelijk krassen in!
            Toch laat ik het er nog wat opzitten, omdat ik toch niet zozeer m'n foto's beoordeel op m'n camera zelf en omdat ik vind dat et er best leuk uitziet
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #7
              Re: D7100 en screensaver

              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
              Ik heb op mijn D7000 wel een plastic schermpje voor mijn display zitten, maar daar komen pas makkelijk krassen in!
              Toch laat ik het er nog wat opzitten, omdat ik toch niet zozeer m'n foto's beoordeel op m'n camera zelf en omdat ik vind dat et er best leuk uitziet
              Yep, zit er toch standaard bij.Valt anders nog wel mee bij mij hoor hoeveel krassen er op die "monitorkap"(zo heet dat volgens procirep) zitten. Zijn er bij mij nog niet teveel.

              Comment


              • #8
                Re: D7100 en screensaver

                bij mij zit er zo een lcd screensaver op zoals timefreezer laat zien , het kan mischien wel zijn dat het scherm krasbestendig is maar ik zou het toch heel erg vinden moest er een kras opkomen ,vervangen is heel gemakkeljk en is blaasjesvrij.
                Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                Comment

                Working...
                X