Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buurt Mont Ventoux

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buurt Mont Ventoux

    En september gaan wij voor een paar weken naar de Mont Ventoux, of liever de omgeving ervan.
    Wij zijn begeleider van iemand die de Ventoux per fiets wil beklimmen, maar die met het vliegtuig tot Nimes komt.
    Wij zelf zouden er in een paar dagen naar toe rijden met de wagen en er een paar weken vakantie aan koppelen.
    Wij zouden in de buurt van de Mont Ventoux willen verblijven in een gite, zodat de fietser meteen ook logies heeft tijdens zijn verblijf.
    Nu is de Ventoux een streek waar ik niet meteen aan zou denken om er een vakantie door tebrengen, maar is dus eerder uit een soort noodzaak dat wij er naar toe trekken.
    De Cévennen, de Verdon hebben wij reeds aangedaan, en ik vroeg me af of er soms nog mooie regio's zijn om te verblijven in de buurt van de Ventoux.
    Spreek ons echter niet over de Cote d'Azur, want daar hebben we afkeer voor.

    Groetjes en dank bij voorbaat voor de tips.

  • #2
    Re: Buurt Mont Ventoux

    De Drôme is een prachtige streek maar redelijk onbekend. Wij zijn er 10 jaar geleden geweest (toen een 25tal km van Die) en zeggen al jaren dat we er zeker nog eens terug gaan.
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

    Comment


    • #3
      Re: Buurt Mont Ventoux

      Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
      De Drôme is een prachtige streek maar redelijk onbekend. Wij zijn er 10 jaar geleden geweest (toen een 25tal km van Die) en zeggen al jaren dat we er zeker nog eens terug gaan.
      Goed idee . Wij hebben er reeds eventjes van geproefd tijdens een vakantie in de Vercors.
      Toen bezochten wij oa. 'Le palais idéal du facteur Cheval' en ik geloof dat dit reeds de Drôme was.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Buurt Mont Ventoux

        Logeren bij Belgen...
        Niet direct een gîte maar een echte aanrader. Vrienden zijn er al geweest en vinden het de "max".
        KLIK

        Kijk ook eens op de site van Clévacances. Wij hebben er altijd geboekt voor een gîte toen we nog in Frankrijk op vakantie kwamen.
        Last edited by marie-anne; 18 juni 2014, 11:45.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Buurt Mont Ventoux

          Gewoon logeren in de buurt van Ventoux, jaren op vakantie geweest in Bedoin, startplaats van klim.
          Vaucluse is wondermooi, en in september gaat het superkalm zijn, want in de zomer is het koppen lopen.
          Streek ken ik op mijn duim daar. Teveel mooie dingen om op te noemen.
          Toch enkele : Rousillon, Isles sur la sorgue, lavendelvelden rond sault, abdij van senanque omgeven door lavendelvelden, Fontaine de vaucluse enz...

          Comment


          • #6
            Re: Buurt Mont Ventoux

            Bedankt voor de info Tantje, marie-anne en Nickel.
            Aangezien jij Tantje, de streek op duimpje kent, ga ik je nog wel eens 'lastigvallen' van het ogenblik dat ons logement definitief vastligt .
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Buurt Mont Ventoux

              Vorig jaar in deze streek op vakantie gegaan, prachtige streek. Wij verbleven in la roque sur pernes, op een 20 tal Km van Bedoin. Zelf de ventoux opgereden, en zelfs opgelopen, unieke ervaring. Verder zijn er in de buurt vele mooie zaken te bezichtigen. Uiteraard het zicht van op de ventoux, en de streek er rond is zeer mooi.
              Zeker eens te bezoeken zijn fontaine de vaucluse, isles sur la sorgues, vaison la romaine, ...
              Aanrader is eens van uit malaucene naar bedoin te rijden, langs de ventoux (col de la madeleine). Mooi uitzicht langs daar.

              Comment


              • #8
                Re: Buurt Mont Ventoux

                Ook jij nog bedankt boudini. Ik wacht zo lang mogelijk met een verblijf te reserveren, want de fietser waarvan ik sprak zit nu met een serieuze ontsteking in de knie (overtraind noemen ze dat).
                Stel dat dit in september voorvalt, dan zitten we ginder zonder fietser, alhoewel we, zo te zien aan de opgegeven bezienswaardigheden, ons waarschijnlijk toch niet zouden vervelen
                Groetjes

                Comment

                Working...
                X