Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

    Ik zit met een aantal vragen. . . Nu ben ik in het bezit van een sony a58, maar ik wil binnenkort overschakelen naar een full frame. Nu ben ik aan het twijfelen of ik een sony a99 zou kopen en mijn huidige objectieven gebruiken of een canon 5d mark 3 zou nemen en een nieuw arsenaal objectieven kopen.

  • #2
    Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

    Nu dat je gewend bent aan een evf gaat het een hele aanpassing zijn om terug met een ovf te werken. Ik heb dat toch in ieder geval, ik vind het maar niks dat ik niet onmiddellijk zie in de zoeker hoe het zit met de belichting.

    Maar veel hangt ook af waarom je overstapt naar full frame. Is het vanwege de betere ruisprestaties dan heeft Sony een betere optie, de A7s. Deze is net getest door DxOMark en haalt de hoogste score ooit, en eindelijk is Nikon van zijn troon gestoten . Maar daar horen ook andere FE lenzen bij.

    Is het vooral voor sport/actie dan is de A77II nog niet eens zo een slechte keus. Qua beeldkwaliteit ga je op de lagere ISO's niet veel verschil zien met de A99 want allebei 24mp. De A77II doet wel 12fps, de buffer is ook groter en 79 Af punten.

    De A7s is dan weer niet geschikt voor het snellere werk want heeft alleen contrastdetectie AF. De A99 biedt eigenlijk het beste van 2 werelden maar zonder ergens in uit te blinken.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Nu dat je gewend bent aan een evf gaat het een hele aanpassing zijn om terug met een ovf te werken. Ik heb dat toch in ieder geval, ik vind het maar niks dat ik niet onmiddellijk zie in de zoeker hoe het zit met de belichting.

      Maar veel hangt ook af waarom je overstapt naar full frame. Is het vanwege de betere ruisprestaties dan heeft Sony een betere optie, de A7s. Deze is net getest door DxOMark en haalt de hoogste score ooit, en eindelijk is Nikon van zijn troon gestoten . Maar daar horen ook andere FE lenzen bij.

      Is het vooral voor sport/actie dan is de A77II nog niet eens zo een slechte keus. Qua beeldkwaliteit ga je op de lagere ISO's niet veel verschil zien met de A99 want allebei 24mp. De A77II doet wel 12fps, de buffer is ook groter en 79 Af punten.

      De A7s is dan weer niet geschikt voor het snellere werk want heeft alleen contrastdetectie AF. De A99 biedt eigenlijk het beste van 2 werelden maar zonder ergens in uit te blinken.
      Hoe bedoel je dat je niet onmiddellijk ziet hoe het zit met de belichting? Ik zie in mijn zoeker of de foto onder of overbelicht is. . . Waarom ik wil overstappen naar full frame: ik ben meer en meer bezig met fotografie en ook inderdaad voor de ruis omdat ik veel in discotheken en donkere zalen fotografeer. Nu waarom ik zelf zou willen overschakelen naar canon is moet canon een Veel groter segment heeft aan objectieven dan sony.

      Dus u zou mij de a99 toch aanraden?

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

        Hoe bedoel je dat je niet onmiddellijk ziet hoe het zit met de belichting?
        Het is wat je zelf zegt, bij een optische zoeker gelijk de 5DIII zie je het resultaat vd belichting niet.

        Als het voor de ruis is zou ik toch voor de A7s gaan, niemand doet beter, Nikon niet en Canon niet. En zo te horen heb je niet veel nood aan hoge fps.

        Voor de A7s heb je de 28-70/F3.5-5.6, 24-70/F4 Zeiss, 70-200/F4, 35/F2.8 Zeiss, 55/F1.8 Zeiss. Maar er komen nog een hele hoop lenzen bij in de nabije toekomst. Voor de A99 zijn er meer lenzen beschikbaar en dan met name de langere lenzen, 70-400, 70-300, 300/2.8, 500/f4.

        Lijkt me toch dat je hier wel iets kunt vinden dat je nodig hebt?
        Last edited by alex606; 18 juni 2014, 15:18.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

          A7s lijkt mij idd iets om verder te bekijken.

          Sony is momenteel bezig met het produceren van hun curved sensors, dit zou een extra gevoelige sensor worden die overeenstemt met de kromming van het menselijk ook. Dit zou betekenen dat lenzen minder complex hoeven te zijn en problemen zoals CA nagenoeg nihil zouden worden. Of ze deze direct zullen gaan gebruiken voor hun nieuw full frame(s?) is af te wachten natuurlijk. Zeker is dat Sony zwaar op fotografie aan het inzetten is, wat het merk min of meer toch future proof maakt.

          En van EVF naar OVF (Canon) gaan zal idd terug een serieuze aanpassing zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

            Veel technische uitleg waarvoor dank die ik zeker zal meenemen in de keuze voor mijn full frame.

            Comment


            • #7
              Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

              Wat mogelijk nog als een nadeel werkt voor Sony is de verkrijgbaarheid van lenzen op de tweedehandsmarkt. Mocht je voornemens zijn om je investering wat lager te houden door de tweedehands aanschaf van enkele lenzen dan is dit iets om rekening mee te houden.

              Comment


              • #8
                Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

                Wat voor zever is dat nu weeral,er zijn voldoende lenzen voor Sony te verkrijgen op allerhande tweedehandssites.

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

                  Hier op deze site ga je uiteraard niet veel Sony materiaal vinden,om de goede reden,dat je hier bijna uitsluitend canikon fanaten hebt.Maar op andere plaatsen(2dehands.be,kapaza enz.) vind je redlijk wat sony materiaal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

                    Inderdaad wel veel sony materiaal te vinden als ik de tweedehands websites afspeur. Ik weet dat er sony lovers & haters zijn. Maar iedereen zal wel zo zijn voorkeur hebben van merk. Ik vind sony in alle geval zeer goed in gebruiksgemak

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

                      En het zijn niet alleen de sony lenzen,je hebt ook nog vele fantastische minolta lenzen,die je kan gebruiken op uw sony en niet te vergeten de tamron en sigma lenzen ed.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

                        Ik heb al voor sigma verschillende slechte reacties gehoord. Hoe staan jullie daarover?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschakelen naar full frame. Sony of canon?

                          Net zoals bij andere merken heeft Sigma toppers en floppers.

                          Sommige lenzen zijn onklopbaar in prijs/kwaliteit, andere zijn vergelijkbaar met kitlenzen.
                          Als je interesse hebt in een lens, google ze dan eens, dan heb je direct een beeld.

                          Comment

                          Working...
                          X