Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polarisatiefilter

    Tijdens mijn voorbije reis door Zuid-Italië heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van mijn B&W polarisatiefilter tot dat ik op een gegeven moment de schittering in het water wilde wegfilteren en ik tot de vaststelling kwam dat ik mijn filter was kwijt geraakt . Natuurlijk stom van mij . Heel waarschijnlijk door het veelvuldig gebruik tot dat die filter op een gegeven moment juist op het randje van mijn objectief heeft gezeten .
    Tips om dit in de toekomst te vermijden zijn altijd welkom en maar terug een B&W polarisatie filter kopen of een ander kwalitatief evenwaardig filter .

  • #2
    Re: Polarisatiefilter

    Mocht het een 52mm zijn, dan heb ik er eentje (nieuw) op overschot: niet meer gevonden tot ik de nieuwe gekocht had natuurlijk. Het is een Hoya.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Polarisatiefilter

      Moderator Note: Verplaatst van Chit & Chat naar Accessoires omdat "In chit-chat kan iedereen converseren over alles wat niets met fotografie te maken heeft".
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Polarisatiefilter

        Het is een 72 mm .

        Comment


        • #5
          Een 72 mm heb ik liggen en kan overgenomen worden. B&W slim MRC gecoat.

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment


          • #6
            Re: Polarisatiefilter

            Ik heb ondertussen de Hoya PL-CIR Pro1 Digital 72mm gekocht .

            Comment

            Working...
            X