Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monument

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monument

    Hallo!

    Hier een deel van mij reeks die ik voor school gemaakt heb (Sint-lukas) en wat info:

    Een typologische studie van hoge woningbouw in Vlaanderen, dat enkel een functioneel doel lijkt te hebben. Het zijn gedepersonaliseerde, steriele, statische gebouwen die zijn ingebed in een site waarbij ze bepaald worden door hun ruimtelijk plan. Door de reeks op een typologische manier te tonen wordt getracht om binnen deze anonimiteit en steriliteit toch een eigenheid aan elk afzonderlijk gebouw toe te schrijven. Daardoor zijn er bepaalde details die meer op de voorgrond komen, met als gevolg dat de gebouwen aan eigenheid winnen en dat ze ons zelfs een indruk van grootsheid nalaten. Net zoals vele andere indrukwekkende monumenten, kunnen ook deze bouwwerken een diepe indruk nalaten en neemt hun waarde toe.

    De beelden zijn analoog gemaakt met een Sinar tc op 4x5inch zw film (50asa) en daarna digitaal ingescant

    enjoy! grt Johan






    Website

  • #2
    Re: Monument

    Qua compositie spreken de laatste 2 me het meest aan, al had ik bij beiden graag gezien dat je nog iets meer afstand had gehouden. Dan had je bij de 2de die boom recht er helemaal op kunnen zetten en bij de laatste de bankjes niet aan hoeven snijden.

    Comment


    • #3
      Re: Monument

      bedankt voor de reactie de jury was juist het meeste weg van de eerste foto. Ik snap volledig je commentaar De reden waarom ze zo dichtbij zijn genomen is omdat het om een typologische studie gaat van 8 beelden. Omgeving was belangrijk, maar met meer kwam ik dan volledig buiten het onderwerp van de reeks.
      Website

      Comment


      • #4
        Re: Monument

        1ste vind ik mooi , ook de bewerking. Let wel op, max. 1 foto in showcase
        - Photography made me look at things differently -

        Comment

        Working...
        X