Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met groter zoombereik dan de standaard 3X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met groter zoombereik dan de standaard 3X

    Ik heb sinds 2 jaar een Canon S45. Geen klachten enkel als je iets wil korter bijhalen dan is de lens nogal beperkt.

    Daarom informatie gezocht op het net. Maar er zijn tegenwoordig zoveel reviews dat je door het bos ...

    De camera moet minstens de volgende specs hebben :
    - Geheugen is Compact Flash (compatible met S45).
    - De lens moet een stabilisator bevatten.

    Eerst dacht ik aan de Canon Powershot Pro met een 28 - 200 lens.
    Maar dat is nogal een dure vogel trouwens is 8MP echt nodig als je geen posters wil maken ?

    Daarom viel mijn oog op de Nikon Coolpix 5700 of de Minolta Dimage A1. Alle twee 5MP en redelijk in prijs - 650 Eur.

    Welke zouden jullie nemen ?

    Voor beide toestellen bestaan teleconverters. Zijn die makelijk te (de) monteren ?


    Thanks,

    JePe,







    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Wel, als je een cam met stabilisator zoekt zou ik toch voor de A1 opteren, want als ik me niet vergis heeft de Coolpix 5700 geen ingebouwde stabilisator.
    D7000 en wat glas

    Comment


    • #3
      Binnenkort is er de Konica Minolta Z3, een 4 megapixel camera met beeldstabilisatie en 12x optische zoom.
      Maar die heeft wel SD-geheugenkaartjes nodig.
      http://www.dpreview.com/news/0407/04070703dimagez3.asp
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        de teleconverter op de A1 is makkelijk te monteren, gewoon op de schroefdraad draaien.
        Bij de nikon is dit moeilijker ik dacht dat je daar een adapter nodig had, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

        ik heb zelf de A1 en ben er heel tevreden over.
        voordelen : mechanische draaizoom
        kantelbaar scherm en viewer
        zonnekap

        nadeel : macro functie van de a1 is niet super.
        site[/URL]

        Comment


        • #5
          @Bramluyckx dit is idd waar je hebt voor de nikon een adapterring nodig,heb zowel ring als lens en ik maak daar toch niet echt een probleem van hoor!
          Vitarake


          Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

          Comment

          Working...
          X