Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

    Hoi iedereen, ik zit al enorm lang te kijken naar een goede spiegelreflex, maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Ik maak graag foto's, dus ben er ook heel vaak mee foto's, maar to nu toe alleen maar met mijn Iphone(geeft gelukkig wel goede kwaliteit en kan ik mooie foto's mee nemen, maar ja, is niet zo fijn) en een niet-digitale spiegelreflex en man wat hou ik van dat ding! nadeel is alleen dat ie niet digitaal is.
    Ik maak vooral foto's van dieren, mensen, de natuur en landschappen. Dus eigenlijk van alles wat, maar ik zoek wel altijd naar iets 'speciaals' als ik foto's maak. Een simpele, maar haarscherpe vakantiefoto gata het mij niet om.

    Ik wil dus eigenlijk een camera waar ik scherpe foto's mee kan nemen, op bijzondere momenten mooie foto's kan maken (denk dus aan niet al te ideale omstandigheden, maar ook als een dier of iets bv beweegt, etc) en HD mee kan filmen.
    Mijn budget is toch echt 400 euro om mee te beginnen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

    Met dat budget voor ogen zou het erg handig zijn als je geen lenzen moet kopen. Eerste vraag is dus of je die van je analoge camera kan herbruiken. Welk type is dat? Wil je nieuw kopen of ook tweedehands overwegen?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

      De Nikon D3100 en de Canon EOS 1100D beiden met kitlens, kosten iets minder dan €400.
      Beide zijn degelijke start reflex camera's.
      Bij Camerashop heb je de 1100D met twee kitlenzen (18-55mm en 55-200mm) voor €399,-
      Om beter te krijgen zal je wel een goeie €200 extra moeten betalen.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

        De camera is een Canon EOS 650, lens weet ik niet zeker dit staat erop dus zal het wel zijn: Canon zoom lens EF 35-105 mm
        Of ik hem kan herbruiken weet ik niet zeker, mijn vader denkt van niet.

        Liefst heb ik toch een nieuwe, vertrouw het vaak niet als het tweedehands is, ook vanwege dat je op een nieuwe garantie hebt.

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

          Dag,
          momenteel zijn er nogal wat acties voor de Nikon 3200 met kitlens (429 euro), en ook de Canon 1200 + kitlens (424 euro) ligt bij Art en Craft binnen jouw budget. Als je kan, ga daar zeker eens langs, je krijgt veel info in de winkel; ze hebben ook een goede online-webshop.

          Anderzijds heb je momenteel voor een goeie 100 euro extra een Canon 700D + 18-55 kitlens (544 euro, ook bij A&C, Mariakerke bij Gent). Biedt zeker een stuk extra mogelijkheden.

          Zelf heb ik toch wel goede ervaringen met hier op deze site (bij Aangeboden) tweedehands lenzen te kopen. Een paar keer heen en weer mailen, en eens gaan kijken op hun profiel, dan weet je vaak ook een beetje over de chronologie van de zaken die ze verkopen.
          Last edited by bejo; 15 juni 2014, 22:45.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

            Ik hoop dat de kwaliteit niet tegenvalt als je zo houdt van je analoge reflex. Kun je misschien beter gaan oefenen met de Paterson ontwikkel tank en een scanner. Dan een digitale camera kopen. De kwaliteit gaat nooit zo zijn als met je analoge reflex.

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

              Met dit budget zou ik tweedehands gaan. 40D en 450D kan je vinden voor minder dan 200 euro, zoek nog ergens een 18-55mm is USM kitlens (spotgoedkoop, breed inzetbaar en helemaal niet zo slecht) en samen met dat 35-105 mm lensle ben je vertrokken. Filmen met dit budget zou ik overlaten aan de smartphone.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

                Volgens mij zou de lens van de 650D wel eens compatibel kunnen zijn met de nieuwere Canon-toestellen.
                Check dit wel eerst eens voor alle zekerheid want dat verandert het budgettaire verhaal wel wat hé!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

                  Normaal zal elke EF-lens met elke EF-body werken.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera is nu echt de juiste voor mij?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Charxoxo Bekijk bericht
                    Hoi iedereen, ik zit al enorm lang te kijken naar een goede spiegelreflex, maar zie door de bomen het bos niet meer.
                    Ik maak graag foto's, dus ben er ook heel vaak mee foto's, maar to nu toe alleen maar met mijn Iphone(geeft gelukkig wel goede kwaliteit en kan ik mooie foto's mee nemen, maar ja, is niet zo fijn) en een niet-digitale spiegelreflex en man wat hou ik van dat ding! nadeel is alleen dat ie niet digitaal is.
                    Ik maak vooral foto's van dieren, mensen, de natuur en landschappen. Dus eigenlijk van alles wat, maar ik zoek wel altijd naar iets 'speciaals' als ik foto's maak. Een simpele, maar haarscherpe vakantiefoto gata het mij niet om.

                    Ik wil dus eigenlijk een camera waar ik scherpe foto's mee kan nemen, op bijzondere momenten mooie foto's kan maken (denk dus aan niet al te ideale omstandigheden, maar ook als een dier of iets bv beweegt, etc) en HD mee kan filmen.
                    Mijn budget is toch echt 400 euro om mee te beginnen.

                    Alvast bedankt!
                    Met elke budget spiegelreflex kan je meer dan behoorlijke (lees "uitstekende") resultaten behalen. Elke camera heeft zo zijn voor en nadelen.
                    Een ander kan moeilijk beslissen wat jij verlangt in je foto's.
                    Ik raad je aan ergens een budget DSLR te kopen met de kitlens, die lens heb je er meestal voor een prikje bij en presteert nog eens goed ook.
                    Als er dan later iets specifiek wenst waar je belang aan hecht aan in foto's, dan kan je een objectief kiezen die daarvoor bedoeld is.
                    Kies een DSLR en kijk wat voor jou belangrijk is ... zoals b.v. grip, handligging, aantal beelden per seconde (fps), aantal rechtstreeks bedienbare knoppen, gewicht en grootte enz....
                    De perfecte camera die bestaat ook niet.
                    Het is niet omdat een 1DX of D4 een fantastische camera is, dat die ook geschikt is voor jou. (extreem voorbeeld)
                    Persoonlijk zie ik mij niet met een 1DX op vakantie gaan omdat deze camera met bijhorende lenzen gewoon te zwaar en te log is, maar het kan best zijn dat een ander daar geen last van heeft.
                    Voor 400 euro kan je niet alles willen, dus moet je selectief tewerk gaan naar jouw eigen wensen...
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment

                    Working...
                    X