Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

    Willen we eens opnieuw beginnen ?
    Maar dan wél trachten ON TOPIC te blijven.

    Dus nummers die een uitdaging voor een goed hifi-systeem zijn: diepe bassen ( maar geen boenke-boenk ! ), volle middentonen,
    glasheldere hoge tonen, jazz die je in de club doet wanen, enz... Enfin, een goede verstaander weet wel wat ik bedoel





    MAAR !!!! Dus NIET zoals we hier deden : http://forum.belgiumdigital.com/f59/...rs-452985.html

    Allez, ik probeer de spits af te bijten.

    * Koyaanisqatsi van Philip Glass

    * De gehele "Philharmonic" CD van Agnes Obel

    * Mr Bones van Steve Strauss
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

    OK, om te beginnen 2 stuks:

    Renaud Garcia Fons - eigenlijk al zijn muziek maar The Marcevol Concert is voor mij de uitschieter.
    Voorbeeldje http://www.youtube.com/watch?v=jGn5xxnC1ww hier zit in ieder geval alles qua double bass in.

    Alboran Trio: http://www.alborantrio.com/italiano/indexit.htm kun je meteen enkele voorbeelden proeven
    Last edited by olivetti; 15 juni 2014, 21:03.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

      In 2004 heeft B&W een Cd'tje uitgebracht met dergelijke "audiofiele" nummers (Very Audiophile New Recordings). In mijn ogen staat er veel rommel op, maar gelukkig ook enkele die wel goed zijn. Die Mr Bones staat er bv. ook op.
      Secret Garden heeft ook wel wat testnummers (als het "moderne" klassieke muziek mag zijn).
      Het verplichte "Take five" van Dave Brubeck heeft ook wel iets.
      En je kan ook eens tussen de dingen van "Blackmore"s Night" snuffelen. Bv. "Beyond the sunset".

      Eigenlijk zit er bij deze muziek niet echt veel dat mijn genre is, maar laat je maar gaan, hé...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

        Er is er eentje dat hier niet mag ontbreken:
        Money for nothing van de Dire Straits.

        Comment


        • #5
          Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

          This video is to check your Sourround System (YouTube only supports 2 Channel Stereo Sound - but the sound is amazing)Try also the THX Surround Sound Video: ...



          (is wel effe bezig)

          I took various trailers and appropriate clips to go with them. There is a 34 Hertz tone and a 20 Hertz tone. At the end the entire Never An Absolution song f...

          (duurt ook eventjes )

          Test jouw Sennheiser.
          Subscribe to my channnel: https://www.youtube.com/ears4dMy website: https://virtualandreality.comears4D on Spotify: https://open.spotify.com/artist/4Y9NtDTBT...


          De meeste DVD's van Michael Jackson zijn ook almost perfect
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

            Muziek puur voor testen lijkt me wat zinloos, niet? Luister toch gewoon naar wat je graag hoort

            Comment


            • #7
              Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Muziek puur voor testen lijkt me wat zinloos, niet? Luister toch gewoon naar wat je graag hoort
              Ik hoef niks meer te testen, maar ontdek graag muziek die ten volle uitkomt op mijn installatie. Enne....ik heb een brede smaak: ik lust bijna alles uitgezonderd schlagers en heavy metal.....

              Door te grasduinen in titels die liefhebbers uitwisselen heb ik O.a. Agnes Obel en Diana Krall ontdekt , en ben ik bv. ook de goede jazz muziek meer gaan waarderen.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik hoef niks meer te testen, maar ontdek graag muziek die ten volle uitkomt op mijn installatie. Enne....ik heb een brede smaak: ik lust bijna alles uitgezonderd schlagers en heavy metal.....

                Door te grasduinen in titels die liefhebbers uitwisselen heb ik O.a. Agnes Obel en Diana Krall ontdekt , en ben ik bv. ook de goede jazz muziek meer gaan waarderen.
                Door de verbeteringen in mijn set de afgelopen jaren heb ik dezelfde ervaring: beter ritme, timing en glasheldere hoge tonen maken jazz veel meer genietbaar

                Comment


                • #9
                  Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

                  Voor mij gaat er niets boven een vleugelpiano of clavecimbel. Of wat orgelmuziek. Jazz ben ik niet zo voor maar "Jazz at the Pawnshop" of "Jaques Loussier trio" gaat er wel in. Een van de meer rock waar ik kan blijven naar luisteren is The Who "Live at Leeds". Als percussie je ding is kan Blue Man Group "Audio" iets zijn. Laika & The Cosmonauts "Absurdistan" is iets dat ik wel eens graag opzet als ik opruim. Voor stemmen Coope Boyce & Simpson "Falling Slowly". De stevigere folk is en blijft voor mij Steeleye Span. En als je spetterende folky gitaar en mandoline wil horen Beppe Gambetta.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

                    't is geen Jazz, maar wel de warme stem van Alexander Veljanov... meer moet dat toch niet zijn?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Enne....ik heb een brede smaak: ik lust bijna alles uitgezonderd schlagers en heavy metal.....
                      Zelfs geen Iron Maiden? Met Brave New World, wat toch wel een mooie intro is, moet beslist goed klinken door een goeie installatie:
                      Death on the Road is a live DVD released by the British heavy metal band Iron Maiden on 6 February 2006. The album was recorded at Westfalenhalle in Dortmund...


                      Of de intro van Paschendale:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede muziek waar alles inzit dat een goede audio-setup zou moeten weergeven.....

                        Nog wat audiofiele links:





                        Comment

                        Working...
                        X