Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows experts gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows experts gezocht

    Heb een laptop en een desktop, beiden met Win7 64-bit. Laptop heeft één ingebouwde DVD-drive, de desktop heeft er 2.
    Na het installeren van Virtual Clone Drive, werkten op beide computers de DVD-drives niet meer, ttz geen enkele DVD/CD werd nog gemount.

    In device manager stonden uitroeptekens bij de optical drives (beide toestellen) en de virtual clone drive. Conflict, dacht ik.
    Uninstall op de laptop en een herstart lostten het probleem op. DVD/CD's mounten weer normaal, geen uitroepteken meer in device manager.

    Op de desktop echter, niet zo. Uitroeptekens blijven staan. De devices verwijderen doet bij een herstart Win7 naar drivers zoeken maar dat mislukt.
    Op google het type dvd drive ingegeven, zonder succes voor drivers.
    Iemand raad ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Windows experts gezocht

    Dat is dan al 1 voordeel van windows 8 : daar kan je iso's mounten in windows zelf...

    Voor de rest : ik zou in apparaatbeheer eens je Dvd's uitschakelen en dan terug opstarten. Waarschijnlijk zal je ze dan ook manueel terug moeten inschakelen en dan maar hopen dat het wel lukt.
    Uiteindelijk is het wel vreemd dat die drivers niet automatisch terugkeren : veel driver is er eigenlijk niet voor nodig en ze zitten gewoon native in windows (net zoals voor andere noodzakelijke hardware). 'T is niet dat je ze specifiek van het internet moet halen... Het zijn trouwens ook oude dingen (de DVD-drivers die ik gebruik onder windows 8.1 dateren van 2006...).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Windows experts gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Voor de rest : ik zou in apparaatbeheer eens je Dvd's uitschakelen en dan terug opstarten. Waarschijnlijk zal je ze dan ook manueel terug moeten inschakelen en dan maar hopen dat het wel lukt.
      Niet gelukt...
      Als ik op properties klik (in device manager) blijkt er een probleem te zijn met de registry.

      Edit : dit heeft geholpen....
      This article describes a problem with CD or DVD drives not work, or is missing, or not recognized after installing or uninstalling programs.

      Wel oplossing nr. 5 (oef )
      Last edited by Kaneda; 15 juni 2014, 22:17.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment

      Working...
      X