Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

    Natuurlijk niet te vergelijken met de high end producten van B&W, maar ik zou deze in mijn werkkamer willen plaatsen, ik heb er niet echt de plaats voor vloerstaanders, dus dacht ik aan deze oplossing, klein maar met een degelijke sub, en imho toch van een beter allooi dan bv. die Bose melkbrikjes.



    Last edited by Alfa Centauri; 15 juni 2014, 18:59.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

    Zelf niet gehoord, maar lijkt me exact hetzelfde te doen als Bose.
    Ik vind ze ook nogal duur voor wat melkpakjes en een sub.

    Uiteindelijk zit je met hetzelfde probleem, je speakers zijn hier te klein.
    Met dat budget vind je makkelijk een paar bookshelve speakers met een sub er bij die deze zwaar overklast.

    Heb je in je bureel ook een 5.1 nodig? Voor muziek is dat zeker geen noodzaak.

    Comment


    • #3
      Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Zelf niet gehoord, maar lijkt me exact hetzelfde te doen als Bose.
      Ik vind ze ook nogal duur voor wat melkpakjes en een sub.

      Uiteindelijk zit je met hetzelfde probleem, je speakers zijn hier te klein.
      Met dat budget vind je makkelijk een paar bookshelve speakers met een sub er bij die deze zwaar overklast.

      Heb je in je bureel ook een 5.1 nodig? Voor muziek is dat zeker geen noodzaak.
      Er zijn echt wel verschillen tussen luidsprekers en ook in 5.1 systemen. 't Is niet omdat het er ongeveer hetzelfd uitziet dat het ene niet beter is dan het andere.
      Gewone luidsprekers werken allemaal op dezelfde manier met dezelfde problemen, en toch heel verschillende prijskaartjes... Die grootte wordt met een goeie subwoofer al voor een groot deel opgelost. En eerlijk gezegd : ik sta nog altijd tamelijk versteld te kijken naar hoeveel bas uit een kleine B&W 686 komt (dus zelfs zonder subwoofer)...
      De enige manier om het te weten is er naar luisteren.
      Daarnaast : voor zover ik weet mag men nog altijd zelf kiezen of je een 5.1 of een stereo-systeem wil... Persoonlijk hou ik het evengoed bij stereo, maar daarom ga ik dat niet aan iemand anders opleggen.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

        Ik ga ze alleszins eens trachten te beluisteren.

        Nu staat er ook nog een appelsienkist in mijn werkkamer - ik zou die willen vervangen door een flatscreen TV en dan zou het wel leuk zijn om es een surroundje te hebben.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

          Die B&W 686 is een mooie bookshelve speaker, en zit in een houten kast(je).

          Om lage tonen weer te geven moet je kast een zeker volume(en gewicht) hebben, en dat kastje is waarschijnlijk 2 keer zo groot in volume en 3 keer zo zwaar.

          Zoals eerder gezegd, zal Bose en andere systemen met plastic doosjes vooral zwak scoren in het middengebied.
          Ten tweede zou de subwoofer ook alleen de echt lage tonen moeten weergeven. Als een sub ook al middentonen moet weergeven dan hoor je te goed waar die staat.

          Comment


          • #6
            Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Zelf niet gehoord, maar lijkt me exact hetzelfde te doen als Bose.
            Ik vind ze ook nogal duur voor wat melkpakjes en een sub.

            Uiteindelijk zit je met hetzelfde probleem, je speakers zijn hier te klein.
            Met dat budget vind je makkelijk een paar bookshelve speakers met een sub er bij die deze zwaar overklast.

            Heb je in je bureel ook een 5.1 nodig? Voor muziek is dat zeker geen noodzaak.
            De B&W MT60D is Bose Acoustimass done right

            De MT1 speelt toch in een heel andere categorie dan Bose hoor. Resonantievrije aluminium behuizingen, uitstekende 2-weg drivers en toch nog een onderste grensfrequentie van ca 65Hz en een aanvaardbare gevoeligheid van 85dB/1W/1m. Bose satellietjes raken amper aan 280Hz. De B&W PV1D subwoofer speelt helemaal in een andere categorie. Gaat zelfs dynamisch tot ca 8Hz bij lage geluidsniveaus.

            Mijn schoonbroer heeft de MT60D set op een Marantz SR6006 en dit klinkt absoluut overtuigend. Enig minpunt in zijn opstelling is dat ze op een lage kast staan zodat eerste reflecties wat roet in de ruimtelijke weergave gooien.

            Marc,

            Als je vrije hoeken hebt kan ik Cornered Audio aanraden. Zelf heb ik de goedkoopste C3 speakers in surround en ik ben hier ook uiterst tevreden over. Mits correct geplaatst, is de bas die uit die 10cm dingetjes komt verbazingwekkend goed. Snel, droog en toch relatief diep

            Comment


            • #7
              Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

              Allemaal goed en wel, maar waar vind ik die dingen ? En waar kan ik ze beluisteren ...,
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Allemaal goed en wel, maar waar vind ik die dingen ? En waar kan ik ze beluisteren ...,
                In een winkel waar ze B&W verdelen : en die zijn behoorlijk dik bezaaid. Op de site van B&W kan je zoeken naar de adressen (http://www.bowers-wilkins.nl/store/i...al_search.html).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Die B&W 686 is een mooie bookshelve speaker, en zit in een houten kast(je).

                  Om lage tonen weer te geven moet je kast een zeker volume(en gewicht) hebben, en dat kastje is waarschijnlijk 2 keer zo groot in volume en 3 keer zo zwaar.

                  Zoals eerder gezegd, zal Bose en andere systemen met plastic doosjes vooral zwak scoren in het middengebied.
                  Ten tweede zou de subwoofer ook alleen de echt lage tonen moeten weergeven. Als een sub ook al middentonen moet weergeven dan hoor je te goed waar die staat.
                  Die grote kasten zijn voornamelijk noodzakelijk voor de echt lage tonen : als je die er al uit haalt (door ze bv. via een subwoofer weer te geven) kan dat kastje al een pak kleiner zijn...
                  Voor echt goeie weergave ga je inderdaad die grote kast nodig hebben (als je zonder subwoofer werkt), maar dingen als een B&W 805D, PM1, CM 5, ... bv. zijn toch al behoorlijk genietbaar met een veel kleiner volume.
                  Het volume van je luidspreker moet trouwens ook in verhouding staan tot het volume van de kamer waar het ding staat. In een slaapkamertje van 4 op 3 moet je echt geen paar B&W 800D zetten : dat ding zal nooit leveren wat het kan. Als je ze op de aanbevolen meter van de muur wil zetten, staan ze gewoon naast elkaar, midden in de kamer .
                  Voor mijn klein slaapkamertje zal dat klein volume van zo'n 686 ruim volstaan om die kamer te vullen met alles wat ik nodig heb. Ik sta in elk geval nog altijd versteld van de klank die men uit zo'n klein prul kan puren. Uiteraard bestaat er beter, maar ik ben er content mee voor in dat slaapkamertje...
                  Voor mezelf hoeft een subwoofer niet : ik heb echt geen behoefte om de klank ook te voelen, zoals dat voor sommigen wel noodzakelijk is...
                  Last edited by polleke_cgc; 16 juni 2014, 18:12.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?


                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    In een winkel waar ze B&W verdelen : en die zijn behoorlijk dik bezaaid. Op de site van B&W kan je zoeken naar de adressen (http://www.bowers-wilkins.nl/store/i...al_search.html).
                    Neen, ik bedoel die corner-speakers
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht



                      Neen, ik bedoel die corner-speakers
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                        Als die sattelietjes beginnen bij 65Hz, dan klinkt dat veelbelovend. Tenzij dat is bij -6db.
                        Een sub moet je trachten onder de 100 Hz te houden.

                        Misschien ben ik,verwend met mijn zuilen die al bij 33Hz beginnen. Ik heb dan ook geen sub.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Als die sattelietjes beginnen bij 65Hz, dan klinkt dat veelbelovend. Tenzij dat is bij -6db.
                          Een sub moet je trachten onder de 100 Hz te houden.

                          Misschien ben ik,verwend met mijn zuilen die al bij 33Hz beginnen. Ik heb dan ook geen sub.
                          Neeje : bij -6dB is het 55 -50khz... anders 64 -23khz.
                          De subwoofer maakt daar 7.5- 450 Hz van (en 6.5 -570 op -6 dB). met een ingebouwde classe D versterker van een 400W. Is trouwens klein spul, want het ding weegt maar 19 kilo. (de satellieten 2.3).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                            Ziet er echt niet slecht uit.

                            Nu nog luisteren en dan kopen zeker.
                            Het is ook geen goedkoop setje, kost ca 2000€.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Audio: iemand ervaringen met de B&W MT-60d ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Zelf niet gehoord, maar lijkt me exact hetzelfde te doen als Bose.
                              Ik vind ze ook nogal duur voor wat melkpakjes en een sub.
                              Ze doen idd hetzelfde als Bose ... er komt muziek uit
                              Over de prijs kunt ge uiteraard blijven discuteren maar dit geheel speelt in een andere liga dan Bose hoor. Bose komt er niet bij in de buurt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Uiteindelijk zit je met hetzelfde probleem, je speakers zijn hier te klein.
                              Met dat budget vind je makkelijk een paar bookshelve speakers met een sub er bij die deze zwaar overklast.

                              Heb je in je bureel ook een 5.1 nodig? Voor muziek is dat zeker geen noodzaak.
                              De speakers zijn idd klein maar doen wat ze moeten doen : een surround creëren die de luisteraar paf achterlaat en geloof me, hier doorstaan ze met glans de test. De sub is een juweeltje en overklast de meeste subs in zijn klasse.
                              Of je een 5.1 in een bureau nodig hebt lijkt me een luxeprobleem te zijn voor de TS. Mocht ik de centen hebben zou ik hetzelfde doen, zonder twijfel. Eén center aan pc en in elke hoek een satelliet. Sub is te mooi om te verstoppen. Lekker muziek op achtergrond, fantastisch bij een DVD-tje en als het moet de beuk er in met spelletjes
                              Aan de min : veel draden om weg te werken in een bureau ...

                              Indien TS wil luisteren : in Grimbergen (Robberechts) nemen ze graag de tijd om deze combi te testen met verschillende versterkers in TV setting.

                              Tjerri

                              Comment

                              Working...
                              X