Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

" Err 50 " op Canon 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • " Err 50 " op Canon 50D

    Mijn 50D is al lang buiten garantie.

    Eind vorige week verschijnt "Err 50" op display. Camera volledig geblokkeerd . Niet te verhelpen met de aanbevelingen van canon support...

    Iemand ervaringen met de herstelkost van " Err 50" bij Techrepair ?


    Mvg.

  • #2
    Re: " Err 50 " op Canon 50D

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzywilly Bekijk bericht
    Mijn 50D is al lang buiten garantie.

    Eind vorige week verschijnt "Err 50" op display. Camera volledig geblokkeerd . Niet te verhelpen met de aanbevelingen van canon support...

    Iemand ervaringen met de herstelkost van " Err 50" bij Techrepair ?


    Mvg.
    Misschien een stom idee , maar heb je de batterij EN het backup-batterijtje er een tijdje uit gehaald ?
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: " Err 50 " op Canon 50D

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      Misschien een stom idee , maar heb je de batterij EN het backup-batterijtje er een tijdje uit gehaald ?
      Ja, had ik al gedaan. Minstens een half uur gewacht. Zonder gevolg.

      Mvg.

      Comment


      • #4
        Re: " Err 50 " op Canon 50D

        Misschien een stom idee, maar eens bellen naar Techrepair kost toch geen fortuin.

        Op onderstaand forum had ook iemand deze error 50 fout, en heeft men de sluiter moeten vervangen.



        Ik schat dat zo'n herstelling hier ongeveer 200€ zal kosten, maar dat zal Techrepair je wel juister kunnen meedelen.
        Last edited by notex; 19 juni 2014, 10:01.

        Comment


        • #5
          Re: " Err 50 " op Canon 50D

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Misschien een stom idee, maar eens bellen naar Techrepair kost toch geen fortuin.

          Op onderstaand forum had ook iemand deze error 50 fout, en heeft men de sluiter moeten vervangen.



          Ik schat dat zo'n herstelling hier ongeveer 200€ zal kosten, maar dat zal Techrepair je wel juister kunnen meedelen.

          Ik heb vorige week al gemaild naar Techrepair met vraag om een "ernstige RAMING van de herstelkosten" .
          Het antwoord kwam in twee tijden : in een eerste (geautomatiseerd) antwoord kreeg ik uitgebreide verkoopsvoorwaarden voorgeschoteld, in een tweede meer persoonlijke mail kwam het antwoord er op neer dat ze de camera in huis moesten hebben om een technieker toe te laten bestek op te maken.
          Bij niet herstelling zou dit bestek dan 4O euro gaan kosten.

          Comment


          • #6
            Re: " Err 50 " op Canon 50D

            Is normaal dat ze geen uitsluitsel kunnen geven zonder het toestel te zien. Het factureren van een bestek is ook normaal: tenslotte moet een technieker het toestel openmaken om het te bekijken, dat duurt wel even en 'time is money', dus...
            Bij herstelling vervallen de bestekkosten, wat ook meegenomen is.
            Met Techrepair zit je qua herstelling zeker goed, dus je toestel zal volledig nagezien, hersteld, afgesteld en gereinigd worden. Wachttijd hangt af van de drukte. Als je voorrang hebt via bvb. CPN ('professionele' fotografen) kan het zeer snel gaan.
            Dus,
            Enerzijds: de herstelling kost wel iets, en of het de moeite loont om deze te laten uitvoeren moet je zelf overwegen (waarde toestel/objectief tov herstellingskost). Mijn ervaring met een 70-200 2.8 II en een paar collega's bij de avondschool bevestigen dat je bij herstelling zeker een toestel terug krijgt die soms zelfs beter is dan een nieuw.
            Anderzijds: met de nieuwe modellen die eraan komen voor de grote Duitse fotografiebeurs zal er de volgende maanden een overaanbod zijn aan tweedehandse toestellen. Natuurlijk zit je een tijdje zonder toestel, maar misschien is het de moment om een upgrade te doen (7D, 60D, 70D). Voor ik mijn 6D aankocht ben ik overgestapt van 50D naar 7D en het verschil was groot.
            Last edited by philippeDeli; 23 juni 2014, 10:42.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: " Err 50 " op Canon 50D

              Hartelijke dank voor je reactie .
              Ik ga de camera inleveren voor bestek en dan beslissen wat te doen.
              Mvg.

              Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
              Is normaal dat ze geen uitsluitsel kunnen geven zonder het toestel te zien. Het factureren van een bestek is ook normaal: tenslotte moet een technieker het toestel openmaken om het te bekijken, dat duurt wel even en 'time is money', dus...
              Bij herstelling vervallen de bestekkosten, wat ook meegenomen is.
              Met Techrepair zit je qua herstelling zeker goed, dus je toestel zal volledig nagezien, hersteld, afgesteld en gereinigd worden. Wachttijd hangt af van de drukte. Als je voorrang hebt via bvb. CPN ('professionele' fotografen) kan het zeer snel gaan.
              Dus,
              Enerzijds: de herstelling kost wel iets, en of het de moeite loont om deze te laten uitvoeren moet je zelf overwegen (waarde toestel/objectief tov herstellingskost). Mijn ervaring met een 70-200 2.8 II en een paar collega's bij de avondschool bevestigen dat je bij herstelling zeker een toestel terug krijgt die soms zelfs beter is dan een nieuw.
              Anderzijds: met de nieuwe modellen die eraan komen voor de grote Duitse fotografiebeurs zal er de volgende maanden een overaanbod zijn aan tweedehandse toestellen. Natuurlijk zit je een tijdje zonder toestel, maar misschien is het de moment om een upgrade te doen (7D, 60D, 70D). Voor ik mijn 6D aankocht ben ik overgestapt van 50D naar 7D en het verschil was groot.

              Comment


              • #8
                Re: " Err 50 " op Canon 50D

                Bedankt voor je reactie !

                vriendelijk groeten,

                Comment


                • #9
                  Re: " Err 50 " op Canon 50D

                  Dank je voor de reactie !
                  Vriendelijke groeten,

                  Comment

                  Working...
                  X