Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

    Hoi,
    Ik heb sinds kort een Nikon D5200 toestel. Ik ben hier zeer tevreden over, de kwaliteit van de foto's is super! Maar wat me wel opviel is dat het scherpstellen soms wel traag is. Zeker in live view duurt het vrij lang voordat er focus is en de foto wordt gemaakt. Het is natuurlijk mijn eerste spiegelreflex, en het zijn natuurlijk mijn eerste stappen met het toestel Maar graag had ik geweten of dit ook jullie ervaringen zijn? Is dit normaal?

    Op termijn wil ik me ook graag verdiepen in actiefotografie. Heeft dit daarop impact?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

    Ter aanvulling: ik heb hierbij de kitlens VR 18-105 aangekocht

    Comment


    • #3
      Re: Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

      Liveview is natuurlijk niet de meest snelle manier om te focussen....

      Probeer eens gewoon zoals een spiegelreflex door de zoeker te kijken en dan te focussen. Ander voordeel is dat je dan toestel tegen jou aandrukt(hoofd) en dat je zo al je toestel stabieler vast hebt ipv voor jezelf houden om op liveview te kijken.
      Last edited by PhilippeVDP; 15 juni 2014, 14:51.

      Comment


      • #4
        Re: Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

        Scherpstellen in LV is iets helemaal anders dan via de scherpstelsensoren in het spiegelhuis.

        Comment


        • #5
          Re: Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Scherpstellen in LV is iets helemaal anders dan via de scherpstelsensoren in het spiegelhuis.
          Je moet eens uitzoeken in je handleiding in welke situaties de auto focus het niet zo goed doet, weinig contrast bvb. en dan kijken of het inderdaad in die situaties is dat je toestel minder snel scherp stelt. Op mijn D90 deed die 18-105mm het wel redelijk.

          Comment


          • #6
            Re: Traag scherpstellen of focus - Nikon D5200

            Scherpstellen in Live-View is sowiso veel trager dan via de zoeker.
            Die zoeker zou ik eigenlijk enkel gebruiken bij het filmen, en bij het maken van foto's waarbij het onmogelijk is door de zoeker te kijken...
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment

            Working...
            X