Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit foto"s Panasonic FZ28

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit foto"s Panasonic FZ28

    Hallo

    Ik heb een Panasonic FZ28, toestel is enkele jaartjes uit. Ik gebruik mijn foto toestel sporadisch, hoewel ik in het begin tevreden was van de kwaliteit van de foto"s, ben ik dit nu niet meer.

    Klopt het dat de foto"s mooi zijn op bijvoorbeeld een pc waar xp op draait, maar wanneer ik ze op een windows 7 versie bekijk zijn het precies foto"s van vroeger (niet zuiver). Heb ik nood aan een nieuw toestel om mee te kunnen zijn of dien ik mijn foto"s te bekijken op oude pc"s?

    Zijn er volwaardige opvolgers voor het maken van foto"s (sporadisch gebruik, doch super kwaliteit), prijscategorie tot max 350 a 400 EUR.

    Bedankt!

  • #2
    Re: Kwaliteit foto"s Panasonic FZ28

    In die prijsklasse heb je de Panasonic FZ200, uitstekende allround bridge camera.
    Lichtsterke F2.8 - 24x zoomlens (25-600mm), draaiend scherm, goede macro,
    werkt snel voor een camera in die categorie.
    Wel iets groter dan de FZ28.
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 13 juni 2014, 20:42.

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit foto"s Panasonic FZ28

      Als ik foto's bekijk van vroeger die ik toen goed vond. Zeg ik nu ook dikwijls Amai vond ik dat goed!
      Maar inderdaad de FZ200 is blijkbaar een dijk van een bridge.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit foto"s Panasonic FZ28

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
        Hallo



        Klopt het dat de foto"s mooi zijn op bijvoorbeeld een pc waar xp op draait, maar wanneer ik ze op een windows 7 versie bekijk zijn het precies foto"s van vroeger (niet zuiver). Heb ik nood aan een nieuw toestel om mee te kunnen zijn of dien ik mijn foto"s te bekijken op oude pc"s?



        Bedankt!
        Als je u foto's bekijkt in full screen, probeer dan met éénzelfde viewer te kijken (éénzelfde programma)
        Het kan best zijn dat er in XP en windows 7 verschil is in anti aliasing (te sterk of zwakker) en dat kan liggen aan je standaard ingesteld programma dat ook nog eens verschillend zou kunnen zijn voor beide besturingssystemen.
        Dit heeft dus alleen invloed als je uw foto's in full screen bekijkt. Op 1/1 view of anders gezegd 100% zou er in principe geen verschil mogen zijn.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment

        Working...
        X