Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, een rookie probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, een rookie probleem?

    Beste,

    Momenteel bezit ik een Canon speedlight 580 ex 2 en een canon speedlight 430 ex 2. Ik fotografeer heel graag met externe flits maar ik kan er niet op rekenen. De ene keer werkt de flitser, de andere keer niet. De triggerset die ik heb kan het niet aan liggen. Deze zend zijn radiosignaal steeds door zie ik aan de verknipperlichtjes. De ene keer moet ik 15 seconden wachten, de andere keer een minuut en soms werkt het helemaal niet. Frustrerend dus. De batterijen vervangen heb ik ook gedaan dus hier kan het ook niet aan liggen. Ik heb de flitser op manueel gezet dus volgens mij moet deze toch steeds afgaan als ik een foto neem?

    Op welke manier kan ik van dit probleem verholpen geraken? Mijn budget is 500 euro. Een externe batterijpack of een ander flitssysteem misschien? Of kman het toch aan een andere fout liggen qua instellingen van mijn camera?

    Iemand ervaring met volgende:


    Bekijk hier het overzicht van onze Canon flitser accessoires; bij CameraNU.nl altijd scherp geprijsd en snel geleverd!






    Bedankt alvast!
    Last edited by bert claes; 13 juni 2014, 19:27.
    Www.julliehuwelijksfotograaf.be

  • #2
    Re: Help, een rookie probleem?

    Welke triggers?
    Welke instellingen op de camera?
    Welk vermogen op de flitsers?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Help, een rookie probleem?

      Triggers: http://www.fotostudio-expert.be/pixe...ook-voor-nikon

      Instellingen: op manueel iso 200, 100 f5.6 ongeveer

      Vrmogen: 1/2
      Www.julliehuwelijksfotograaf.be

      Comment


      • #4
        Re: Help, een rookie probleem?

        Welke batterijen gebruik je in je flitsers?
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Help, een rookie probleem?

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Welke batterijen gebruik je in je flitsers?
          Duracell
          Www.julliehuwelijksfotograaf.be

          Comment


          • #6
            Re: Help, een rookie probleem?

            misschien ook eens kijken of het probleem blijft bestaan nadat je alles hebt uitgezet en dan vervolgens de camera opstarten maar van boven naar beneden, dus eerst de flits die op de camera staat, dan de zender, dan de camera en als er geen flits op staat eerst de zender en dan de camera. Je kan deze test herhalen met eerst de flitsen op de ontvangers en dan de ontvangers en dan de camera van top naar bottem op te starten. Op die wijze zou je misschien al heel wat problemen oplossen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Help, een rookie probleem?

              Oorspronkelijk geplaatst door bert claes Bekijk bericht
              Duracell
              Gewone alkaline batterijen zijn zeer traag in afgifte van energie.
              Beste is om oplaadbare NiMH te gebruiken, deze zorgen voor een snelle recycle time van je flitsers.

              Een interessant topic over laders en batterijen vind je in het forum Accessoires.
              http://forum.belgiumdigital.com/f36/...en-271021.html

              PS vervang ook tijdig de batterijen van de triggers.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Help, een rookie probleem?

                Ik gebruik ook een pixel setje (pawn). De verbinding ben ik ook soms kwijt, heel vervelend tijdens een shoot. Zelf kijk ik uit naar een betrouwbaarder systeem. Let op ik gebruik eneloops en nieuwe batterijen in de triggers! Meermaals getest.
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                Comment


                • #9
                  Re: Help, een rookie probleem?

                  Ik heb onlangs een flitser aangeschaft met een Lithium-Ion batterij.de oplaadtijd tussen twee shots bedraagt maximaal 1.5' en de batterij moet ten snelste(afhankelijk van de instellingen) na 650 flitsen terug aan de lader.Gedaan met batterijen meezeulen en on-location(in het schemerdonker) wisselen.En voor de prijs moet je het zeker niet laten.

                  Last edited by yves wouters; 16 juli 2014, 19:10.
                  digitaal impressionist

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help, een rookie probleem?

                    Voor aan te sturen gebruik ik phottix odin set.

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help, een rookie probleem?

                      Oorspronkelijk geplaatst door yves wouters Bekijk bericht
                      Ik heb onlangs een flitser aangeschaft met een Lithium-Ion batterij.de oplaadtijd tussen twee shots bedraagt maximaal 1.5' en de batterij moet ten snelste(afhankelijk van de instellingen) na 650 flitsen terug aan de lader.Gedaan met batterijen meezeulen en on-location(in het schemerdonker) wisselen.En voor de prijs moet je het zeker niet laten.

                      http://flashhavoc.com/godox-v850-ving-review/
                      Ik wist niet dat er al flitsers waren die op een lithium-ion accu werken.
                      Het voordeel is dat zo'n accu pack meer vermogen kan opslaan bij dezelfde afmetingen als een setje AA accu's of batterijen.
                      Lithium-ion accu's kunnen een nog grotere piekstroom verwerken dan nimh accu's (alkalinebatterijen kunnen helemaal geen grote stroompieken leveren, zeker als ze gedeeltelijk opgebruikt zijn).
                      Het grote nadeel is dat wanneer Canon of Nikon ook zo'n flitser op de markt zou brengen, dat de accu dan waarschijnlijk 100 euro zou moeten kosten (terwijl er maar voor 10-15 dollar aan accu's in zit, want zo verschrikkelijk duur zijn lithium-ion cellen niet).

                      Ik heb zelf ooit problemen gehad met een 580EX (eerste model), de accu's waren altijd heel snel leeg, die waren vrij nieuw, en daarom dacht ik dat er iets mis was met de flitser (het waren dus de accu's die niet goed werkten).
                      Je moet er dus eerst zeker van zijn dat de stroomvoorziening voor 100% in orde is, en dat kan alleen maar als je een lader gebruikt waarmee je de nimh accu's ook kan controleren
                      Sinds ik een Maha lader en accu's met een lage zelfontlading gebruik werkt die flitser nog altijd perfect (en die is al heel wat jaren oud).

                      Je kan voor sommige flitsers ook een accu pack kopen waar meer nimh accu's in passen, dan zal de flitser ook sneller herladen.
                      Je moet dan wel opletten dat de flitser niet te heet wordt als je veel flitsen met een groot vermogen gebruikt op korte tijd (in de meeste flitsers zit waarschijnlijk wel een oververhittingsbeveiliging).

                      De 430EX II herlaadt een stuk sneller dan de oude 580EX, maar ik denk dat de 580EX II ook een stuk sneller herlaadt dan de oudste versie.
                      Maar om de flitser snel te kunnen herladen moeten de accu's wel een heel grote piekstroom kunnen leveren, anders moet je (veel) meer geduld hebben.
                      Zeker als de flitsers tegen de 100% flitsvermogen moeten leveren zal dat duidelijker merkbaar worden, als die maar 10-20% opgebruikt per flits, dan gaat het herladen wel veel sneller.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help, een rookie probleem?

                        Met mijn pixel pawn set heb ik hetzelfde probleem.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bert claes Bekijk bericht
                        Beste,

                        Momenteel bezit ik een Canon speedlight 580 ex 2 en een canon speedlight 430 ex 2. Ik fotografeer heel graag met externe flits maar ik kan er niet op rekenen. De ene keer werkt de flitser, de andere keer niet. De triggerset die ik heb kan het niet aan liggen. Deze zend zijn radiosignaal steeds door zie ik aan de verknipperlichtjes. De ene keer moet ik 15 seconden wachten, de andere keer een minuut en soms werkt het helemaal niet. Frustrerend dus. De batterijen vervangen heb ik ook gedaan dus hier kan het ook niet aan liggen. Ik heb de flitser op manueel gezet dus volgens mij moet deze toch steeds afgaan als ik een foto neem?

                        Op welke manier kan ik van dit probleem verholpen geraken? Mijn budget is 500 euro. Een externe batterijpack of een ander flitssysteem misschien? Of kman het toch aan een andere fout liggen qua instellingen van mijn camera?

                        Iemand ervaring met volgende:


                        Bekijk hier het overzicht van onze Canon flitser accessoires; bij CameraNU.nl altijd scherp geprijsd en snel geleverd!






                        Bedankt alvast!
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help, een rookie probleem?

                          Gaan de flitsers misschien niet in stand-by modus?
                          Schakel deze mode uit op je flitsers.

                          Je kunt misschien eens proberen met een ander triggersysteem (lenen van iemand).
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help, een rookie probleem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bert claes Bekijk bericht
                            Triggers: http://www.fotostudio-expert.be/pixe...ook-voor-nikon

                            Instellingen: op manueel iso 200, 100 f5.6 ongeveer

                            Vrmogen: 1/2
                            Dit zijn TTL triggers voor Nikon in die link. Jij gebruikt toch de Canon versie hoop ik ?
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment

                            Working...
                            X