Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf toestel

    Hoi allemaal,

    ik ben aan het overwegen om eens een goed digitaal fototoestel te kopen. Heb momenteel een coolpix 3100, en voor zijn prijs een leuk toestelletje. Nu ben ik aan het zien geweest voor volgende types, maar geraak er niet goed aan uit; panasonic DMC FZ10 of FZ2, de fuji S7000 of s20.
    Kunnen jullie mij een beetje raad geven of misschien nog andere suggesties? in deze prijsklasse natuurlijk.

    Alvast bedankt ,

    viper

  • #2
    He jongens,

    iedereen bedankt voor de antwoorden

    Comment


    • #3
      OK, off we go: welk soort foto's wil je ermee nemen?

      De Fuji S7000 en S20 zijn 2 toestellen die heel dicht bij elkaar in de buurt liggen. Het enige verschil is eigenlijk de sensor... Ik heb de voorganger van de S7000, de S602z en vind dat nog altijd een degelijk toestel: ligt goed in de hand, kan van volledig automatisch naar volledig manueel, heeft een flitsvoet en een degelijke lens. Kortom een goed toestel en zeker voor die prijs! Ik zou niet direct weten welke van de 2 ik nu zou kiezen: de 7000 voor de MP of de S20 voor het hogere dynamische bereik. In elk geval, beiden leveren prima foto's af!!

      De DMC FZ10 of FZ2. De FZ2 schrijf ik in dit geval af omwille van de 2 MP. De FZ10 is absoluut een klassebak (ziet er iets minder goed uit maar ja ). 12x optische zoom (35-420mm), en gestabiliseerd....

      De overgebleven 3 lopen niet zover uit elkaar, bekijk maar eens deze vergelijking: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=panason ic_dmcfz10%2Cfuji_finepixs7000%2Cfuji_finepixs20pr o&show=all

      Leg eens de verschillende zaken naast mekaar, bekijk goed welk soort foto's je vooral maakt, bekijk ook de kosten voor batterijen en geheugenkaartjes, en je zou al een stap dichter tegen een beslissing moeten staan...

      Alvast veel plezier ermee...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment

      Working...
      X