Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze advies nav vraagstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze advies nav vraagstelling

    Beste mede forum leden.

    Ik ben in bezit van de nikon d80 + beschik tevens over de volgende lenzen (Samyang 8mm f3.5 dx) / (Tokina 11-16 f2.8 dx) / (nikon 35 mm f1.8 dx) / (nikon 18-200 dx) / (nikon 105 mm FX). (+ assesoires; tussenringen etc.)

    Interesses liggen bij (extreme) macro, landschaps/natuur fotografie .

    Ik zou graag wilen updaten (wordt ook wel tijd) naar een nieuwere body. Maar kom er maar niet uit of de keuze APS-c of FF moet worden. + zowiezo set lenzen uitbreiden met hoger kwaliteit glaswerk.

    interesses liggen bij;
    -D7100 (geruchtn zijn dat mogelijk in het najaar de opvolger hiervan uitkomt.) D7100 heeft de cropfactor als voordeel + meer scherpte diepte bij macro.
    -Nikon d610; Betere iso + minder scherpte diepte wat me aanspreekt bij metname portretten en grotere sensor

    Wat is een verstandige keuze?
    Full frame kiezen voor landschapsfotografie + newborn en eventueel een dx body te kopen voor de crop + extreme macro. Eventueel tzt de d7100 verkopen en de opvolger aanschaffen ivm de betere updates. Of ga ik momenteel in de praktijk te weinig verschil zien tussen de d7100-d610?

    We gaan op korte termijn naar het scandinavie voor 3 weken en zou graag voor die tijd willen updaten. veel landschap knippen en o.a papegaaiduikers willen schieten.

    MVG
    fotografism01

  • #2
    Re: Keuze advies nav vraagstelling

    Heb je die fullframe prestaties nodig, maw, schiet je vaak in situaties met weinig licht?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment

    Working...
    X