Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zou Albert hierover denken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zou Albert hierover denken.

    "NASA ontwerpt een schip dat sneller reist dan licht, daarmee zou het mogelijk worden om snel door de ruimte te reizen,
    naar bijvoorbeeld andere planeten of zonnestelsels."

    NASA ontwerpt een schip dat sneller reist dan licht, daarmee zou het mogelijk worden om snel door de ruimte te reizen, naar bijvoorbeeld andere planeten of zonnestelsels.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Wat zou Albert hierover denken.

    "Warp Speed", die technologie komt uit Star Trek.
    Toch sterk dat ze dat allemaal voorspeld hebben in die tv-serie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Wat zou Albert hierover denken.

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      "NASA ontwerpt een schip dat sneller reist dan licht, daarmee zou het mogelijk worden om snel door de ruimte te reizen,
      naar bijvoorbeeld andere planeten of zonnestelsels."

      http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap...dan-licht.aspx
      Interesting...
      Maar waarom vind ik daarvan niet meteen iets terug op de NASA site?
      (wellicht zoek ik weer niet goed)

      En waarom heeft HBVL een foto van flickr gedeeld en niet van op NASA. Dat is ook weer de vraag.
      Ben ik weer te sceptisch vandaag?

      Comment


      • #4
        Re: Wat zou Albert hierover denken.

        Volgens mij zal dat schip geen meter vooruit kunnen varen... zolang ze nog geen water op Mars gevonden hebben...

        Comment


        • #5
          Re: Wat zou Albert hierover denken.

          Dit moet een hoax zijn. Materie die sneller gaat dan het licht zou alle energie verliezen (volgens de natuurwetten in zoverre we die tot heden ten dage kunnen ontafelen hebben). Ergo; tijdreizen, dakannie!
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Wat zou Albert hierover denken.

            Zolang als het niet in de Standaard staat, dan geloof ik het niet !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Wat zou Albert hierover denken.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Dit moet een hoax zijn. Materie die sneller gaat dan het licht zou alle energie verliezen (volgens de natuurwetten in zoverre we die tot heden ten dage kunnen ontafelen hebben). Ergo; tijdreizen, dakannie!
              Dat klopt voor alles binnen de ruimte. Maar dat klopt niet voor de ruimte zelf (het expanderen van de ruimte zelf na de oerknal gebeurde ook met een snelheid die groter was dan de lichtsnelheid).

              Door gebruik te maken van een wrap drive omzeilen ze een beetje die limiet van de lichtsnelheid. Ze gaan aan de ruimte zelf iets veranderen. Aan de ene kant gaan ze die uitrekken, aan de andere kant indrukken en zo gebeurt de verplaatsing niet zozeer door het "ruimteschip", maar is de verplaatsing eerder te wijten aan de vervorming van de ruimte.
              Probleem tot nu toe is hoeveelheid energie (die nog steeds te hoog is om praktisch werkbaar te zijn, maar niet oneindig hoog is dat het niet nooit zou kunnen, het zit 'm dus idd in de bouw van een ruimteschip met warpdrive).

              Link nasa voor de non-believers (maar het blijft een theoretisch concept): http://www.nasa.gov/centers/glenn/te...l#.U5i19BYtHM0

              Albert zou hier volgens mij dus ook geen enkel probleem mee hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Wat zou Albert hierover denken.

                Ik denk dat Albert nog lang op zijn twee oren kan slapen.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat zou Albert hierover denken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                  Dat klopt voor alles binnen de ruimte. Maar dat klopt niet voor de ruimte zelf (het expanderen van de ruimte zelf na de oerknal gebeurde ook met een snelheid die groter was dan de lichtsnelheid).

                  ....
                  You wish ...

                  http://curious.astro.cornell.edu/que...php?number=575

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat zou Albert hierover denken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Zolang als het niet in de Standaard staat, dan geloof ik het niet !

                    Woehahahahhahahahaha lig in een deuk van het lachen
                    We zijn toch al Juni he ???
                    Anders heeft een of andere pipo 1 april verzet zonder dat we het wisten.


                    Maar gelet op de kleine dingens die Kirk gebruikte om zijn schip op te roepen de GSM is daar al een afgietsel van
                    Nu nog de transporter en we zijn weg hier en gaan een ander het leven zuur maken
                    De Marsmannekes bijvoorbeeld

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat zou Albert hierover denken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                      Woehahahahhahahahaha lig in een deuk van het lachen
                      We zijn toch al Juni he ???
                      Anders heeft een of andere pipo 1 april verzet zonder dat we het wisten.
                      Maar gelet op de kleine dingens die Kirk gebruikte om zijn schip op te roepen de GSM is daar al een afgietsel van
                      Nu nog de transporter en we zijn weg hier en gaan een ander het leven zuur maken
                      De Marsmannekes bijvoorbeeld
                      Ik vraag me af hoe dezelfde krant dit gaat oplossen

                      4,367 lichtjaren reduceren tot nauwelijks veertien dagen is voorlopig genoeg
                      Alpha Centauri ligt volgens deze krant op 4,367 lichtjaar.
                      Awel, ik heb nog geen uur nodig om tot bij Alfa Centauri te geraken
                      Last edited by theokus; 11 juni 2014, 23:38.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat zou Albert hierover denken.

                        Denk eens na, reizen in de tijd is iets wat NOOIT zal kunnen, anders liep het hier vol met van die tijdreizigers, alhoewel......

                        Hopelijk lezen ze dat niet bij het Cern in Genève, voorlopig lukt het hen nog niet om één "deeltje" tot de snelheid van het licht te versnellen, laat zitten een schip en dat met een nog veel hogere snelheid........

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat zou Albert hierover denken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik denk dat Albert nog lang op zijn twee oren kan slapen.
                          Wie is Albert?

                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat zou Albert hierover denken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Wie is Albert?

                            Jan
                            Ik zou gokken op Einstein.
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat zou Albert hierover denken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ik vraag me af hoe dezelfde krant dit gaat oplossen

                              4,367 lichtjaren reduceren tot nauwelijks veertien dagen is voorlopig genoeg
                              Alpha Centauri ligt volgens deze krant op 4,367 lichtjaar.
                              Awel, ik heb nog geen uur nodig om tot bij Alfa Centauri te geraken
                              Kom moar af, Theo, ich zal de vlaai en de koffie klaarzetten !
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X