PDA

Volledige versie bekijken : Heistse Pijl 2

jozef13
11 juni 2014, 06:41
http://i57.tinypic.com/dggeg7.jpg

bouk
11 juni 2014, 06:48
snelheid goed te pakken hier.
grt,bouk.

Guest4
11 juni 2014, 10:25
Iets teveel beweging erin gelaten, mocht iets scherper op de sporter of eventueel beiden. Ook hier kun je de compositie wel verfijnen isw met het verticaalperspectief ;) Goed standpunt gekozen.

GregoryVG.
11 juni 2014, 12:58
uit een hele mooie hoek getrokken hier, maar voor mij te weinig scherpte op de renner. Je ziet duidelijk dat de focus op de achterliggende huizen slaat. Ik had liever de renners scherper in beeld gezien.

aerts_bert
11 juni 2014, 17:41
uit een hele mooie hoek getrokken hier, maar voor mij te weinig scherpte op de renner. Je ziet duidelijk dat de focus op de achterliggende huizen slaat. Ik had liever de renners scherper in beeld gezien.

Volg ik ook, scherpte ligt verkeerd.

Artenco
11 juni 2014, 21:10
Mee eens, daar waar het omgaat is onvoldoende scherp.
Het gekozen standpunt vind ik wel subliem, zorgt voor een mooie kijk op de renners die door de bocht sjezen.

jozef13
12 juni 2014, 06:48
Ja, toestel stond op center autofocuspunt en AF-S,in het vervolg zet ik hem op autofocus breed en AF-C.Ook ben ik niet gewoon om te werken met live view,zoals hier het geval is.Normaal kijk ik altijd door de zoeker,maar ik wou hier iets anders proberen.Ik vind het resultaat niet tegenvallen,voor een zogenaamd inferieure systeemcamera.

bouk
12 juni 2014, 08:02
Volg ik ook, scherpte ligt verkeerd.

Mee eens, daar waar het omgaat is onvoldoende scherp.

vind ik juist het sterke punt van deze opname.
grt,bouk.

KCfoto
13 juni 2014, 13:03
1/400 op F11 is een beetje vlees noch vis. Om de beweging te laten zien werk je het beste met een sluitertijd van 1/250. Wil je de renners scherp dan heb je al gauw 1/800 of sneller nodig. Het cetrale focuspunt is hier de juiste keuze. AF-S niet. In AF-C mode zal het focuspunt met je beoogde object "meebewegen" of "tracken". De onscherpte die je hier hebt is gedeeltelijk door een foutieve AF instelling en gedeeltelijk door een iets te trage sluitertijd veroorzaakt.
Wel een mooi plekje gezocht.

GregoryVG.
17 juni 2014, 13:37
vind ik juist het sterke punt van deze opname.
grt,bouk.

Kom nou Bouk? Dit kan je toch niet menen. Je mag dan een gereputeerd lid zijn op dit forum maar hier sla je de bal toch verkeerd. Je zal in geen enkel wielermagazine een foto zien staan waarbij de renners onscherp in beeld zijn en de focus volledig op de achtergrond ligt. Behalve misschien wanneer er op een volgwagen/bevoorrader/monument ( top mont ventoux) of dergelijke wordt gefocust. Om de snelheid in de foto mooi weer te geven is het juist de kunst om de renner scherp te hebben en de achtergrond waziger. Hier is het net het tegenovergestelde en is dus geen sterk punt van de opname.

Groet

Artenco
22 juni 2014, 08:59
Hier ben ik het mee eens.......ik zie het gebrek aan scherpte als een groot gemis in deze opname

mark w.
8 juli 2014, 07:59
Met deze opmerking kan ik ook akkoord gaan, de scherpte ligt helaas verkeerd op de huizen en niet op de renner.

Mvg,

M.