Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 startmenu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8.1 startmenu

    Ik heb begrepen dat je met de allerlaatste update van Win8 het klassieke startmenu terugkrijgt.
    Welnu, m'n vrouw kreeg vandaag een nieuwe laptop van school met Windows 8.1. (m'n vrees is bevestigd, trekt op niks)
    Heb ondertussen ALLE updates geïnstalleerd maar nog steeds geen spoor van het klassieke menu (een gewone klik op het windows logo geeft me de braakbevorderende tegels).
    Hoe ?

    Of moet ik nog steeds Classic shell installeren ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Windows 8.1 startmenu

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    .........

    Of moet ik nog steeds Classic shell installeren ?
    Je hebt zelf al het antwoord gegeven
    Heb dat shell dingske ook draaien en ben daar heel tevree van

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8.1 startmenu

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Of moet ik nog steeds Classic shell installeren ?
      Of leren werken met de nieuwe layout, zo moeilijk is dat nu ook weer niet en het went heel snel.

      ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8.1 startmenu

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Of leren werken met de nieuwe layout, zo moeilijk is dat nu ook weer niet en het went heel snel.

        http://www.zdnet.be/nieuws/155943/ge...enu-voor-2015/
        't Is niet voor mij, ik hang al een half uur boven de pot van een uurtje met Win8.
        M'n vrouw, kweenie, die vind er ook maar niks aan, maar ja, 't is een gratis pc, dus geen reden om klagen. Of toch ?
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8.1 startmenu

          Op mijn nieuw laptop, krijg ik bij een klik op het windowslogo in windows 8.1 het klassieke startmenu.
          Ik heb niks bij geïnstalleerd, maar misschien deed de verkoper dat reeds, dat weet ik niet.
          Maar de oude of de nieuwe layout....... mij is het om het even, ik was het bijna onmiddellijk gewoon.
          Mijn vrouw klikt nog steeds om de oude layout te verkrijgen, ik al lang niet meer.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Windows 8.1 startmenu

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Op mijn nieuw laptop, krijg ik bij een klik op het windowslogo in windows 8.1 het klassieke startmenu.
            Ik heb niks bij geïnstalleerd, maar misschien deed de verkoper dat reeds, dat weet ik niet.
            Vreemd. Kan ik veronderstellen dat je het klassieke startmenu in win8 manueel moet installeren ? Bij automatische updates krijg ik het bericht dat er geen updates meer zijn...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Windows 8.1 startmenu

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Vreemd. Kan ik veronderstellen dat je het klassieke startmenu in win8 manueel moet installeren ?
              Dat menu bestaat niet, enkel via externe software.
              Zoals eerder aangehaald pas vanaf +-2015.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Windows 8.1 startmenu

                Mijn pc start op in de desktop mode...zoals in Windows 7 en zoals ooit in XP.
                Programma's die ik meestal gebruik staan op de taakbalk.
                Iets speciaals heb je daarvoor niet nodig

                Die tegels of die metro mocht voor mij compleet verdwijnen, ik heb er echt niks aan.
                Daar worden ook dingen in weergegeven waarvan ik niets eens wist dat ze bestonden
                Tegels zijn ok voor een smartphone of een tablet.

                In 8.1 heb je ook een wit venstertje, links onder op de statusbalk.
                Daarmee kan je bereiken wat je wilt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 8.1 startmenu

                  Men had inderdaad eerst gezegd dat de volgende update (windows 8.1 update 2) die normaal in augustus uitkomt dat startmenu zou bevatten. Maar dat zal normaal niet het geval zijn : dat komt er in de volgende versie van windows, die "normaal" in 2015 uitkomt.
                  Dat startmenu heb je dus enkel met third party software. Het is inderdaad zo dat sommige merken zo'n versie meeleveren, maar de meesten dus niet.

                  Maar als je windows 8.1 een beetje goed instelt, kan je heel makkelijke leven zonder dat tegelmenu te gebruiken. Persoonlijk vind ik de startknop van windows 7 (en vroeger) een echte draak om te gebruiken, maar ieder zijn mening natuurlijk.
                  De enige keren dat ik dat tegelmenu zie, is om te zoeken : een functie die in windows 8 stukken beter werkt dan in vorige windows versies. Persoonlijk hoop ik trouwens dat als Microsoft dat startmenu terug brengt, het uitschakelbaar is : want je hebt het nergens voor nodig...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 8.1 startmenu

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Persoonlijk hoop ik trouwens dat als Microsoft dat startmenu terug brengt, het uitschakelbaar is : want je hebt het nergens voor nodig...
                    Dat ze dit dan maar als optioneel maken, inderdaad voor niets nodig.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 8.1 startmenu

                      Heb ook mijn classic shell eraf gegooid. W8.1 zoals het bedoeld is, is super. Combinatie met Windows phone is fantastisch. En dan moet de update wp8.1 nog binnenkomen.
                      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 8.1 startmenu

                        Is voor m'n vrouw en zij is Win7/Linux Mint gewoon.
                        Dus het startmenu wil ze terug want ze vindt Win8 maar niks.

                        Kan je met die classic shell iets verprutsen in het systeem (voor zover er nog iets te verprutsen valt ) ? Het is tenslotte niet onze computer...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 8.1 startmenu

                          Je kunt er toch gewoon Linux op installeren, als ze dat liever heeft? Ik ben ondertussen overgeschakeld van Windows naar Linux en wil nooit meer terug. Wat een gemak, en wat een snelheid! En wat een goeie GRATIS software!
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 8.1 startmenu

                            Classic shell doet niks fouts met je PC/ laptop. Da's meestal het eerste programma dat ik op Win 8 toestellen installeer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 8.1 startmenu

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Je kunt er toch gewoon Linux op installeren, als ze dat liever heeft? Ik ben ondertussen overgeschakeld van Windows naar Linux en wil nooit meer terug. Wat een gemak, en wat een snelheid! En wat een goeie GRATIS software!
                              Is een laptop van de school, ik kan er niet zomaar Windows afzwieren, hè
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X