Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soligor of canon??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • soligor of canon??

    hallo,

    in mijn zoektocht naar de perfecte lenzen voor mijn canon g3, heb ik wat advies van jullie nodig....

    ga ik voor:
    soliger
    groothoek: 0,7X, 52 mm
    telelens: 2,0X, 52 mm
    macro: 0,6X, 52 mm

    of canon
    Groothoek 0.7x, 58mm ( 35mm x 0,7 = 24,5mm )(WC-DC58N)
    Telelens; vergroting 1.75x, 58mm ( 140mm x 1.75 = 245mm )(TC-DC58N)
    close-uplens: vanaf 10 cm, 58 mm (250d)

    De soliger is al meerdere malen in winkels, in duitsland als zeer goed alternatief aangewezen.(goed advies of verkooppraatje?) De soligor is van alluminium met een silver finisch. Van de Canon weet ik het niet...zwart kunstof??
    Maar ik snap niet dat een 52mm op een 58 mm past, of ben ik nu echt dom aan 't praten??
    Kortom alle hulp gewenst!! Iemand die hier iets in kan adviseren??

    Alvast bedankt
    groetjes ik

  • #2
    De Canon converters zijn speciaal ontworpen voor de G-serie, de SoligOr zijn universele, waarschijnlijk moet je de groothoek met een verloopring gebruiken en vignetteert hij dan sterk
    Voor de Tele en groothoek zou ik zeker voor die Canons gaan,ze zijn niet te duur en goed, voor macro kan je wat shoppen, op dat gebied is erg veel in de handel, ook wel goedkoper dan waar Canon op staat

    Comment


    • #3
      de soligor is een goed en goedkoper alternatief , maar je hebt dan wel een andere lensadaptor nodig , een 52 mm en die is niet origineel te krijgen van canon , ik had er één van lensmate , gekocht in Seattle , van andere merken moet je deze in Europa ook wel kunnen vinden , bv Kenko ofzo
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Die Soligor is misschien wel interessant. Waar verkopen ze die?
        site[/URL]

        Comment


        • #5
          www.koopdigitaal.nl
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Ik heb ook een G3, en ik vraag me het volgende af: ik ben ook op zoek naar convertors, maar kan je bv. met een factor 2.0 nog degelijke foto's nemen zonder statief? De S1 van Canon heeft een bereik van 10x optische zoom, maar daar zit wel een stabilisatieframe in.
            Nikon D80
            18-200 VR
            www.circuitfotografie.be

            Comment


            • #7
              Voor de prijs hoef je het niet te doen hoor, die soligor, het scheelt niet zoveel. soligor: wc: 149, tc: 129, macro: 129
              canon: wc: 179, tc 129, macro 120

              Die 20 euro ach....

              Ik denkd at ik maar voor de canon spullen ga op de macro na...daar kun je wat makkelijker andere lensen voro gebruiken begrijp ik. iemand daar dan noh ideeen voor, heb een goede tip voor hoya lenzen liggen, ander nog andere ideeen...?

              Funem: dat zou ik niet weten een vraagje voor de experts hier onder ons...ik wil zowieso er een statief bij kopen.

              Comment


              • #8
                Originally posted by ik
                Voor de prijs hoef je het niet te doen hoor, die soligor, het scheelt niet zoveel. soligor: wc: 149, tc: 129, macro: 129
                canon: wc: 179, tc 129, macro 120

                Die 20 euro ach....

                Ik denkd at ik maar voor de canon spullen ga op de macro na...daar kun je wat makkelijker andere lensen voro gebruiken begrijp ik. iemand daar dan noh ideeen voor, heb een goede tip voor hoya lenzen liggen, ander nog andere ideeen...?

                Funem: dat zou ik niet weten een vraagje voor de experts hier onder ons...ik wil zowieso er een statief bij kopen.

                Moet er wel rekening mee houden dat de canon maar een 1.4 is en soligor 2.0 , voor bv een soligor 1.4 betaal je 90 euro , dat is toch een heel verschil tegenover de canon
                http://www.dullaert.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by funem
                  Ik heb ook een G3, en ik vraag me het volgende af: ik ben ook op zoek naar convertors, maar kan je bv. met een factor 2.0 nog degelijke foto's nemen zonder statief? De S1 van Canon heeft een bereik van 10x optische zoom, maar daar zit wel een stabilisatieframe in.
                  Ja, gaat nog wel, mits voldoende licht en vaste hand

                  Comment


                  • #10
                    Moet er wel rekening mee houden dat de canon maar een 1.4 is en soligor 2.0
                    Sorry dzjee maar waar haal je die info vandaan 1.4??, ik neem aan dat je het over de tele hebt??

                    En telekees bedankt,

                    Comment


                    • #11
                      ik vind op www.koopdigitaal.nl enkel convertors van soligor voor een slr maar de genoemde teleconverter zie ik nergens.
                      Of kijk ik er nu zo erg naast
                      site[/URL]

                      Comment


                      • #12
                        ik heb het uit een blaadje van soligor, uit een duitse winkel

                        Comment


                        • #13
                          De 1.4 is de teleconvertor , Als je bij de canon camera's de g5 aanklikt en dan onderaan bij de opties kijkt staan er convertors van raynox .
                          http://www.dullaert.net

                          Comment


                          • #14
                            dzjee, in de handleiding van de g3, staat toch echt een 1.7 teleconverter, de TC-DC58N...

                            Comment

                            Working...
                            X